کد خبر: ۱۹۷۳
18 مهر 1403
15:45

پیشنهاد عجیب زنده کردن بزرگترین شخصیت تاریخ آمریکا با «خون گوسفند»

پیشنهاد عجیب زنده کردن بزرگترین شخصیت تاریخ آمریکا با «خون گوسفند»
جورج واشنگتن در ۱۴ دسامبر ۱۷۹۹ در خانه خود در مونت ورنون، ویرجینیا، پس از ابتلا به التهاب حاد گلو درگذشت. در آن زمان ۶۷ ساله بود و سه سال بود. یکی از پزشکان در نظر داشت با تزریق خون گوسفند او را دوباره زنده کند!

راز بقا: تصور کنید که می‌توانید یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های تاریخ را از دنیای مردگان بازگردانید. این همان چیزی بود که در ذهن دکتر ویلیام ثورنتون، دوست صمیمی جرج واشنگتن، می‌گذشت زمانی که طرحی را برای احیای اولین رئیس جمهور ایالات متحده در سال ۱۷۹۹ پیشنهاد کرد. پیشنهادی عجیب با خون گوسفند!

بیماری و مرگ واشنگتن:

جرج واشنگتن، اولین رئیس جمهور آمریکا، از یک عفونت شدید در گلو رنج می‌برد که تصور می‌شد التهاب حاد اپی‌گِلوتیت بوده، که بلع و تنفس را برای او دشوار می‌کرد.

در حالی که خفگی جرج واشنگتن را به کام مرگ برده، خبر بیماری او به پایتخت رسید. ثورنتون سفر خود را به مونت ورنون در ویرجینیا آغاز کرد و دو روز پس از مرگ جورج واشنگتن به خانه او رسید.

پیشنهاد ثورنتون برای احیای واشنگتن:

اگرچه ثورنتون پزشک شخصی واشنگتن نبود، اما «اعتماد کامل به توانایی خود برای بهبود کردن وضعیت او» داشت و به مارثا، بیوه رئیس جمهور، پیشنهاد کرد که با استفاده از برخی روش‌های غیرمتعارف سعی کند همسرش را احیا کند.

اما مارثا واشنگتن پیشنهاد ثورنتون را رد کرد و گفت که خیلی دیر شده است و «رئیس جمهور از قبل، باخت خود را پذیرفته است.»

پیشنهاد عجیب زنده کردن بزرگترین شخصیت تاریخ آمریکا با «خون گوسفند»

روش پیشنهادی ثورنتون:

به نوشته وب‌سایت آمریکایی The History، ثورنتون در نامه‌ای به دوست خود نوشت: من پیشنهاد کردم که سعی کنیم رئیس جمهور را به روش زیر احیا کنیم"

اول: حل کردن جسد در آب سرد.

دوم: قرار دادن جسد در پتو و گرم کردن تدریجی و مالش دادن آن.

سوم: فعال کردن رگ‌های خونی کوچک.

چهارم: باز کردن یک گذرگاه به ریه‌ها از طریق نای برای رساندن هوا و ایجاد تنفس مصنوعی.

پنجم: در نهایت انتقال خون از گوسفند به رئیس جمهور برای جبران خونی که از دست داده است.

پیشنهاد عجیب زنده کردن بزرگترین شخصیت تاریخ آمریکا با «خون گوسفند»

ترس از دفن زنده:

در زمانی که پزشکان گاهی اوقات بی‌هوش شدن را به اشتباه مرگ می‌گرفتند، هراس از زنده به خاک سپرده شدن به حدی رایج بود که منجر به اختراع تابوت‌های ایمن شد، مانند یکی از مدل‌هایی که شامل نخی بود که ساکن آن می‌توانست برای به صدا درآوردن تابوت از آن استفاده کند.

واشنگتن در حالی که در شب ۱۴ دسامبر ۱۷۹۹ در بستر مرگ بود، از زنده دفن شدن به شدت می‌ترسید. آخرین دستوراتی که او داد این بود که با منشی خود، توبیاس لیر قرار گذاشت که پس از تأیید مرگش اجازه ندهد بدن او قبل از سه روز از مرگ به خاک سپرده شود. به همین دلیل بود که تورنتون آمد و ایده خود را ارائه کرد.

مرگ واشنگتن:

جورج واشنگتن در ۱۴ دسامبر ۱۷۹۹ در خانه خود در مونت ورنون، ویرجینیا، پس از ابتلا به التهاب حاد گلو درگذشت. در آن زمان ۶۷ ساله بود و سه سال بود که از زندگی عمومی کناره گیری کرده بود.

خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان