کد خبر: ۷۴۳
21 فروردين 1403
15:13

سنجاب چند سال عمر می‌کند؟

سنجاب چند سال عمر می‌کند؟
سنجاب‌ها طول عمر یکسانی ندارند و میانگین عمر آن‌ها از پنج سال تا ۲۰ سال است.

راز بقا: سنجاب‌های وحشی ظاهراً همه جا هستند: در جنگل ها، شهر‌ها و حومه شهرها. آن‌ها بومی همه قاره‌ها به جز قطب جنوب و استرالیا هستند. سنجاب کوتوله آفریقایی کامرون کوچکترین گونه سنجاب است که طول بدن آن به ۶ سانتی متر می‌رسد.

به گزارش راز بقا، بزرگترین سنجاب، سنجاب غول پیکر هندی یا مالابار است که می‌تواند تا ۱ متر طول داشته باشد. حتی سنجاب‌های پرنده وجود دارند که زیر نور فرابنفش به رنگ صورتی می‌درخشند. همه این‌ها به این معناست که گونه‌های زیادی از سنجاب‌ها وجود دارد و امید به زندگی یک سنجاب به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما آیا طول عمر متوسطی برای سنجاب‌ها وجود دارد؟

سنجاب‌ها چقدر در طبیعت زندگی می‌کنند؟

سنجاب چند سال عمر می‌کند؟

در آمریکای شمالی، اغلب سنجاب‌های خاکستری شرقی، سنجاب‌های درختی و سنجاب‌های قرمز وجود دارند که همگی دارای شکم سفید و دم‌های پرپشت هستند. اما این سنجاب‌هایی که همه جا حاضر هستند چقدر عمر می‌کنند؟

سنجاب‌های خاکستری به طور متوسط شش سال عمر می‌کنند، اما این که سنجاب‌های خاکستری تا ۱۲ سال به عنوان حیوانات وحشی زندگی کنند، بی سابقه نیست.

سنجاب‌های قرمز نیز همینطور و طول عمر متوسط آن‌ها پنج سال و امید به زندگی در بالاترین حد خود حدود ۱۰ سال است. سنجاب‌های قرمز نر بیشتر از سنجاب‌های ماده عمر می‌کنند و تنها حدود ۲۰ درصد از سنجاب‌های جوان به سنجاب‌های قرمز بالغ تبدیل شوند.

سنجاب‌های روباهی حدود هشت تا ۱۸ سال در طبیعت زندگی می‌کنند. سنجاب‌های روباهی ماده معمولاً به طور متوسط ۱۳ سال عمر می‌کنند، در حالی که سنجاب‌های نر معمولاً حدود هشت سال عمر می‌کنند. اکثر سنجاب‌های روباهی قبل از بلوغ می‌میرند. شکارچیانی مانند شاهین و جغد سنجاب‌ها را می‌کشند و سنجاب‌های تازه متولد شده می‌توانند توسط مار‌های کوچک خورده شوند.

آیا سنجاب‌های وحشی بیشتر از سنجاب‌های خانگی عمر می‌کنند؟

سنجاب چند سال عمر می‌کند؟

سنجاب‌های وحشی بسته به گونه، محیط و برخی دیگر از عوامل می‌توانند تا ۱۸ سال عمر کنند. در آمریکای شمالی، انواع مختلفی از سنجاب‌ها از جمله سنجاب‌های خاکستری شرقی، سنجاب‌های درختی و سنجاب‌های قرمز وجود دارند که همگی دارای شکم‌های سفید و دم‌های پرپشت هستند، اما میانگین طول عمر آن‌ها کمی متفاوت است. آن‌ها به سه نوع اصلی تقسیم می‌شوند: سنجاب‌های درختی، سنجاب‌های زمینی و سنجاب‌های پرنده.

همه سنجاب‌ها بخشی از خانواده جوندگان هستند و مانند بسیاری از پستانداران، هر چه گونه سنجاب بزرگتر باشد، میانگین طول عمر آن بیشتر می‌شود.
اما در مورد سنجاب‌های خانگی چطور؟ آیا سنجاب‌های خانگی بیشتر از سنجاب‌های وحشی عمر می‌کنند؟ گاهی. سنجاب‌های قرمز در طبیعت به طور متوسط تا پنج سال عمر می‌کنند، اما سنجاب‌های قرمز خانگی می‌توانند تا هشت سال نیز زندگی کنند.

میانگین طول عمر یک سنجاب خاکستری خانگی همچنان در حال افزایش است. آن‌ها می‌توانند تا ۲۰ سال به عنوان یک حیوان خانگی زندگی کنند در حالی میانگین عمر آن‌ها در طبیعت ۶ سال است. سنجاب‌های روباهی نیز به عنوان حیوان خانگی بیشتر عمر می‌کنند آن‌ها می‌توانند تا ۱۸ سال زندگی کنند و این تقریبا دو برابر میانگین طول عمر آن‌ها در طبیعت است.

برچسب ها :
سنجاب
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان