کد خبر: ۷۵۶
19 فروردين 1403
15:37

(تصاویر) «رومولوس»؛ درازترین «خر» جهان کجا زندگی می‌کند؟

(تصاویر) «رومولوس»؛ درازترین «خر» جهان کجا زندگی می‌کند؟
بلندترین الاغ جهان یک خر به نام «رومولوس» است که توسط رکورد‌های جهانی گینس تأیید شده و قد او تا دو برابر کوتاه‌ترین الاغ است.

راز بقا: رومولوس بلندترین الاغ جهان است که توسط رکورد‌های جهانی گینس تأیید شده است. قد او بیش از دو برابر کوتاه‌ترین الاغ است. او متعلق به فیل و کارا بارکر یلو از شهر آدریان ایالت میشیگان است.

به گزارش راز بقا، رومولوس از نژاد ماموت جک‌استاک آمریکایی است و یک برادر به نام «رموس» دارد که تنها ۵۰.۸ میلی متر از رومولوس کوتاهتر است.

«رومولوس»، درازترین «خر» جهان را بشناسید!

رومولوس ۱۹ تا ۲۰ ساله است و ۱۷۳ سانتی متر قد (از سم تا نقطه انتهایی ستون فقرات) دارد و حدود ۵۹۰ کیلوگرم وزن دارد. رومولوس و رموس خر‌های نژاد ماموت جک‌استاک آمریکایی هستند که بزرگترین نژاد خر جهان به شمار می‌رود. ماموت‌های آمریکایی به دلیل پتانسیل‌شان برای تولید قاطر‌های بزرگ مورد استفاده قرار گرفتند. نژاد جک‌استاک آمریکایی محافظت شده است و طبق آخرین آمار‌ها تنها ۳ تا ۴ هزار راس از این الاغ وجود دارد. رومولوس و رموس دو خر از این نژاد هستند که متعلق به زوجی به نام «فیل و کارا بارکر» هستند. این زوج رومولوس و رموس را در سال ۲۰۱۲ از یک شرایط اسفناکی نجات دادند. 

«رومولوس»، درازترین «خر» جهان را بشناسید!

رکورد جهانی گینس

در ۸ فوریه ۲۰۱۳، قد رومولوس برای کتاب رکورد‌های جهانی گینس اندازه گیری شد. مدارک او در لندن دریافت شد و در ۱۳ می ۲۰۱۳ توسط رکورد‌های جهانی گینس تأیید شد. رومولوس اکنون درازترین خر جهان است که ساکن ایالت میشیگان است.

برچسب ها :
الاغ
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان