کد خبر: ۲۳
24 بهمن 1402
15:56

(عکس) آسانسورِ اعماق اقیانوس؛ این جانور عجیب را ببینید!

(عکس) آسانسورِ اعماق اقیانوس؛ این جانور عجیب را ببینید!
یک «آسانسور» چتر دریایی که یک ماهی در حال حرکت را از اعماق اقیانوس به سمت بالا حمل می‌کند در عکسی ثبت شده که یکی از بزرگترین مهاجرت‌های جهان را ثبت می‌کند؛ مهاجرتی که هر شب اتفاق می‌افتد.

راز بقا: تصویر ماهی ای که سوار بر یک آسانسور دریایی، که یک چتر دریایی است، بالا می‌رود، یکی از برندگان مسابقه عکاسی انتشارات سلطنتی شد.

به گزارش راز بقا، یک «آسانسور چتر دریایی» (آسانسور چتر دریایی) که یک ماهی در حال حرکت را از اعماق اقیانوس به سمت بالا حمل می‌کند در عکسی ثبت شده که یکی از بزرگترین مهاجرت‌های جهان را ثبت می‌کند؛ مهاجرتی که هر شب اتفاق می‌افتد.

+ پیشنهاد:

عمیق‌ترین نقطه جهان کجاست؟

اگر همه ماهی‌های اقیانوس یک شبه ناپدید شوند چه بر سر ما می‌آید؟

«تام شلسینگر»، بوم شناس دریایی در دانشگاه تل آویو، این عکس را با عنوان «آسانسور شبانه» در سواحل پالم بیچ فلوریدا گرفته است که در مسابقه عکاسی انتشارات انجمن سلطنتی امسال برنده «بخش رفتار» شد. عکس خارق العاده شلسینگر سفر عمودی میلیارد‌ها موجود دریایی را از عمق بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ متر زیر سطح اقیانوس به سطح را ثبت می‌کند. در این عکس، یک گونه چتر دریایی ناشناس، یک ماهی زرد را در حالی که از اعماق بالا می‌رود، حمل می‌کند. طبق بیانیه انجمن سلطنتی، بسیاری از حیوانات کوچک یا جوان با چتر دریایی به سطح زمین می‌رسند و این موجود «آسانسوری منحصربه‌فرد» برای آن‌ها فراهم می‌کنند.

چتر دریایی

این انجمن نوشت: «نه تنها این ماهی‌های کوچک می‌توانند در حالی که چتر دریایی آن‌ها را به بالا حمل می‌کند، به آرامی استراحت کنند، بلکه از آن‌ها محافظت می‌شود. ژله‌ها با سلول‌های گزنده‌شان از سواران خود در برابر شکارچیان محافظت می‌کنند که این امر از نزدیک شدن بیش از حد شکارچیان جلوگیری می‌کند». 

محققان تصور می‌کنند مهاجرت شبانه؛ معروف به مهاجرت عمودی ۲۴ ساعته (DVM) با رفتار‌های تغذیه‌ای مرتبط است و موجودات کوچکتر را قادر می‌سازد در آب‌های سطحی غنی از مواد غذایی زیر پوشش تاریکی تغذیه کنند و این به محافظت از آن‌ها در برابر شکارچیان کمک می‌کند. قبل از طلوع صبح، آن‌ها به سمت امن منطقه خودشان یعنی همان ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ متر زیر سطح آب فرود می‌آیند.

خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان