کد خبر: ۴۰۰
22 اسفند 1402
15:02

امسال سال اژد‌هاست؛ آیا حیوانی به نام اژدها واقعی‌ست و ویژگی‌های سال اژدها چیست؟

امسال سال اژد‌هاست؛ آیا حیوانی به نام اژدها واقعی‌ست و ویژگی‌های سال اژدها چیست؟
در فرهنگ سنتی چین اژد‌ها به طور معمول نماد قدرت، خوش شانسی، افتخار، اقبال، مهربانی، شانس و موفقیت در نظر گرفته می‌شود.

راز بقا: در فرهنگ سنتی چین اژد‌ها به طور معمول نماد قدرت، خوش شانسی، رهبری، افتخار، اقبال، مهربانی، شانس و موفقیت در نظر گرفته می‌شود. در واقع اژد‌ها اغلب مورد احترام‌ترین حیوان زودیاک در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش راز بقا، سال‌ها پیش حتی تصور می‌شد که امپراتور‌های سلسله‌های عظیم چین، تناسخ اژد‌ها هستند. 

اژد‌ها در افسانه‌های چینی 

یک افسانه چینی وجود داشت که امپراطور جید از همه حیوانات خواست که برای مسابقه بیایند همه انتظار داشتند که اژد‌ها اول شود، اما او دیرتر از همه به خط پایان رسید. هنگامی که امپراتور علت را از او جویا شد گفت که در راه با روستایی مواجه شد که از خشکسالی رنج می‌برد و با دیدن روستاییان حس ترحم عمیقی در ذهنش پیچید و ایستاد تا بارانی را بر روستا ببارد. امپراطور جید بسیار خوشحال شد و مقام پنجم را به او داد. 
افسانه‌های چینی زیادی در مورد اژد‌ها وجود دارد. طبق داستان‌های زودیاک، اژد‌ها تنها حیوان خیالی است. فرض بر این است که اژد‌ها خوش شانس‌تر از همه حیوانات است. او بر دشمنان خود غلبه می‌کند و هنگامی که عصبانی می‌شود بر همه جا آتش می‌اندازد. گفته می‌شود که بومیان چینی از نوادگان اژد‌ها هستند. همچنین این عقیده در سنت‌های چینی وجود دارد که اژد‌ها ویژگی‌های ترکیبی از حیوانات دیگر را نیز دارد. 

متولدین این علامت زودیاک تند مزاج، مرموز و نجیب هستند. افراد دارای زودیاک اژد‌ها با ویژگی‌های رهبری متولد می‌شوند. آن‌ها می‌توانند همه کار‌ها را به راحتی انجام دهند. آن‌ها راه موفقیت را می‌دانند. بیشتر اوقات هرجا که باشند مرکز توجه هستند. 

تلاش انقلاب فرهنگی چین برای تغییر اژد‌ها به پاندا

اژد‌ها که با نام لونگ نیز شناخته می‌شود پنجمین چرخه از چرخه ۱۲ ساله حیوانات در زودیاک چینی است. در طول انقلاب فرهنگی چین، تلاشی برای جایگزینی اژد‌ها با پاندا‌های غول پیکر انجام شد. اما با این حال، این تلاش نتیجه نداد و فقط در بازه زمانی کوتاه مدت کاربرد داشت و مردم دوباره همان اژد‌ها را را نیز به عنوان سنت خود پذیرفتند. 

پدیده‌ای در دهه ۱۹۹۰ در چین و برخی از کشور‌های آسیایی از جمله سنگاپور رایج شده بود که عبارت بود از برنامه ریزی برای تولد کودک در سال اژدها. این موضوع در آن سال‌ها منجر به مشکلاتی در ظرفیت بیمارستان‌ها و حتی افزایش نرخ مرگ و میر نوزادان در پایان این سال‌ها به دلیل فشار کمبود منابع نوزادان شده بود. 

افرادی که تحت علامت اژد‌ها متولد شده‌اند، شامل سال‌هایی مانند ۱۹۴۰، ۱۹۵۲، ۱۹۶۴، ۱۹۷۶، ۱۹۸۸، ۲۰۰۰، ۲۰۱۲، و سال ۲۰۲۴ می‌شود. ویژگی این افراد ترکیبی مغناطیسی از جاه طلبی، اعتماد به نفس و کاریزمایی را در بر می‌گیرند.

سال ۲۰۲۴ به عنوان سال اژد‌های چوبی نامگذاری شده و پیش از این در سال ۱۹۶۴ نیز سال اژد‌های چوبی نام‌گذاری شده بود. طبق سنت‌های چینی اژد‌های چوبی هر ۶۰ سال یک بار ظاهر می‌شود و آخرین بار نیز در سال ۱۹۶۴ ظاهر شده بود؛ بنابراین سال ۲۰۲۴ دوباره سال اژد‌های چوبی است.

خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان