(ویدئو) این درخت قدیمی‌ترین درخت جهان است!

کد خبر: ۵۶۱
01 فروردين 1403
12:54

راز بقا: تعیین سن درخت آسان نیست، زیرا شمارش حلقه‌های رشد سالانه می‌تواند به آن آسیب برساند یا حتی درخت را از بین ببرد. یکی از این درختان سال‌ها عنوان قدیمی‌ترین درخت جهان را به خود اختصاص داده است، اما آیا این درخت قدیمی‌ترین درخت جهان است؟

قدیمی‌ترین درخت جهان

در سال ۱۹۶۴ یک درخت کاج بریستلکون معروف به پرومتئوس در قله ویلر در نوادا برای اهداف تحقیقاتی قطع شد و مشخص شد که حداقل ۴۸۶۲ سال سن دارد. یعنی زمانی که این درخت از دل خاک بیرون آمد، بنای باستانی استون هنج انگلیس هنوز ساخته نشده بود.

(ویدئو) این درخت قدیمی‌ترین درخت جهان است!

چند سالی است که درخت کاج بریستلکون واقع در کوه‌های سفید کالیفرنیا، یکی از قدیمی‌ترین درختان منفرد شناخته شده در جهان محسوب می‌شود. با این حال، سن دقیق این درخت موضوع برخی بحث‌ها بوده است و به دلیل چالش‌های مربوط به قدمت دقیق درختان باستانی، تعیین مسن‌ترین درخت به طور قطعی دشوار است.

با این حال، سن این درخت حدود ۴۸۰۰ تا ۵۰۰۰ سال تخمین زده شده است. این درخت باستانی در کوه‌های شرق کالیفرنیا، در جنگل کاج باستانی Bristlecone، که بخشی از جنگل ملی اینیو است، واقع شده است.

مکان مخفی

مکان دقیق متوسله و دیگر درختان کاج باستانی در جنگل کاج باستانی بریستلکون عمداً پنهان نگه داشته شده است تا از این درختان در برابر آسیب احتمالی مانند خرابکاری یا بازدید بیش از حد محافظت شود. در حالی که منطقه عمومی برای عموم قابل دسترسی است، جزئیات خاص در مورد محل تک تک درختان، از جمله این تک درخت کهنسال مخفی نگه داشته می‌شود.

درخت قدیمی در جنگل

یک درخت رکوردشکن جدید؟

در حالی که تصور می‌شود کاج‌های کرک بیش از ۵۰۰۰ سال سن دارند، برخی مدعی شدند، سرو پاتاگونیایی حتی قدیمی‌تر از این کاج باستانی است.

این درخت که با عنوان «پدربزرگ» شناخته می‌شود با ۲۸ متر ارتفاع و چهار متر قطر، در مرحله صدور گواهینامه به عنوان قدیمی‌ترین درخت روی سیاره با بیش از ۵۰۰۰ سال است. در سال ۲۰۲۲، جاناتان باریچیویچ، دانشمند محیط زیست شیلیایی، تخمین زد که سرو پاتاگونیایی که در پارک ملی آلکره کوسترو رشد می‌کند، ۴۸۵۳ سال سن دارد - ۵۰۰ سال از درخت کاج باستانی کالیفورنیا پیرتر.

این درخت با نام Alerce Milenario یا Gran Abuelo، شناخته می‌شود، و هنوز به صورت قطعی به عنوان پیرترین درخت روی زمین شناخته نشده است.

برچسب ها :
جنگل گل و گیاه
ارسال نظر
نظرات بینندگان
جنا اورتگا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
0
0
اگه سریال آمفیبیا کل قسمتشا دیده باشید این درخت توی آمفیبیا بود همون قسمتی که عصا ی هاپ هاپ
شکست، آخرین حرف من اینه که...........................
این نعمت خداست آن خدای یکتا که هیچ کس همتای
او نیست الله ما را آفریده است.