(ویدئو) رفتار عجیب گربه‌ها قبل از وقوع زمین لرزه تایوان

کد خبر: ۷۳۳
15 فروردين 1403
15:50

راز بقا: زلزله‌ای به قدرت ۷.۴ درجه روز چهارشنبه در ساحل شرقی تایوان روی داده که مقام‌ها می‌گویند این قوی‌ترین زلزله تایوان در ۲۵ سال اخیر است. سازمان آتش‌نشانی تایوان می‌گوید که تاکنون ۴ نفر بر اثر این زمین‌لرزه جان خود را از دست داده و ۵۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بخشی از چندین ساختمان در هوالی‌ین ریخته و با زاویه‌های شدید خم شده‌اند. براساس تصاویر ویدئویی در مناطق کوهستانی داخلی تایوان زمین لرزه باعث رانش‌های بزرگ زمین شده است. ابعاد خسارات در آنجا هنوز روشن نیست.

به گزارش گروه ناظر بر ترافیک اینترنتی در جهان، نت‌بلاکس، قطع برق و خاموشی اینترنتی در سراسر جزیره تایوان گزارش می‌شود. سازمان هواشناسی ژاپن گفت انتظار می‌رود امواج سونامی به ارتفاع سه متر به نواحی بزرگی از ساحل جنوب غربی ژاپن برسد.

سازمان هواشناسی ژاپن بعدا سطح هشدار را کاهش داد، اما از ساکنان خواست که برای حدود یک هفته «نسبت به وقوع پس لرزه‌هایی با شدت مشابه» هوشیار باشند.

سازمان لرزه‌شناسی فیلیپین هم هشدار سونامی صادر کرد و از ساکنان خواست به نواحی مرتفع‌تر بروند. مرکز هشدار سونامی اقیانوس آرام حدود دو ساعت بعد از زلزله گفت که خطر سونامی «اکنون رد شده است.»

برچسب ها :
گربه
ارسال نظر