کد خبر: ۱۶۰۰
14 مرداد 1403
11:04

کابالِرو؛ کبوتر هلندی که رکورد تاریخی سرعت را شکست

کابالِرو؛ کبوتر هلندی که رکورد تاریخی سرعت را شکست
برای کسانی که به کبوتربازی علاقه‌مند هستند شنیدن اینکه کفتری توانسته در سال ۲۰۱۹ یک رکورد تاریخی سرعت را از خود بر جای بگذارد و البته رکوردی را که به مدت ۶۲ سال تغییر نکرده بود را بشکند احتمالا هیجان‌انگیز است. اما چنین اتفاقی افتاد و در سال ۲۰۱۹ رکورد تاریخ سرعت توسط یک کبوتر هلندی متعلق به برادران کامرهویس شکسته شد.

راز بقا: برای کسانی که به کبوتربازی علاقه‌مند هستند شنیدن اینکه کفتری توانسته در سال ۲۰۱۹ یک رکورد تاریخی سرعت را از خود بر جای بگذارد و البته رکوردی را که به مدت ۶۲ سال تغییر نکرده بود را بشکند احتمالا هیجان‌انگیز است. اما چنین اتفاقی افتاد و در سال ۲۰۱۹ رکورد تاریخ سرعت توسط یک کبوتر هلندی متعلق به برادران کامرهویس شکسته شد. 

به گزارش راز بقا، در حالی که احتمالا علاقه‌مندان به کبوتر گمان می‌کردند که یک کبوتر بلژیکی این رکورد را خواهد شکست، اما برعکس یک کبوتر هلندی به نام «کابالرو» این کار را انجام داد. 

سال ۲۰۱۹ یک روز تاریخی برای برادران کامرهویس بود. آن‌ها توانستند رکورد سرعتی را که ۶۲ سال دست نخورده بود با یک کبوتر پرنده مسابقه‌ای به نام «کابالرو» بشکنند. این کفتر یک ساله در آن روز بیش از ۱۲۵۰۰ حریف را شکست داد.

این کبوتر شگفت‌انگیز که متعلق به هربرت و هرالد کامرهویس بود توانست سرعت عجیب و غریب ۱۴۳ کیلومتر و ۲۶۲ متر را در یک ساعت ثبت کند و خود را به عنوان یک کبوتر فوق سریع نشان دهد. 

کابالِرو؛ کفتر هلندی که رکورد تاریخی سرعت را شکست

کابالرو در آن روز تاریخی به وضوح در فرم خوبی قرار داشت و هفته قبل از آن مسابقه یک نتیجه عالی کسب کرده بود. به همین دلیل برای اولین بار نامزد شد تا بتواند یک رکورد سرعت را ثبت کند. هیچ کس انتظار نداشت که این پرنده هیجان‌انگیز در آن آخر هفته و در میان باد طوفانی جنوب غربی، آنقدر قوی باشد. کابالرو خیلی سریع در مسیر خود از «اترونگت» در شمال فرانسه به «سیب‌کولو» روستایی در هلند قرار گرفت و با طی مسافتی معادل ۲۳۹ کیلومتر کشور بلژیک را پست سر گذاشت. این کبوتر شگفت‌انگیز در آن روز توانست حدود ۱۲۸۶۱ کفتر را شکست بدهد.

برای مطالعه بیشتر بخوانید:

آرماندو؛ کبوتر معروف به «لوئیز همیلتون کبوترها» که ۸۴ میلیارد تومان قیمت دارد

«نیو کیم»؛ کبوتر ماده‌ای با قیمت ۱۱۵ میلیارد تومان که گران‌ترین کبوتر تاریخ شد!

«هربرت و هارالد کامرهویس» زمانی که کارشان شروع شد نسبتاً جوان بودند. همه چیز با یک کبوتر ولگرد شروع شد، مانند بسیاری از همکاران و دوستانشان. آن‌ها از این پرنده مراقبت کردند و خیلی زود کفتربازی برای آن‌ها به یک علاقه تبدیل شد. آن‌ها به سرعت شروع به تهیه کبوتر‌های دیگر از طریق همتایان خود کردند. برادران کامرهویس در سال ۲۰۱۵ مسیر خود را تغییر دادند، زیرا می‌خواستند پرندگان با کیفیت بهتری در تیم خود داشته باشند. تلاش آن‌ها نتیجه داد و در نهایت توانستند در مسیر خود کبوتری را پرورش دهند که رکورد سرعت را بشکند. 

کابالِرو؛ کفتر هلندی که رکورد تاریخی سرعت را شکست

آن‌ها پس از به دست آوردن تعدادی از پرنده‌های کیس با او در تماس بودند، و فانتزی‌ها نیز در موارد متعددی به یکدیگر کمک کرده اند. به عنوان مثال، هربرت به ساختن کبوترخانه‌های جدید کیز کمک کرد، در حالی که کیس در سال ۲۰۱۸ یک دور تخم به دو برادر داد. بله، درست حدس زدید: یکی از آن تخم‌ها کابالرو بود.

برچسب ها :
کبوتر
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کمیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷
0
0
ارتفاع ، ساعت پرش و زیبایی کفترا تهرون و کاشون تو دنیا نظیر ندارن .
کفتر ندیدند که به این چاهی می گن کفتر !
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
0
0
بابا اینا همون کفتر چای خودمان هستن .خیلی سریع وتند پرواز میکنن واقعن کفترهای زرنگی هستن وخیلی سریع تو هوا مسیر خودشونو عوض میکنن
علم و کیهان