کد خبر: ۱۲۴
24 بهمن 1402
15:08

رابطه عجیب صدای هلیکوپتر‌ و جفت‌گیری کروکودیل‌ها

رابطه عجیب صدای هلیکوپتر‌  و جفت‌گیری کروکودیل‌ها
بر اساس اطلاعات منتشر شده به نظر می‌رسد هلیکوپتر‌ها به دلیل ارتعاشات صدا خزندگان و به ویژه کروکودیل‌ها را شهوتی می‌کنند.

راز بقا: چند ماه پیش برنامه‌ای در «شبکه ۱۰» استرالیا پخش شد و «سارا هریس» مجری مشهور این برنامه بحثی را درباره کروکودیل‌ها باز کرد که در نهایت منجر به عذرخواهی او از مدیر این برنامه شد.

به گزارش راز بقا، ماجرا از این قرار است که صاحب یک مزرعه کروکودیل در کوئینزلند استرالیا فاش کرد که فصل جفت‌گیری کروکودیل‌ها امسال زودتر از موعد آغاز شده و دلیل آن احتمالا وجود ادوات جنگی نیرو‌های مسلح در آن منطقه بوده است. «سارا هریس» این موضوع را دستمایه بحث برنامه خود به همراه کارشناسان برنامه قرار داد. 

کارشناسان دلیل این موضوع را دقیق نمی‌دانند، اما فکر می‌کنند که هلیکوپتر‌ها ممکن است صدایی شبیه صدای رعد و برق را ایجاد کنند که اغلب باعث می‌شود خزندگان احساسی شهوانی پیدا کنند. 

«جان لِوِر» صاحب مزرعه کروکودیل «کورانا» در راکهمپتون کوئینزلند اخیرا به شبکه abc گفته است که کروکودیل‌های نر موجود در مزرعه ۳۰۰۰ کرروکودیل‌اش زمانی که یک هلیکوپتر‌های ترابری «شینوک» در ارتفاع پایین و بالای مزرعه‌اش به پرواز در می‌آیند رفتار‌های عجیب و غریبی از خود نشان می‌دهند و در نهایت دچار جنون می‌شوند و اقدام به جفت‌گیری می‌کنند. وی همچنین ماه گذشته فاش کرد که همه کوروکودیل‌های نر بلند شدند و شروع به غرش کردند و در آسمان به شکل دیوانه‌واری فریاد می‌زدند. بعد از اینکه هلیکوپتر‌ها رفتند آن‌ها اقدام به جفتگیری کردند. از دید او چیزی در امواج صوتی وجود دارد که واقعا آن‌ها را تحریک می‌کند. 

+ پیشنهاد مطالعه: فکرش را هم نمی‌کنید خفاش‌ها به این روش جفت‌گیری کنند!

این موضوع باعث ایجاد بحثی در «شبکه ۱۰» تلویزیون استرالیا و در برنامه به نام The Project شد جایی که تعدادی کارشناسان به همراه «سارا هریس» مجری اصلی این برنامه نشسته بودند و این مسئله را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. سارا هریس ناچار شد در انتهای برنامه به دلیل شوخی‌هایی که در این راستا انجام داده بود از مدیر برنامه عذرخواهی کند.

خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان