کد خبر: ۹۰۳
11 ارديبهشت 1403
15:45

حیوان محبوبی که ستاره شبکه‌های اجتماعی است؛ شادترین حیوان روی زمین!

حیوان محبوبی که ستاره شبکه‌های اجتماعی است؛ شادترین حیوان روی زمین!
کوکا کوچک و بامزه و شادترین حیوان روی زمین است که در استرالیای غربی زندگی می‌کند. این حیوان به دلیل «لبخندش» عنوان شادترین حیوان جهان را به خود اختصاص داده است.

راز بقا: کوکا کوچک و بامزه و شادترین حیوان روی زمین است که در استرالیای غربی زندگی می‌کند. این حیوان به دلیل «لبخندش» عنوان شادترین حیوان جهان را به خود اختصاص داده است.

کوکا چیست؟

به گزارش راز بقا، کوکا پستانداری از خانواده کانگورو‌ها و والابی‌هاست. این کیسه‌داران پرزدار گوش‌های گرد دارند و سایز آن‌ها به اندازه گربه‌های کوچک است. وزن آن‌ها تا ۵ کیلوگرم و قدشان بین ۴۰.۶۴ تا ۵۳.۳۴ سانتی‌متر است.

کوکا به عنوان گونه‌ای آسیب‌پذیر در فهرست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت و از گونه‌های در معرض خطر قرار گرفته چرا که جمعیت آن‌ها در دهه‌های اخیر کاهش یافته است. روباه‌ها در سرزمین اصلی استرالیا تهدیدی برای کوکا‌ها هستند، اما از آنجایی که این حیوانات کوچک عمدتا در «جزیره راتنِست» و «جزیره بالد» زندگی می‌کنند، از آن‌ها محافظت می‌شود.

پنج فکت مهم درباره کوکا

در اینجا چند واقعیت جالب در مورد شادترین حیوان جهان آورده شده است.

۱. کاپیتان هلندی کوکا را با موش‌ها اشتباه گرفت

در سال ۱۶۹۶، یک کاپیتان هلندی به نام «ویلم دی ولامینگ» با کووکا‌ها برخورد کرد و در ابتدا تصور کرد که آن‌ها موش هستند. او خانه آن‌ها را «جزیره راتنِست» نامگذاری کرد که به لانه موش ترجمه می‌شود.

۲. شبگرد هستند

کووکا‌ها روز را در خواب می‌گذرانند و وقتی چرت می‌زنند، زیر گیاهان آکانتوس در حالت نشسته می‌خوابند.

۳. آن‌ها به مدت ۵ ماه در کیسه مادر خود زندگی می‌کنند

این پستانداران پنج ماه اول زندگی خود را در کیسه‌های مادرشان زندگی می‌کنند. به گفته نگهبانان باغ وحش آدلاید، در آن مرحله، آن‌ها «راه خود را برای کاوش در جهان» پیدا می‌کنند.

۴. آن‌ها جهنده هستند

کوکا‌ها مانند خرگوش‌ها برای پرسه زدن می‌پرند.

۵. گیاهخوار هستند

کوکا‌ها که دو شکم دارند برگ و علف می‌خورند. آن‌ها همچنین می‌توانند مدتی را بدون خوردن غذا یا آب بگذرانند.

کوکا‌ها به عنوان ستاره‌های رسانه‌های اجتماعی

حیوان محبوبی که ستاره رسانه‌های اجتماعی است؛ شادترین حیوان جهان چیست؟!

وضعیت کوکا‌ها به عنوان شادترین حیوانات، آن‌ها را به ستاره‌های شبکه‌های اجتماعی تبدیل کرده است. مردم به خاطر لبخند همیشگی‌شان به «جزیره راتنِست» سفر می‌کنند تا با کوکا‌ها عکس بگیرند. مردم نه تنها سلفی‌های بامزه‌ای از بازدید این جزیره دریافت می‌گیرند، بلکه به کوکا‌ها کمک نیز می‌کنند.

محبوبیت کوکا‌ها منجر به افزایش گردشگری این جزیره شده است. جزیره این پول دریافتی از گردشگران را مجدداً در فرآیند تحقیقات برای حفاظت از حیوانات سرمایه‌گذاری کرد.

«میشل رینولدز»، مدیر اجرایی جزیره می‌گوید: «زمانی که جمعیت کوکا‌ها یک بار دیگر با زاد و ولد جدید افزایش یابد، سلفی گرفتن در جزیره دوباره آزاد خواهد شد.» این پستاندار شگفت‌انگیز برای مردم فرصتی برای دیدن از نزدیک، در محیط طبیعی‌شان فراهم کرده است. این حیوان اکنون در سطح دنیا واقعاً برجسته شده و مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.

خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان