(ویدئو) عقاب مکزیکی؛ یک بچه دزد حرفه‌ای که پرنده ملی مکزیک است!

کد خبر: ۱۶۴۷
29 مرداد 1403
12:03

راز بقا: عقاب مکزیکی (Caracara plancus) یا کاراکارای کاکل‌دار یک پرنده شکاری از خانواده شاهین هاست. در جنوب و جنوب شرقی ایالات متحده، مکزیک (در همه ایالت‌ها) و آمریکای مرکزی و جنوبی و همچنین برخی از جزایر کارائیب یافت می‌شود. مشاهدات نادر مستند شده نشان می‌دهد که این پرنده تا شمال مینه‌سوتا و تا جنوب تیرا دل فوئگو یافت شده است.

به گزارش راز بقا، طول کل عقاب مکزیکی ۵۰ تا ۶۵ سانتی متر و طول بال آن ۱۲۰ تا ۱۳۲ سانتی متر است. وزن آن ۹۰۰ تا ۱۶۰۰ گرم و به طور متوسط ۱۳۴۸ گرم است. این عقاب‌ها در بخش جنوبی سردتر محدوده به طور متوسط بیشتر از مناطق گرمسیری هستند و بزرگترین نوع کاراکارا هستند. در واقع، آن‌ها دومین گونه بزرگ شاهین در جهان از نظر میانگین توده بدنی هستند و تنها پس از ژیرفالکن در رتبه دوم قرار دارند.

عقاب مکزیکی؛ پرنده ملی مکزیک که صدایش شبیه دایناسور است

کلاهک، شکم، ران‌ها، بیشتر بال‌ها و نوک دم قهوه‌ای تیره، گوش (پر‌های اطراف گوش)، گلو و پشت به رنگ زرد نخودی مایل به سفید و قفسه سینه، گردن، پوشش، پشت و پوشپر‌های بالایی دم، کریسوم (پر‌های زیر دم که کلوکا را احاطه کرده اند) و قسمت قاعده‌ای دم زرد مایل به سفید با نوار‌های قهوه‌ای تیره است.

عقاب مکزیکی؛ پرنده ملی مکزیک که صدایش شبیه دایناسور است

در هنگام پرواز، قسمت‌های اولیه بیرونی، مانند چندین گونه دیگر از کاراکارا، لکه‌های زرد مایل به سفید سفید بزرگی را نشان می‌دهند. پا‌ها زرد و پوست برهنه صورت و نوکپایه زرد تیره تا نارنجی مایل به قرمز است. (رنگ صورت بسته به خلق و خوی پرنده می‌تواند تغییر کند.) نوجوانان شبیه بزرگسالان هستند، اما رنگ پریده تر، با رگه‌هایی روی سینه، گردن و پشت، پا‌های خاکستری و پوست صورت و نوکپایه سفید، بعداً صورتی مایل به بنفش است.

برچسب ها :
عقاب
ارسال نظر