(ویدئو) چرا خرها در مسیر کوهنوردی درکه در تهران رم کردند؟

کد خبر: ۱۰۳۲
24 ارديبهشت 1403
10:01

راز بقا: دو الاغ باربر در مسیر کوهنوری درکه در تهران رم کردند و باعث سقوط یک کوهنورد به مسیر رودخانه شدند. اما چرا؟ این الاغ‌ها که به عنوان باربر در مسیرهای کوهنوردی تهران استفاده می‌شوند بسیار مورد آزار و اذیت و بی مهری قرار می‌گیرند. آنها بعد از رساندن بار به مقصد، رها می‌شوند تا خود را به مبدا برسانند و در طول مسیر ممکن است موارد مختلفی آنها را به این رفتار سوق دهد. از جمله آزار و اذیت از سوی مردم.

الاغ‌ها را بهتر بشناسید!

جدا کردن یک جفت الاغ از یکدیگر، باعث ایجاد تاثیرات منفی مثل استرس، رفتار های بد و کاهش اشتها در این حیوانات می شود و همین دلیل کسانی که دوست دارند از الاغ نگهداری کنند، معمولاً باید آن را با جفت خود به خانه بیاورند تا بتواند در کنار جفتش آرامش داشته باشد.

خر

الاغ می تواند مانند یک حیوان نگهبان از حیوانات دیگر مثل گوسفند ها حفاظت کند، زیرا نسبت به آن حیوانات شجاع تر است و همچنین می تواند از خودش در برابر حیواناتی مثل سگ و روباه و انواع دیگر هم مراقبت کند. در نتیجه بعضی از گله ها همراه خودشان الاغ هم دارند.


بیشتر بخوانید: 

خرها چگونه مسیر تاریخ را تغییر دادند؟

الاغ ها حیوانات یک دنده و لجوجی هستند که حتی نمی توان در کنار آن ها راه رفت. ممکن است ناگهان رم کنند و با لگد محکم به چیزی بزنند. از طرفی تمایل زیادی به مقاومت دارند. آن ها به شدت به دنبال مراقبت و حفاظت از خودشان هستند.

اگر احساس خطر کنند، به جای دویدن در مقابل شما می ایستند و از حرکت اجتناب می کنند و خودشان تصمیم می گیرند که چه کاری را به انجام برسانند و در این باره کاملا مستقل عمل می کنند اما اگر وحشت کنند، به سرعت پا به فرار می گذارند.

الاغ ها حافظه خیلی خوبی دارند و می توانند الاغی که 25 سال پیش دیده اند را به یاد بیاورند.

برچسب ها :
الاغ
ارسال نظر
نظرات بینندگان
۰۰۰۰
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
0
1
یک ادم خری مخاد که ندونه چرا رم کردن خب معرومه چون یادمبال ماده خره میدویده یا دو نر خر باهم دعوا کردن..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
0
0
متاسفانه حیوانات همیشه از دست انسانها رنج کشیدن.خدا از سر تقصیراتمون بگذره