کد خبر: ۹۸۵
19 ارديبهشت 1403
12:14

روزانه چند حیوان در جهان ذبح می‌شوند؟ برای ۳۶۰ میلیون تُن گوشت خوراکی!

روزانه چند حیوان در جهان ذبح می‌شوند؟ برای ۳۶۰ میلیون تُن گوشت خوراکی!
هر روز صد‌ها میلیون حیوان به خاطر گوشت کشته می‌شوند. مقیاس مصرف گوشت بشریت بسیار زیاد است.

راز بقا: این عدد به قدری زیاد است که نمی‌توان آن‌را درک کرد. چیزی که کمک می‌کند تا این اعداد را بهتر درک کرد، تبدیل‌شان از وزن گوشت به تعداد حیوانات و از کل سالانه به تعداد روزانه است. این کاری است که در گرافیک زیر انجام شده است. تصویر زیر نشان می‌دهد که در هر روز به طور متوسط چند حیوان ذبح می‌شوند:

روزانه چند حیوان در جهان ذبح می‌شوند؟ برای ۳۶۰ میلیون تُن گوشت خوراکی!

روزانه حدود ۹۰۰۰۰۰ گاو ذبح می‌شوند. اگر طول هر گاو ۲ متر بود و همه آن‌ها درست پشت سر هم راه می‌رفتند، این ردیف گاو‌ها تا ۱۸۰۰ کیلومتر کشیده می‌شد. این نشان دهنده تعداد گاو‌هایی است که هر روز ذبح می‌شوند.

ذبح جوجه‌ها در روز بسیار زیاد است؛ ۲۰۲ میلیون جوجه در روز. برای درک مقیاس، بهتر است آن را به دقیقه کاهش دهیم: ۱۴۰۰۰۰ مرغ در هر دقیقه ذبح می‌شوند.

تعداد ماهی‌هایی که هر روز کشته می‌شوند بسیار نامشخص است. اما در حالی که عدم قطعیت وجود دارد، واضح است که تعداد ماهی‌های کشته‌شده زیاد هستند: قطعاً صد‌ها میلیون ماهی هر روز کشته می‌شوند.

اگر معتقدید که کشتار حیوانات باعث رنج آن‌ها می‌شود و حتی اندکی اهمیت اخلاقی را به رنج آن‌ها نسبت می‌دهید، مقیاس اخلاقی این واقعیت بسیار زیاد است.

تعداد حیوانات مزرعه که کشته می‌شوند، به تنهایی مهم نیست، رنج آن‌ها به رنجی که در حین بزرگ شدن متحمل شده‌اند نیز مربوط می‌شود. اکثر حیوانات مزرعه‌ای جهان، در شرایط بدی پرورش می‌یابند.

خوک‌ها در شرایط تنگ و استرس‌زا نگهداری می‌شوند و زندگی خود را در ناراحتی و پریشانی مزمن می‌گذرانند. گوساله‌های گاوها را می‌برند تا شیر لازم برای مصرف انسان تولید کنند، عملی که هم مادر و هم گوساله از آن رنج می‌برند.

بسیاری از حیوانات بدون بیهوشی اخته می‌شوند. جوجه‌ها را معمولاً می‌زنند تا از نبرد با جوجه‌های دیگر به دلیل ناراحتی و درد جلوگیری کنند.

روزانه چند حیوان در جهان ذبح می‌شوند؟ برای ۳۶۰ میلیون تُن گوشت خوراکی!

کاهش مصرف گوشت چه فوایدی خواهد داشت؟

مزایای کاهش مصرف گوشت بسیار زیاد است. برخی از این مزایا چه خواهد بود؟

استفاده کمتر از زمین برای کشاورزی و تنوع زیستی بیشتر: استفاده از زمین برای کشاورزی عامل اصلی از بین رفتن تنوع زیستی است. امروزه، تقریباً نیمی از زمین‌های معمولی در جهان برای کشاورزی استفاده می‌شود و بیشتر این زمین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از زمین برای تولید گوشت و لبنیات در جهان بالغ بر ۳۷ میلیون کیلومتر مربع است، مساحتی به وسعت کل قاره آمریکا.

اگر ما گوشت نخوریم، می‌توانیم زمین‌های کشاورزی را از ۴ به ۱ میلیارد هکتار کاهش دهیم. تغییرات به سمت مصرف کمتر گوشت، مزایای زیادی برای حیوانات در سراسر جهان خواهد داشت، زیرا طبیعت وحشی می‌تواند دوباره رشد کند و زیستگاهی برای حیات وحش ایجاد کند.

فواید برای آب و هوای جهان: کاهش مصرف جهانی گوشت نیز به مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند: انتشار گاز‌های گلخانه‌ای مستقیم ناشی از آروغ زدن گاو‌ها و اکسید نیتروژن حاصل از کود را کاهش می‌دهد، اما انتشارات ناشی از جنگل‌زدایی و تغییر کاربری زمین را نیز کاهش می‌دهد.

مقاومت کمتر آنتی بیوتیکی: کاهش مصرف گوشت در جهان استفاده از آنتی بیوتیک‌ها را در دامداری کاهش می‌دهد، عملی که به افزایش باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک کمک می‌کند. این کاهش می‌تواند اثربخشی آنتی بیوتیک‌های موجود و سلامت مردم در سراسر جهان را حفظ کند.

خطر پاندمی کمتر: بسیاری از بیماری‌های عفونی از حیوانات دیگر منشا می‌گیرند. شرایط با چگالی بالا در بسیاری از مراکز تولید گوشت، محیط‌های ایده آلی را برای جهش و انتشار عوامل بیماری زا ایجاد می‌کند. کاهش مصرف جهانی گوشت خطر ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و خطر ابتلا به یک بیماری همه گیر دیگر را کاهش می‌دهد.

رنج کمتر حیوانات: با بازگشت به نقطه شروع این متن کوتاه، مصرف کمتر گوشت به معنای رنج کمتری برای حیوانات است.

شاید باید آینده‌ای را تصور کنیم که در آن نوه‌های ما به زمان ما نگاه کنند و باور این برایشان سخت خواهد بود که ما امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که در آن صد‌ها میلیون ماهی، ۹۰۰۰۰۰ گاو، ۱.۴ میلیون بز، ۱.۷ میلیون گوسفند، ۳.۸ میلیون خوک، ۱۱.۸ میلیون اردک و بیش از ۲۰۰ میلیون مرغ را در روز می‌کُشیم.

برچسب ها :
دنیای حیوانات
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان