کد خبر: ۱۵۳۳
02 مرداد 1403
13:44

کوسه‌های برزیل معتاد به کوکائین شدند!

کوسه‌های برزیل معتاد به کوکائین شدند!
پس از کالبدشکافی ۱۳ کوسه برزیلی مشخص شد که بافت بدن همه آن‌ها صد برابر بیشتر از دیگر حیوانات دریایی آلوده به کوکائین است.

راز بقا: دانشمندان به تازگی فاش کردند که آزمایش‌های انجام‌شده بر روی کوسه‌ها در آب‌های سواحل برزیل وجود کوکائین را در بدن آن‌ها ثابت کرد.

کوسه کوکائینی در حال حاضر یک فیلم B با ظاهر وحشتناک بوده، اما این یک واقعیت است، زیرا مقادیر کمی از این دارو در کوسه‌های نزدیک برزیل کشف شده است.

مطالعه‌ای که توسط بنیاد اسوالدو کروز، بهترین موسسه تحقیقاتی پزشکی برزیل انجام شده، شواهدی را نشان می‌دهد که کوسه‌ها واقعاً تحت تأثیر دارو‌های آلوده کننده اقیانوس هستند.

دانشمندان این بنیاد با بیان اینکه نتیجه آزمایش کوکائین کوسه‌ها در سواحل برزیل مثبت شده است توضیح دادند: پس از کالبدشکافی ۱۳ کوسه برزیلی مشخص شد که بافت بدن همه آن‌ها صد برابر بیشتر از دیگر حیوانات دریایی آلوده به کوکائین است.

کوسه‌ها بیشتر از دیگر آبزیان در آب‌های ساحلی زندگی می‌کنند و بنابراین میزان آلودگی آن‌ها بیشتر است.

محققان مدت‌هاست که هشدار می‌دهند حیات دریایی می‌تواند تحت تاثیر مواد مخدری باشد که توسط قاچاقچیان در اطراف فلوریدا، آمریکای جنوبی و مرکزی به آب ریخته می‌شود.

 کوکائین از چندین راه به اقیانوس راه می‌یابد، از جمله رها شدن از تأسیسات نامناسب تصفیه فاضلاب و بسته‌های سرگردانی که توسط قاچاقچیان به داخل آب می‌ریزند و سپس توسط حیات وحش گاز گرفته می‌شوند.

برچسب ها :
کوسه
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان