کد خبر: ۱۲۶
24 بهمن 1402
15:17

عجیب‌ترین قورباغه جهان: قورباغه پشمالو با پا‌های تیغ دار!

عجیب‌ترین قورباغه جهان: قورباغه پشمالو با پا‌های تیغ دار!
آیا تا به حال قورباغه‌ای با مو دیده‌اید؟ آیا می‌دانید که واقعاً یک قورباغه مودار در قلمرو حیوانات وجود دارد؟ این یک نمونه منقرض نشده است، اما در حال حاضر می‌توانید آن را در میان بسیاری از حیوانات کمیاب که وجود دارد، پیدا کنید.

راز بقا: قورباغه پشمالو با نام علمی Trichobatrachus robustus این قورباغه تنها گونه از جنس خود و تنها قورباغه با مو است که وجود دارد.

به گزارش راز بقا، این دوزیست دارای یک سایز بین ۷ تا ۱۲ سانتی‌متر نر‌ها بزرگتر از ماده‌ها هستند.

پوست بدن آن کاملاً ضخیم است، رنگی بین قهوه‌ای قهوه‌ای و قهوه‌ای روشن با لکه‌های تیره‌تر (قهوه‌ای تیره) دارد. اما قابل توجه‌ترین چیز در مورد بدن "مو" آن است. قورباغه مودار در پا‌ها و پهلو‌های عقب خود مو ایجاد می‌کند. با این حال، این فقط یک ویژگی برای جنس نر است. جنس ماده این قورباغه فاقد بدون مو هستند. در واقع، این‌ها رشته‌های پوستی هستند که فقط در طول فصل تولید مثل نمایان می‌شوند، زیرا با آن‌ها می‌تواند ظرفیت تنفسی خود را افزایش دهد و باعث شود که مدت زیادی در زیر آب بماند. این قورباغه در مواقع تهدید نیز از این توانایی خود برای دور کردن شکارچیان استفاده می‌کند. 

قورباغه پشمالو با پا‌های تیغ دار

سر این قورباغه کاملاً بزرگ است و پوزه‌ای کوتاه و گرد دارد. چشم‌ها کاملاً قابل مشاهده هستند، به رنگ مشکی، با چند شکاف در طرفین آن‌ها یا در ناحیه بینی. 

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه از قورباغه پشمالو این است که پنجه دارد. در واقع، پنجه‌ها بین پوست انگشتان آن‌ها یافت می‌شود و زمانی که یک شکارچی در نزدیکی وجود دارد و نیاز به دفاع از خود در برابر آن دارند، می‌توانند آن‌ها را جدا کنند. 

قورباغه پشمالو بومی آفریقا است. به طور خاص، شما می‌توانید آن را در کنگو، کامرون، گینه، آنگولا یا گابن پیدا کنید. فراتر از این کشور‌ها امکان یافتن آن وجود دارد، اما بسیار نادر است و در واقع به خوبی شناخته شده نیست. 

زیستگاه طبیعی آن با قرار گرفتن در مناطقی بین ۲۶ تا ۱۴۵۸ متر از سطح دریا مشخص می‌شود. علاوه بر این، برای زنده ماندن باید در یک منبع آب نزدیک باشد. به همین دلیل، شما آن را در مکان‌های نزدیک به رودخانه‌ها، پیدا خواهید کرد. این نوع قورباغه در جنگل‌ها و حتی مزارع چای نیز وجود دارد، زیرا رطوبت ایجاد شده آن‌ها را به محیطی‌ایده‌آل برای قورباغه‌های پشمالو تبدیل می‌کند. 

نکته عجیب این است که این قورباغه در آفریقا شکار می‌شود جز یکی از لذیذترین غذا‌های مردمان برخی کشور‌های آفریقایی محسوب میشود.

نکته عجیب دیگر درباره این قورباغه این است که وقتی نوزاد این قورباغه‌ها به دنیا می‌آیند، دندان دارند. دندان‌هایی ریز و تیز که از آن‌ها برای چسبیدن به سنگ‌ها و هم برای شکار و تغذیه از طعمه‌های خود استفاده می‌کنند.

برچسب ها :
قورباغه
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان