کد خبر: ۱۵۷۹
12 مرداد 1403
15:18

حیوان عجیبی که ۹ مغز دارد و در سراسر بدنش پخش شده‌ است!

حیوان عجیبی که ۹ مغز دارد و در سراسر بدنش پخش شده‌ است!
اختاپوس موجودی جذاب است که سیستم مغزی آن با انسان کاملا متفاوت است. در حالی که انسان دارای یک مغز مرکزی است، یک هشت پا دارای ۹ مغز است که در بدنش توزیع شده است.

راز بقا: اختاپوس موجودی جذاب است که سیستم مغزی آن با انسان کاملا متفاوت است. در حالی که انسان دارای یک مغز مرکزی است، یک هشت پا دارای ۹ مغز است که در بدنش توزیع شده است.

به گزارش راز بقا، در انسان، مغز در داخل سر فرد قرار دارد و توسط جمجمه محافظت می‌شود. با این وجود، یک مغز تمام عملکرد بدن را کنترل می‌کند و حدود ۸۶ میلیارد نورون دارد. مغز باعث پردازش اطلاعات و هدایت عمل می‌شود و قدرت تفکر و عاطفی را تولید می‌کند.

حیوان عجیبی که ۹ مغز دارد و در سراسر بدنش پخش شده‌اند

از سوی دیگر، مغز مرکزی اختاپوس با تقریباً ۱۸۰ میلیون نورون بین چشمانش قرار دارد. این یک مغز مرکزی است که اقدامات کلی اختاپوس مربوط به شکار و بررسی محیط را هماهنگ می‌کند. ناگفته نماند که اختاپوس هشت بازو دارد و روی هرکدام از بازوهایش یک مغز تعبیه شده که به «مینی مغز» معروف هستند. مینی مغز‌ها به بازو‌ها اجازه می‌دهند تا حدودی مستقل کار کنند.

حیوان عجیبی که ۹ مغز دارد و در سراسر بدنش پخش شده‌اند

تعداد کل نورون‌ها به حدود ۵۰۰ میلیون می‌رسد که در سراسر بدن پخش شده اند. از این تعداد، دو سوم در بازو هستند. اگر بازویی از یک اختاپوس قطع شود باز هم این بازو به حرکت و واکنش به لمس ادامه می‌دهد و نشان می‌دهد که این مینی مغز‌ها می‌توانند مستقل از یکدیگر عمل کنند.

برچسب ها :
اختاپوس
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان