رویداد اسرارآمیز در آسمان آلاسکا؛ اولین بشقاب پرنده چه زمانی دیده شد؟
راز بقا: در شب ۱۷ نوامبر ۱۹۸۶ (۲۶ آبان ۱۳۶۵)، پرواز باری بویینگ ۷۴۷ از شرکت هواپیمایی ژاپن (JAL۱۶۲۸) که از پاریس به توکیو در حال حرکت بود، در حین نزدیک شدن به پایان مسیر خود، سه شیء نوری ناشناخته را مشاهده کرد که همزمان با هواپیما در حال حرکت بودند.
به گزارش راز بقا، خلبان کنجی تروچی، کمک خلبان تاکانوری تامفوجی و مهندس پرواز یوشیو تسوکودا گزارش دادند که دو چراغ کوچک و یک شیء گرد عظیم به اندازهی یک ناو هواپیمابر با چراغهای چشمکزن رنگی مشاهده کردند که برای بیش از ۳۰ دقیقه بر روی رادار هواپیما باقی ماندند و هنگام پرواز از ۳۵۰ مایلی جنوب فورت یوکان در آلاسکا به سمت آنکوریج، همچنان ردیابی میشدند.
تروچی که در سمت چپ کابین خلبان نشسته بود، نخستین بار چراغهای ناشناخته را از پنجرهی سمت خود دید. به گزارش راز بقا آسمان سمت راست او هنوز آثار غروب آفتاب را داشت، اما در جلو و سمت چپ هواپیما تنها نور این چراغها دیده میشد. ابتدا تروچی به دلیل موقعیت جغرافیایی پرواز، این چراغها را نادیده گرفت، زیرا نیروی هوایی ایالات متحده به دلیل نزدیکی به اتحاد جماهیر شوروی، همیشه نظارت هوایی بر آلاسکا داشت. اما وقتی متوجه شد که موقعیت چراغها تغییر نکرده و همزمان با هواپیما حرکت میکنند، توجه بیشتری به آنها کرد.
به گزارش راز بقا تروچی همچنین در شهادت مکتوب خود گفت که این فضاپیماها برای از بین بردن اینرسی حرکت خود، جتهایی را به کار میبردند و درست جلوی هواپیما متوقف میشدند. این شیء عظیم که آن را مادرکشتی نامید، در افق ظاهر شد و تروچی توانست شکل گرد و لبه وسیع آن را مشاهده کند.
برای مطالعه بیشتر بخوانید:
کشف باورنکردنی دانشمندان؛ پیدا شدن سفینه فضایی باستانی در اقیانوس اطلس!
چند سناریو احتمالی درباره اولین برخورد انسان با موجودات فضایی؛ چه خواهد شد؟
یک پدر و دختر «پیام فرازمینی» را رمزگشایی کردند!
جان کالاهان، رئیس بخش حوادث و تحقیقات FAA، این حادثه را بررسی کرد و نوارهای صوتی مربوط به کنترل ترافیک هوایی را مطالعه کرد. او بعداً در یک جلسه خصوصی با اعضای FBI، CIA و تیم علمی رئیسجمهور رونالد ریگان، گزارشی از این حادثه ارائه داد. به گزارش راز بقا طبق گفتهی کالاهان، وقتی جلسه تمام شد، مسئولین CIA به اعضای جلسه گفتند که هیچگاه این جلسه برگزار نشده است و این موضوع نباید منتشر شود. کالاهان معتقد بود که این حادثه یک مشاهدهی واقعی یوفو بوده است.
این حادثه به سرعت در رسانهها منتشر شد و گزارشهای مختلفی از آن در روزنامهها و مجلات منتشر شد. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران مختلف، به ویژه کسانی که در FAA و نیروی هوایی ایالات متحده بودند، این حادثه را به صورت رسمی بررسی کردند، هرچند که بعدها نظرات آنها در مورد اینکه آیا رادارها واقعا چنین شیء ناشناختهای را ردیابی کردهاند یا خیر، تغییر کرد.
در نهایت، خلبان تروچی پس از این حادثه از سمت خود به یک موقعیت دفتری منتقل شد، و شهرت عمومی او تحت تأثیر این حادثه قرار گرفت.
به گزارش راز بقا این حادثه یکی از موارد برجسته مشاهدات یوفو است که توسط شاهدان معتبر تأیید شد و بر روی رادار نیز ردیابی شد.