کد خبر: ۷۹۷
27 فروردين 1403
10:11

«هورنت قاتل»؛ بزرگترین و مرگبارترین زنبور جهان

«هورنت قاتل»؛ بزرگترین و مرگبارترین زنبور جهان
علی‌رغم نیش چشمگیرش، این گونه زنبور، لقب «هورنت قاتل» را به دلیل ویژگی آناتومیکی متفاوتش به دست آورد: آرواره‌های قدرتمندش.

راز بقا: هورنت غول‌پیکر آسیایی (Vespa mandarinia)، که به‌عنوان هورنت غول‌پیکر شمالی یا «هورنت قاتل» نیز شناخته می‌شود، با نسبت‌های بزرگ خود، عنوان بزرگ‌ترین زنبور جهان را به خود اختصاص داده‌است.

به گزارش راز بقا، این حشره همان‌طور که از نامش پیداست، اهل شرق آسیا است و معمولاً زیر زمین زندگی می‌کند.

«هورنت قاتل» کشنده‌ترین و بزرگترین زنبور جهان

بزرگ‌ترین زنبور جهان چقدر است؟

طول بدن هورنت غول پیکر آسیایی تقریباً ۴ سانتی متر و طول بال آن ۷ سانتی متر است که تقریباً به اندازه یک کارت اعتباری متوسط است. به علاوه، نیش ۶ میلی‌متری به آن اجازه می‌دهد تا سم را به هر حیوانی (یا انسانی) که آن را تهدید می‌کند تزریق کند.

«هورنت قاتل» کشنده‌ترین و بزرگترین زنبور جهان

هورنت قاتل چقدر کشنده است؟

کسانی که توسط این حشره عظیم‌الجثه گزیده شده اند، درد را به کوبیدن یک سوزن داغ تشبیه کرده‌اند.

علی‌رغم نیش چشمگیرش، این گونه زنبور، لقب «هورنت قاتل» را به دلیل ویژگی آناتومیکی متفاوتش به دست آورد: آرواره‌های قدرتمندش. این زائده‌های تیز به راحتی می‌توانند طعمه‌ها، معمولاً زنبور‌های عسل و سایر حشرات اجتماعی را زخمی کنند. در واقع، هورنت غول پیکر آسیایی می‌تواند با جدا کردن سر زنبور‌ها کل کندو را از بین ببرد.

«هورنت قاتل» کشنده‌ترین و بزرگترین زنبور جهان

اگر این هورنت‌ها می‌توانند جمعیت زنبور عسل محلی را از بین ببرند و بر گرده‌افشانی گیاهان وحشی و محصولات غذایی تأثیر بگذارند. پس از اینکه چندین لانه هورنت غول پیکر در شمال غربی اقیانوس آرام پیدا شد (و نابود شد) دانشمندان در ایالات متحده و کانادا به نظارت روی پیدا کردن این زنبور‌ها ادامه می‌دهند.

هورنت کشنده، یک گونه مهاجم و تهدیدی برای گونه‌های بومی است.

برچسب ها :
حشره زنبور
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان