کد خبر: ۱۵۷۱
09 مرداد 1403
12:17

جنون جوانی؛ سالی دو میلیون دلار بدهید و همیشه ۱۸ ساله باقی بمانید!

جنون جوانی؛ سالی دو میلیون دلار بدهید و همیشه ۱۸ ساله باقی بمانید!
جانسون می‌گوید برای دوباره ۱۸ ساله شدن هر کاری می‌کند، ازجمله «نخستین مورد تعویض چندنسلی پلاسما در جهان» با پسرش.

راز بقا: این طور می‌گویند که یک مولتی‌میلیونر، که در جست‌وجوی جوانی ابدی از پلاسمای خون پسر نوجوانش استفاده کرده است، اکنون به‌رغم تفاوت سنی سه دهه‌ای، به همان سن پسرش به نظر می‌رسد.

برایان جانسون ۴۷ ساله، پس از فروش شرکت فناوری‌اش برین‌تری ونمو (Braintree Venmo) به پی‌پل به مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳، تمامی دوره بزرگسالی‌اش را به جست‌وجو برای جلوگیری از پیر شدن اختصاص داده است. 

او اکنون سالانه مبلغ سرسام‌آور دو میلیون دلار را برای هدف اصلی‌اش هزینه می‌کند تا دوباره به سن ۱۸ سالگی، همان سنی که پسرش دارد، برسد.

این کارآفرین، با به اشتراک گذاشتن عکسی از خود و پسرش در اینستاگرام، بزرگسالان دیگران را تشویق کرد تا به فرزندانشان «راه‌های نمردن» را بیاموزند.

او توضیح داد که این کار دربردارنده الگوسازی و سرمشق بودن است. او به روش‌های ساده‌ای که خود برای جست‌وجوی زندگی ابدی استفاده می‌کند اشاره کرد - خواب کافی، رژیم غذایی مغذی، ورزش و در میان دوستان و در جامعه بودن.

با این حال، همان‌طور که جانسون پیش از این اظهار کرده بود، او آماده است تا روش‌های بسیار سخت‌تری را امتحان کند تا دوباره به سن ۱۸ سالگی برسد، ازجمله «نخستین مورد تعویض چندنسلی پلاسما در جهان» با پسرش، که آن زمان ۱۷ ساله بود، و پدر ۷۰ ساله‌اش.

اما با وجود استفاده از گروهی متشکل از ۳۰ پزشک، به این امید که این روش به کاهش زوال شناختی کمک کند، او گفت که «هیچ مزیتی [پس از استفاده از این روش]تشخیص داده نشد».

او بعدا در توییتر/اکس نوشت: «تعویض پلاسمای جوان ممکن است برای جمعیت‌های بیولوژیکی مسن‌تر یا شرایط خاص مفید باشد، درمورد من فایده‌ای اضافه بر مداخله‌های کنونی‌ام ندارد.».

اما اگر واکنش‌ها به این پست در شبکه‌های اجتماعی را مبنا قرار دهیم، «مداخله‌های کنونی» جانسون - که روش‌های زیبایی را نیز دربر می‌گیرند- تاثیرگذارند.

بیشترین کامنت پسندیده‌شده فقط همین است: «وقتی بتوانی پسرت را جای برادرت جا بزنی، می‌دانی که نتیجه گرفته‌ای.»

یک بازدیدکننده دیگر پرسیده است: «کدام یک پدر و کدام یک پسر است؟»

نفر سوم نوشت: «شما آقایان بی‌بروبرگرد شبیه برادر هم به نظر می‌رسید! شکست دادن شما در المپیک بازجوان‌سازی دشوار خواهد بود.».

اما جانسون مولتی‌میلیونر تنها به نظر کاربران شبکه‌های اجتماعی بسنده نمی‌کند و اخیرا اظهار کرده است که او به‌شکل علمی روند پیر شدن را کند کرده است، به‌حدی که اکنون هر ۱۹ ماه یک بار تولدش را جشن می‌گیرد.

