کد خبر: ۷۳۵
17 فروردين 1403
01:31

تاریخ و ساعت دقیق کسوف کامل ۸ آوریل؛ آیا خورشیدگرفتگی ۲۰ فروردین در ایران دیده می‌شود؟

تاریخ و ساعت دقیق کسوف کامل ۸ آوریل؛ آیا خورشیدگرفتگی ۲۰ فروردین در ایران دیده می‌شود؟
خورشیدگرفتگی کامل، زمانی که ماه به طور کامل خورشید را بپوشاند، اوج خورشید گرفتگی است که تحت عنوان خورشیدگرفتگی کامل (Totality) شناخته می‌شود.

راز بقا: خورشیدگرفتگی کامل، زمانی که ماه به طور کامل خورشید را بپوشاند، اوج خورشید گرفتگی است که تحت عنوان خورشیدگرفتگی کامل (Totality) شناخته می‌شود.

به گزارش راز بقا، در تاریخ ۸ آوریل در ۱۳ ایالت خورشید گرفتگی کامل قابل مشاهده خواهد بود.

خورشید گرفتگی ۸ آوریل، تاریکی وهم انگیزی را به بخش بزرگی از ایالات متحده، کانادا و مکزیک در لحظه کامل خود خواهد بخشید.

تاریخ و ساعت دقیق خورشیدگرفتگی کامل ۸ آوریل

خورشیدگرفتگی کامل تجربه‌ای کاملا متفاوت از خورشدگرفتگی ۹۹ درصدی است. اول از همه، خورشیدگرفتگی کامل تنها زمان امن برای نگاه کردن مستقیم به خورشید بدون عینک خورشید گرفتگی یا سایر محافظ‌های تایید شده چشم است. اما بینندگان در مسیر خورشیدگرفتگی کامل نیز این شانس را خواهند داشت که مجموعه‌ای از پدیده‌های خورشید گرفتگی منحصر به فرد را مشاهده کنند.

فقط در هنگام خورشیدگرفتگی کامل، آسمان تاریک تاریک می‌شود، و تنها در این وضعیت است، اتمسفر بیرونی خورشید یا تاج خورشیدی که از پشت ماه ساطع می‌شوند، قابل مشاهده است. قرار گرفتن در مسیر خورشیدگرفتگی کامل نیز تنها راه برای دیدن ویژگی‌های خورشیدگرفتگی مانند مهره‌های بیلی (لکه‌های درخشان نور آفتاب که چندثانیه قبل و بعد از گرفت کلی خورشید (کسوف) گرداگرد لبۀ ماه دیده می‌شوند) است که آخرین پرتو‌های نور هستند که به صورت مخفیانه از کناره ماه می‌گذرند.

خورشیدگرفتگی کامل در امتداد ۱۱۵ مایلی (۱۸۵ کیلومتری) از مکزیک تا کانادا رخ می‌دهد و از ۱۵ ایالت آمریکا عبور می‌کند (اگرچه در دو ایالت کنتاکی و میشیگان به سختی دیده می‌شود). در ایالات متحده، خورشیدگرفتگی کامل در تگزاس در ساعت ۱:۲۷ بعدازظهر CDT (منطقه زمانی مرکزی با انحراف UTC - ۵) آغاز می‌شود و در ایالت مین در ساعت ۳:۳۵ بعد از ظهر به وقت EDT (ساعت تابستانی شرقی با انحراف UTC - ۴) به پایان می‌رسد.

به گفته ناسا، در اینجا تفکیک دقیقی از شروع و توقف خورشیدگرفتگی کامل در هر ایالتی که از آن می‌گذرد، آورده شده است. مراحل جزئی و اولیه کسوف حدود یک ساعت و ۲۰ دقیقه قبل و بعد از خورشیدگرفتگی کامل طول می‌کشد و تا حدودی در سراسر ایالات متحده قابل مشاهده خواهد بود. در اینجا نحوه لذت بردن ایمن از خورشیدگرفتگی جزئی در ۸ آوریل آورده شده است.

ساعت آغاز و پایان خورشیدگرفتگی کامل به تفکیک هر ایالت

تاریخ و ساعت دقیق خورشیدگرفتگی کامل ۸ آوریل

برچسب ها :
خورشید ماه
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان