کد خبر: ۱۶۱۸
16 مرداد 1403
14:15

سگ چگونه با کمبود غذا کنار می‌آید؟

سگ چگونه با کمبود غذا کنار می‌آید؟
بیشتر حیوانات در زمان کمبود غذا استراتژی‌های بدنی مشخصی را به کار می‌گیرند تا بتوانند کمبود غذا را جبران کنند. البته وقتی بحث به حیوانات خانگی می‌رسد استراتژی‌های دیگری غیر از ساختار بدنی خود حیوانات وجود دارد که می‌تواند در شرایط کمبود غذا به کار گرفته شود.

راز بقا: بیشتر حیوانات در زمان کمبود غذا استراتژی‌های بدنی مشخصی را به کار می‌گیرند تا بتوانند کمبود غذا را جبران کنند. البته وقتی بحث به حیوانات خانگی می‌رسد استراتژی‌های دیگری غیر از ساختار بدنی خود حیوانات وجود دارد که می‌تواند در شرایط کمبود غذا به کار گرفته شود. 

به گزارش راز بقا، بیشتر حیوانات در فصل‌های مختلف سال با کمبود غذا دست و پنجه نرم می‌کنند و هجوم انسان به زیست‌گاه‌های آن‌ها این را تقویت کرده است. در برخی موارد همین کمبود زنجیره غذا در نهایت منجر به از بین رفتن حیوانات و حتی انقراض آن‌ها می‌شود و برخی دیگر از حیوانات مانند خرس‌های اروپای شرقی و یا بسیاری از حیوانات دیگر گا‌ها از زیستگاه‌های خود جدا شده و برای یافتن غذای کافی به محل زندگی انسان‌ها می‌آیند. 

حتی در برخی از کشور‌های آفریقایی کفتار‌ها همین کار را می‌کنند و به دلیل کمبود غذا در خود شهر به دنبال غذا می‌گردند و مردم محلی نیز با ترفند‌های مختلفی به آن‌ها غذا می‌رسانند. 

سگ چگونه با کمبود غذا کنار می‌آید؟

سگ چگونه با موضوع کمبود غذا کنار می‌آید؟

سگ‌ها دارای سیستم بدنی هستند که به آن‌ها کمک می‌کند تا با کمبود غذا کنار بیایند. یکی از مهمترین روش‌های سگ و البته برخی دیگر از حیوانات کاهش فعالیت بدنی است. وقتی سگ در شرایط کمبود غذا قرار بگیرد انرژی خود را برای فعالیت‌های ضرروی ذخیره می‌کند و از فعالیت‌های غیرضروری خودداری می‌کند. این کار باعث می‌شود که آن‌ها انرژی کمتری مصرف کنند و مدت زمان بیشتری بدون غذا زنده بمانند. 

علاوه بر این سگ‌ها می‌توانند از چربی‌های ذخیره شدن بدن خود استفاده کنند و آن‌ها را به انرژی تبدیل کنند و از این طریق نیاز خود به انرژی را جبران کنند. 

انرژی کم از نشانه‌های کم غذا خوردن است. اگر سگ‌ها کالری کافی نداشته باشند، انرژی لازم برای بازی و سایر فعالیت‌های بدنی را نخواهند داشت. از طرف دیگر انرژی کم فقط منجر به فعالیت کم نمی‌شود بلکه بدن آن‌ها به اشکال مختلفی نسبت به کمبود انرژی واکنش نشان می‌دهد. به عنوان مثلا موی آن‌ها شروع به ریزش می‌کند یا لکه‌های طاسی پیدا می‌کنند، زیرا منابع یا انرژی لازم برای رشد یک موی معمولی را ندارند. آن‌ها بیشتر مستعد بیماری خواهند بود. سیستم ایمنی برای عملکرد به سوخت نیاز دارد.

اگر آن‌ها انرژی لازم برای مبارزه با بیماری را نداشته باشند، بسیار بیمار می‌شوند و زمان زیادی برای بهبودی نیاز دارند؛ بنابراین اگر چه آن‌ها در شرایط کمبود غذا می‌توانند با کاهش فعالیت‌های خود انرژی مورد نیاز خود را اولویت‌بندی کنند و از فعالیت‌های غیرضروری پرهیز کنند، اما در نهایت در صورتی که این موضوع ادامه‌دار باشد تبعاتی را برای سگ خواهد داشت.

برچسب ها :
سگ
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان