کد خبر: ۱۸۵۷
28 شهريور 1403
14:07

نیو بلیکسِم؛ پنجمین کبوتر گران دنیا، این کبوتر بلژیکی با قیمت ۲۲ میلیارد تومان فروخته شد

نیو بلیکسِم؛ پنجمین کبوتر گران دنیا، این کبوتر بلژیکی با قیمت ۲۲ میلیارد تومان فروخته شد
نیوبلیکسم یک کبوتر بلژیکی است که توسط یک پرورش‌دهنده معروف بین‌المللی پرورش پیدا کرد و در نهایت با قیمت ۲۲ میلیارد تومان فروخته شد. این کبوتر پنجمین کبوتر گران دنیاست. اگر می‌خواهید گران‌قیمت‌ترین کبوتر‌های دنیا را بدانید ادامه را حتما بخوانید.

راز بقا: بازار حراج کبوتر در اروپا بسیار داغ است و هر ساله تعداد زیادی از کبوتربازان و پرورش‌دهندگان کبوتر پرنده‌های خود را به حراج می‌گذارند و هر ساله نیز رکورد‌های جدیدی در قیمت کبوتر جابجا می‌شود. 

به گزارش راز بقا، طی سال‌های اخیر بار‌ها رکورد گران قیمت‌ترین کبوتر شکسته شده و پرنده‌های جدیدی صدر لیست را از آن خود کرده‌اند. این حراجی‌ها معمولا بین کبوتر‌های جوان و مسن تفکیک قائل می‌شوند و معمولا قیمت کبوتر‌های جوان بیشتر از کبوتر‌های پا به سن گذاشته است. کبوتر‌های پا به سن گذاشته بیشتر برای اصلاح نژادی به کار گرفته می‌شوند تا بتوانند نسل مانند خودشان را ایجاد کنند. 

نیو بلیکسم؛ کبوتر ۲۲ میلیارد تومانی

به گزارش راز بقا، طی سال‌های اخیر گران‌قیمت‌ترین کبوتر‌های دنیا معمولا متعلق به کشور بلژیک بوده و کبوتر‌های این کشور تقریبا تمامی رکورد‌های قیمتی را از آن خود کرده‌اند. 

پرورش‌دهندگانی مانند «گاستون»، «لئو هرمانس»، گابی واندنبیل» و «ویلی دانیلز» از جمله مشهوترین پرورش دهندگان کبوتر در جهان هستند که کبوترهایشان با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رسند. به عنوان مثال «گابی» در یک حراجی در سال ۲۰۰۸ همراه با نیو بلیکسم حدود ۸۰۰ کبوتر را به حراج گذاشت و رقمی معادل ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به جیب زد. 

نکته مهم درباره بازار حراج کبوتر این است که برخی از پرورش‌دهندگان که شهرت جهانی دارند معمولا کبوتر‌های خودشان را گران‌تر به فروش می‌رسانند. به عنوان مثال پرورش‌دهنده‌ای به نام «گابی واندنابیل» که شهرت جهانی دارد طرفداران و خریداران پروپاقرصی پای کبوترهایش نشسته‌اند. وی البته پرورش‌دهنده کبوتری است که زمانی رکورد گران‌قیمت‌ترین کبوتر مسن دنیا را از آن خود کرد یعنی «نیو بلیکسِم». 

نیو بلیکسِم

نیو بلیکسِم؛ کبوتر بلژیکی که با قیمت ۲۲ میلیارد تومان فروخته شد

در حراجی پیپا (PIPA) (بزرگترین و مشهورترین حراجی کبوتر‌های مسابقه‌ای در جهان) در سال ۲۰۰۸ کبوتر‌ها توانستند در نمایش قیمتی در حراجی رکورد‌هایی را جابجا کنند. در آن حراجی که در سال ۲۰۰۸ برگزار شد کبوتر پیری به نام «نیو بلیکسم» که متعلق به «گابی» بود با قیمت ۳۷۱ هزار یورو معادل حدود ۲۲ میلیارد تومان به فروش رفت. در آن سال دومین کبوتر «رودی» نام داشت که با قیمت ۱۶۶ هزار یورو معادل حدود ۱۱ میلیارد تومان به فروش رفت. 

گابی پرورش‌دهنده مشهور کبوتر از دهه ۱۹۶۰ به این سو در حال پرورش کبوتر است و کبوترش نیو بلیکسم در سال ۲۰۰۸ توسط یک خریدار و کلکسیونر چینی با قیمت ۲۵ میلیارد تومان خریداری شد. 

گران‌ترین کبوتر‌های دنیا

به گزارش راز بقا، اگرچه نیو بلیکسم در سال ۲۰۰۸ گرانترین کبوتر دنیا بود، اما از آن سال تا به کنون رکورد‌های قیمتی بار‌ها و بار‌ها شکسته شده است. در حال حاضر گرانترین کبوتر دنیا متعلق به یک کبوتر ماده بلژیکی به نام «نیو کیم» است که با قیمت ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار معادل حدود ۱۱۰ میلیارد تومان به فروش رفت. این کبوتر توسط یک چینی خریداری شد. این پرنده توسط «گاستون» پرورش‌دهنده مشهور بلژیکی پرورش یافت. 

نیو کیم

نیو بلیکسِم؛ کبوتر بلژیکی که با قیمت ۲۲ میلیارد تومان فروخته شد

دومین کبوتر گران جهان متعلق به کبوتر نری به نام «آرماندو» است که باز هم از کشور بلژیک است و با قیمت ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار معادل ۸۴ میلیارد تومان حراج شد. این کبوتر توسط فردی به نام «جوئل فرشوت» پرورش یافت.

کبوتر آرماندو به «لوئیز همیلتون» کبوتر‌ها معروف شده بود. آرماندو نیز توسط یک مشاور املاک چینی خریداری شد. آرماندو در زمان فروش ۵ سال سن داشت. 

آرماندو

نیو بلیکسِم؛ کبوتر بلژیکی که با قیمت ۲۲ میلیارد تومان فروخته شد

سومین کبوتر گران «بولت» نام دارد که نام او از «یوسین بولت» دونده معروف جامائیکایی گرفته شده و نشان می‌دهد که این پرنده سریعترین کبوتر جهان در زمان فروش بوده است.

بولت با قیمت ۴۰۰ هزار دلار معادل حدود ۲۴ میلیارد تومان توسط یک بیزنس‌من چینی خریداری شد. این کبوتر توسط یک پرورش‌دهنده معروف بلژیکی به نام «لئو هرمانس» پرورش یافت. 

بولت

نیو بلیکسِم؛ کبوتر بلژیکی که با قیمت ۲۲ میلیارد تومان فروخته شد

به گزارش راز بقا چهارمین کبوتر گران دنیا متعلق به یک کبوتر ماده به نام «نادین» است که متعلق به یک پرورش دهنده بلژیکی به نام ««ویلی دانیلز» است. این کبوتر با قیمت ۳۹۰ هزار دلار معادل حدود ۲۳ میلیارد تومان به فروش رفت. 

نادین

نیو بلیکسِم؛ کبوتر بلژیکی که با قیمت ۲۲ میلیارد تومان فروخته شد

نیو بلیکسم در رده‌بندی گرانترین کبوتر‌های جهان در رده پنجم قرار دارد که با قیمت ۳۷۱ هزار دلار معادل ۲۲ میلیارد تومان به فروش رفت. این کبوتر توسط یک کلکسیونر چینی در سال ۲۰۰۸ خریداری شد و در حال حاضر پنجمین کبوتر گران دنیاست.

برچسب ها :
کبوتر
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان