کد خبر: ۲۴۲
28 فروردين 1403
11:58

طوطی استرالیایی تیلور سوئیفت را شکست داد

طوطی استرالیایی تیلور سوئیفت را شکست داد
صدای طوطی آبی و طلایی کمیاب، بشتر از ترانه‌های تیلور سویفت شنونده داشت

راز بقا: یک آلبوم موسیقی درباره ۵۳ گونه پرنده در معرض خطر در استرالیا با پشت سر گذاشتن چهره‌های مشهوری مانند تیلور سوئیفت و مایکل بابل توانست ظرف دو هفته پس از انتشار در سوم دسامبر سال ۲۰۲۱، به رده سوم جدول بهترین‌های موسیقی استرالیا صعود کرد.

به گزارش راز بقا، تنها ادل و اد شیران، دو ستاره بریتانیایی موسیقی پاپ، توانستند در جدول بهترین‌ها بالاتر از «نغمه‌های ناپدید شدن» قرار بگیرند. این آلبوم خطراتی را که پرندگانی مانند مرغ دم‌قرمز استوایی اقیانوس هند و مرغ باران یا آبچلیک خاکستری شرقی را تهدید می‌کنند، روایت می‌کند.

به گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی، این آلبوم موسیقی جدید که ۵۴ ترانه دارد، هم‌زمان با انتشار کتابی با عنوان «برنامه اقدام برای پرندگان استرالیایی» که دانشگاه چارلز داروین و نهاد «حیات پرندگان استرالیا» آن را تهیه کرده‌اند، به بازار عرضه شد.

استیفن گارنت، استاد دانشگاه چارلز داروین، ویراستار کتاب فوق و دانشمند حوزه محیط زیست، روز جمعه به ان‌بی‌سی گفت: «این آلبوم موسیقی راهی است تا مردم بدانند این چیزی است که احتمالا از دست خواهیم داد، مگر آنکه اقدامی انجام شود.»

او می‌گوید که این آلبوم حقیقتا مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به دلشان می‌نشیند.

تولیدکننده آلبوم یکی از دانشجویان دوره دکترای دانشگاه به نام آنتونی آلبرشت است که می‌گوید در ترانه‌های آن، نوای پرندگانی از طبیعت استرالیا را بازتاب می‌دهد که به ندرت شنیده شده‌اند. دیوید استوارت، از علاقه‌مندان به طبیعت، خود این نوا‌ها را ضبط کرده است.

خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان