(ویدئو) تکان‌دهنده‌ترین بلوغ در میان حیوانات؛ پرش از ارتفاع ۱۳۰ متری برای بقا!

کد خبر: ۱۷۹۳
16 شهريور 1403
14:19

راز بقا: کوهستان یکی از سخت و خشن‌ترین محیط‌های سیاره ماست. این برای غاز‌های بارناکل (غاز‌های سفید) که در این کوه‌ها تولید مثل میکنند، خبر بدی است. آنها برای امان ماندن محبور هستند بر بلندترین مکان‌ها خانه بسازند. و این اول داستان زندگی سخت آنهاست.

به گزارش راز بقا؛ سه جوجه خوش شانس موفق شدن از تخم‌ها بیرون بیایند. به اجبار بهار زود رس پدر و مادر به مهاجرت خود سرعت می‌دهند. ماده برای ۲۵ روز روی تخم‌ها نشست و سی درصد از وزن بدن را از دست داده است، اما برای این خانواده بزرگترین چالش هنوز در راه است. والدین تصمیم گرفته‌اند روی این برجک ۱۳۰ متری لانه بسازند.

جوجه غاز وحشی

این تنها راه فرار از شکارچیان است. فقط مشکل این است که چمنزاری که در آن غذا می‌خورند ۶ کیلومتر دورتر و نزدیک رودخانه است؛ و غاز‌های بارناکل نمی‌توانند به بچه های خود در لانه غذا بدهند، اگه جوجه‌ها تا ۳۶ ساعت غذا نخورند از گرسنگی تلف می‌شوند و این جوجه‌ها تا یک ماه دیگه نمی‌توانند پرواز کنند. آنها باید خیلی زود خودشان را برای سفر با پدر و مادر آماده کنند. این به معنی آن است که باید از بالای کوه پایین بیایند تاخودشان را به چمنزار برسانند.

(ویدئو) تکان‌دهنده‌ترین بلوغ در میان حیوانات؛ پرش از ارتفاع ۱۳۰ متری برای بقا!

به گزارش راز بقا؛ والدین مجبورند جوجه‌ها را برای تغذیه به ترک محل دعوت کنند، اما چگونه؟ لانه‌ای در ارتفاع حداقل ۱۳۰ متری، صخره‌هایی بدون پوشش گیاهی و جوجه‌ای که پر پرواز ندارد. آن‌ها در هشت هفتگی توان پرواز پیدا می‌کنند، پس اکنون چاره‌ای جز پرش نیست. اگر پرش درست و مناسبی داشته باشند و بتوانند با شکم به صخره‌های پیش‌رو برخورد کنند، احتمالاً جان سالم به درمی‌برند، اما کار به این سادگی‌ها هم نیست؛ جوجه‌ها تا رسیدن به والدین چندین و چند بار با صخره‌ها برخورد می‌کنند و در این برخورد‌های متوالی کاری از دست والدین ساخته نیست.

برچسب ها :
غاز
ارسال نظر