او ادعا می‌کند که این دستاورد را از راه فرایندی به نام ژن‌درمانی فولیستاتین، که در سپتامبر سال گذشته آغاز کرده، به دست آورده است.

این روشی است که ابتدا در [آزمایش روی]موش‌ها موفقیت‌آمیز بود و تولید فولیستاتین را - پروتئینی که در رشد عضلات، التهاب و باروری استفاده می‌شود - در بدن افزایش می‌دهد.

او در تاریخ ۱۸ ژوئن نوشت: «توده عضلانی من هفت درصد افزایش یافته است (درحال حاضر در صدک ۹۹). سطح فولیستاتین من (۲ هفته پس از تزریق) ۱۶۰ درصد افزایش یافته است.»

او گفت که اکنون با نرخ ۰.۶۴ سال پیر می‌شود که آن را «بهترین رکورد شخصی» خود توصیف می‌کند.

جانسون با اینکه به‌وضوح از این پیشرفت راضی بود، در اواخر ژوئن تحت یک روش دیگر قرار گرفت تا بتواند گذر زمان را متوقف کند.

او «یک درمان پیشرفته برای دستیابی به مفاصل ۱۸ ساله» داشت که در آن ۳۰۰ میلیون سلول بنیادی مزانشیمی از مغز استخوان جوان سوئدی به شانه‌ها، باسن [و]مفاصل او تزریق شدند.

او این امر را تایید کرد که «خواب، رژیم غذایی و ورزش همچنان [در جوان ماندن]نقش اساسی دارند» و افزود: «این درمان‌های پیشرفته بخت ما را برای اینکه نخستین نسلی باشیم که حق انتخاب و آری گفتن به فردا‌های پی‌درپی را دارد، افزایش می‌دهند.» [به عبارت دیگر، ما را به نسلی بدل می‌کند که می‌تواند زندگی طولانی‌تری داشته باشد.]جانسون پیش از این به ایندیپندنت گفته بود که او زمانی سبک زندگی بسیار ناسالمی داشت، اما پس از ایجاد سامانه‌ای که «بهتر از خودش می‌توانست از او مراقبت کند» زندگی‌اش را تغییر داد.

او به یاد می‌آورد: «من معمولا رفتار‌های خودتخریبی داشتم و به طور خاص هنگام شب، ساعت هفت سعی می‌کردم استرسم را با خوردن غذا تسکین دهم. این سبب شد که وزن زیادی اضافه کنم و به‌خوبی نخوابم که در ادامه موجب شد در زندگی احساس خوبی نداشته باشم.»

او گفت: «من عملا خودم را از مراقبت از خود حذف کرده بودم و سامانه‌ای را ایجاد کردم که بهتر از خودم از من مراقبت می‌کند.»

جانسون افزود: «داده‌ها ایجاب می‌کنند که اگر این کار‌ها را به‌خوبی انجام دهید می‌توانید نرخ پیر شدنتان را کند کنید.»

«[داده‌ها نشان می‌دهند]که شما می‌توانید تاثیرات قابل توجهی بر بدنتان داشته باشید. درواقع، اساسا این‌طور می‌گویند که ارزشش را دارد کار‌هایی را که به همه گفته شده انجام دهند؛ و اگر آن‌ها را دقیقا انجام دهید، می‌توانید انتظار داشته باشید که نتایج معنی‌داری در سرعت پیر شدن و سلامت کلی‌تان داشته باشید... در این مرحله از پروژه، واقعا هدف اصلی کاهش سرعت پیر شدن است.»

ایندیپندنت با جانسون برای اظهارنظر بیشتر تماس گرفته است.

برچسب ها :
بدن انسان
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمدحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
0
0
اول آخر چهره در نقاب خاک می کشی اخوی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳
0
0
اینهم یک نوع بی عقلی دیگر برای کسانی که از هوا برایشان پول میرسد
علم و کیهان