کد خبر: ۱۹۴۹
15 مهر 1403
13:01

کبوتر پوتر انگلیسی؛ درازترین کبوتر دنیا ملقب به «سوپر مدل» که جهان را شوکه کرد!

کبوتر پوتر انگلیسی؛ درازترین کبوتر دنیا ملقب به «سوپر مدل» که جهان را شوکه کرد!
سال گذشته ویدئویی از یک کبوتر عجیب و غریب با شکل و شمایل خاص در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که حدود ۲۰ میلیون بازدید را فقط در شبکه اجتماعی تیک تاک به دست آورد. مردم شروع به بحث و گفتگو درباره این کبوتر کردند و برخی حتی بر این باور بودند که این کبوتر با هوش مصنوعی درست شده است. برای دیدن تصاویر این کبوتر عجیب و غریب ادامه مطلب را بخوانید.

راز بقا: سال گذشته ویدئویی از یک «کبوتر جهش یافته» با سینه و پا‌های پف کرده و قد بسیار بلند در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد که باعث شوکه شدن کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویژه کاربران تیک تاک شد. 

به گزارش راز بقا، در ابتدا کاربران تصور می‌کردند که این ویدئوی به اشتراک گذاشته شده با هوش مصنوعی درست شده و کاملا جعلی است، اما بعد از مدتی کاشف به عمل آمد که اتفاقا یک یک کبوتر جهش یافته است و کاملا واقعی است. 

این ویدئو که سال گذشته وایرال و پربازدید شد فقط در شبکه اجتماعی تیک تاک بیش از ۱۸.۶ میلیون بازدید دست خورد، زیرا کاربران در مورد واقعی بودن یا نبودن این کبوتر بحث می‌کردند.

کبوتر پوتر انگلیسی؛ عجیب‌ترین و درازترین کبوتر دنیا که ۲۰ میلیون بازدید خورد

این کلیپ از کبوتر عجیب و غریب توسط یک اکانت مستقر در بریتانیا به اشتراک گذاشته شد و در آن یک کبوتر بی دست و پا را نشان می‌داد که در امتداد یک میز قدم می‌زند و پاهای‌‎اش بسیار دراز هستند و سینه‌های این کبوتر نیز کاملا گوشتالو و پف کرده و پیازی شکل بودند. 

هیکل بلند و سنگین این پرنده در ابتدا یک شمای کلی یک کبوتر معمولی را تداعی می‌کند و انگار که به این کبوتر داروی اوزمپیک تزریق کرده که روند آن به شکل عجیبی به خوبی پیش نرفته است.

برای مطالعه بیشتر بخوانید:

کبوتر پشتک زن «گالاتی»؛ کبوتر رومانیایی که بهترین پشتک زن دنیاست و نیم ساعت در هوا ملق می‌زند

کبوتر تهرانی یا «هایفلایر ایرانی»؛ چرا کبوتربازان آمریکایی عاشق این کبوتر ایرانی هستند؟

در همین حال، پا‌ها و چنگال‌های نسبتاً ضخیم این پرنده گنگستری شبیه شلوار‌های طبیعی پوشیده از پر است و گویی که این کبوتر یک شلوار به پا کرده است. 

بعد‌ها و پس از بحث و بررسی بسیار در شبکه‌های اجتماعی مشخص شد که این پرنده در واقع یک «کبوتر پوتر انگلیسی» است، گونه‌ای از کبوتر خانگی که طبق گفته وبسایت Backyard Poultry، «بلندترین نژاد کبوتر‌های فانتزی است به طوری که برخی از بزرگ‌ترین آن‌ها ۴۰ سانتیمتر قد دارند». 

کبوتر پوتر انگلیسی؛ عجیب‌ترین و درازترین کبوتر دنیا که ۲۰ میلیون بازدید خورد

کیسه پَردار و خودنمایانه این کبوتر به این دلیل شناخته شده که می‌تواند چینه‌دان یا همان کیسه عضلانی داخل گردنش را باد کند. 

این کبوتر به‌دلیل ظاهر درخشان‌اش، اغلب به‌عنوان «سوپرمدل» دنیای کبوتر‌ها شناخته می‌شود، که در طی قرن‌ها پرورش انتخابی پرورش داده شده است. فرآیند اصلاح نژادی باعث شده که این کبوتر مشابه «سگ پودل» فرانسوی به نظر بیاید. 

نیازی به گفتن نیست که این کبوتر عجیب و غریب و خاص چشم‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به خود خیره کرد. 

برخی از کاربران در شبکه اجتماعی تیک تاک نوشتند که این بکوتر شبیه مدل‌های مراسم «مت گالا» ست. همچنین یکی دیگر گفت: «قطعاً دو کبوتر در یک پوشش هستند». 

کبوتر پوتر انگلیسی؛ عجیب‌ترین و درازترین کبوتر دنیا که ۲۰ میلیون بازدید خورد

به گزارش راز بقا اگرچه، در قلمرو عجیب‌وغریب پرنده‌شناسی، این کبوتر «پوتر» انگلیسی» نسبت به کبوتر تاج‌دار ویکتوریای پر آبی که بزرگ‌ترین گونه کبوتر در جهان است و به خاطر لباس‌های عجیب و غریب و ژست سر زنانه‌اش به این نام خوانده می‌شود است، چیزی برای گفتن ندارد. یا حتی نسبت به کبوتر نیکوبار که دارای یک یال چند رنگ از گیسو‌های بافته شده است نیز چیز بیشتری ارائه نمی‌دهد. 

در همین حال، این «کبوتر جهش‌یافته» اولین موجود پرنده‌ای نیست که سال گذشته تیتر اخبار را به خود اختصاص داد. به عنوان مثال در ماه می‌سال ۲۰۲۳ یک کبوتر پر جنب و جوش چندی پیش گزارش هواشناسی در ایالت فلوریدا را در ماه مه به طرز خنده‌داری قطع کرد و دو کبوتر کانادایی با کیسه‌های حامل «مواد مخدر» قاچاق به ترتیب در ماه‌های در ژانویه و مارس سال ۲۰۲۳ دستگیر شدند.

برچسب ها :
کبوتر
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان