کد خبر: ۱۸۶۰
28 شهريور 1403
16:38

«گودزیلا»؛ غذای محبوب تایوانی‌ها با پای کروکودیل ۳ میلیون تومان!

«گودزیلا»؛ غذای محبوب تایوانی‌ها با پای کروکودیل ۳ میلیون تومان!
یک رستوران نودل‌پزی در جنوب تایوان سال گذشته با پخت یک غذای بسیار خاص فضای آنلاین و دنیای آشپزی را منفجر کرد. این رستوران «پای کرودکودیل» را با نودل‌های خاص خودش ترکیب کرد که باعث سر و صدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی شد.

راز بقا: ژوئن سال گذشته خبری در حوزه دنیای آشپزی فضای آنلاین را منفجر کرد. خبر این بود که یک رستوران نودل‌پزی تایوانی با آشپزی غیر متعارف خود خبرساز شد. این رستوران با ساخت یک غذای بسیار خاص سر و صدای زیادی ایجاد کرد. 

به گزارش راز بقا، یک رستوران محلی نودل‌پزی تایوانی با غذای عجیب خود سر و صدای زیادی در اینترنت به پا کرد. این رستوران یک کاسه «نودل با سوپ ماهی» را با یک ماده غیرمنتظره تزئین کرد؛ یک «پای گروکودیل». این موضوع توجه زیادی را به خود جلب کرد. 

رستورانی در شهر دولیو، شهرستان یونلین، به نام Nu Wu Mao Kuei، رامن (نودل با سوپ ماهی) منحصر به فرد خود با نام «گودزیلا» را معرفی کرد که گوشت پای کروکودیل به عنوان عنصر اصلی آن محسوب می‌شود. 

صاحب رستوران که خواست تنها با نام خانوادگی‌اش، «چیه‌ن» شناسایی شود، به «سی‌ان‌ان تراول» گفت که این سوپ شامل تخم بلدرچین، گوشت خوک، ذرت کوچک، شاخه‌های بامبوی خشک، قارچ سیاه و مکعب‌های خمیر ماهی است که روی آن یک پای کروکودیل قرار داده شده است؛ به طور خاص، پای جلویی کروکودیل. 

«گودزیلا»؛ غذای بسیار محبوب تایوانی‌ها که با پای کروکودیل درست می‌شود

وی اضافه کرد که به دلیل چالش زیاد به دست آوردن پا‌های کروکودیل و سختی تهیه غذا، تنها دو کاسه گودزیلا را من در روز می‌توان سرو کرد. او برای هر کاسه ۵۰ دلار آمریکا معادل ۱۵۰۰ دلار تایوان می‌گیرد. ظرف غذا شامل پای جلویی تمساح است که برای ایجاد نودل «گودزیلا» آب‌پز می‌شود.

فرآیند به این گونه است که پس از تمیز کردن پای تمساح، آن را با الکل و ترکیبی از ادویه‌جات و ترشی‌جات (زنجبیل، سیر و پیازچه) می‌مالند. پس از آن، باید به مدت دو ساعت در آبگوشت امضای رستوران پخته شود. در مجموع، کل فرآیند حدود سه ساعت طول می‌کشد.

«چیه‌ن» گفت: «بسیاری از (مشتریان) می‌گویند گوشت کروکودیل طعمی شبیه گوشت مرغ دارد، اما فنری تر، نرم و کشسان‌تر است. «فکر می‌کنم طعم آن شبیه پای مرغ آب‌پز است.»

این رستوران به طور فعال خلاقیت جدید خود را از طریق چندین ویدیو که در صفحه فیس بوک خود به اشتراک گذاشته شده، تبلیغ کرد. در یکی از پست‌ها اشاره کردند که این ظرف غذا قابلیت پیش خرید دارد. 

«گودزیلا»؛ غذای بسیار محبوب تایوانی‌ها که با پای کروکودیل درست می‌شود

این رستوران همچنین در یک ویدئو یک مشتری زن جوان را نشان می‌داد که در حال لذت بردن از این غذا و ارائه نظر مثبت است. او گوشت پخته شده پای کروکودیل را شبیه پای گوشت خوک توصیف کرد، در حالی که نوع بخارپز شده طعمی شبیه گوشت مرغ داشت.

این اولین باری نیست که تایوان شاهد یک غذای وایرال شده با مواد غیرعادی است. همین ماه گذشته، یک رستوران نودل‌پزی در تایپه با پوشاندن کاسه‌های نودل خود با ایزوپود‌های عظیم؛ یک موجود ۱۴ پای جذاب در اعماق دریا، توجه بین المللی را به خود جلب کرد.

طبق گزارش ها، کروکودیل‌های استفاده شده در این غذا از مزرعه‌ای در تایتونگ تهیه می‌شوند و قیمت یک کاسه از این رامن خارق العاده ترکیب شده با پای کرکودیل ۱۵۰۰ دلار تایوان جدید (حدود ۳۹۰۰ روپیه) تعیین شده که معادل حدود ۳ میلیون تومان در ایران است.

برچسب ها :
کروکودیل
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان