کد خبر: ۱۵۷۵
12 مرداد 1403
15:36

«گربه بنگال» حاصل جفت‌گیری گربه پلنگ آسیایی با گربه‌های اهلی؛ این پلنگ کوچک را در خانه نگه دارید!

«گربه بنگال» حاصل جفت‌گیری گربه پلنگ آسیایی با گربه‌های اهلی؛ این پلنگ کوچک را در خانه نگه دارید!
گربه بنگال نژادی از گربه‌های دورگه است که از تلاقی یک گربه پلنگ آسیایی با گربه‌های اهلی، به ویژه مائوی مصری خالدار ایجاد شده است. این گربه سپس با نژادی تلاقی می‌یابد که شخصیت دوستانه‌تری از خود نشان می‌دهد. نام این نژاد از نام طبقه بندی «گربه پلنگی» گرفته شده است.

راز بقا: گربه بنگال نژادی از گربه‌های دورگه است که از تلاقی یک گربه پلنگ آسیایی با گربه‌های اهلی، به ویژه مائوی مصری خالدار ایجاد شده است. این گربه سپس با نژادی تلاقی می‌یابد که شخصیت دوستانه‌تری از خود نشان می‌دهد، زیرا پس از جفت‌گیری یک گربه اهلی با گربه وحشی، ممکن است شخصیت دوستانه و مهربان آن در بچه گربه ظاهر نشود. نام این نژاد از نام طبقه بندی «گربه پلنگی» گرفته شده است.

گربه بنگال؛ گربه خانگی شبیه پلنگ که جدیدترین ترند حیوانات خانگی است

به گزارش  راز بقا، بنگال‌ها ظاهری وحشی دارند. درخشش طلایی آن‌ها از اصل و نسب «گربه پلنگی» آن‌ها می‌آید و پوشش‌شان ممکن است لکه دار، گل رزی، سر پیکان یا مرمری را نشان دهد. آن‌ها یک نژاد پر انرژی هستند که نیاز به ورزش و بازی زیادی دارند.

اولین اشاره به تلاقی بین گربه پلنگی آسیایی و گربه خانگی در سال ۱۸۸۹ بود، زمانی که «هریسون ویر» در کتابش «گربه‌های ما و همه چیز درباره آنها» درباره آن‌ها نوشت.

گربه بنگال؛ گربه خانگی شبیه پلنگ که جدیدترین ترند حیوانات خانگی است

بنگال به عنوان یک نژاد جداگانه

به «ژان میل» پرورش دهنده معروف کالیفرنیاییی، گربه بنگال مدرن اعتبار داد. او اولین تلاقی هدفمند شناخته شده از یک گربه پلنگ آسیایی را با یک گربه اهلی (یک گربه سیاه کالیفرنیایی) انجام داد. بنگال‌ها به عنوان یک نژاد جداگانه واقعاً تا مدت‌ها بعد جدی گرفته نمی‌شدند.

در سال ۱۹۸۶، این نژاد به عنوان یک «نژاد جدید» توسط انجمن بین المللی گربه پذیرفته شد. بنگال‌ها در سال ۱۹۹۱ به مقام قهرمانی انجمن بین‌المللی گربه دست یافتند. شورای حاکم گربه‌های فانتزی (GCCF) گربه‌های بنگال را در سال ۱۹۹۷ پذیرفت. سازمان Fédération Internationale Féline (FIFe) در سال ۱۹۹۹ این نژاد را در رجیستری خود پذیرفت. همچنین در سال ۱۹۹۹، بنگال‌ها در فدراسیون گربه استرالیا ACF پذیرفته شدند. 

برای مطالعه بیشتر بخوانید:

کُد کُد؛ کوچکترین گربه وحشی که استاد پنهان‌کاری است!

گربه رِگدال؛ گربه خانگی ۱۰ کیلویی که حاصل جفت‌گیری برادر و خواهر است!

زُباد نخلی آسیایی؛ گربه‌ای که با مدفوعش گران‌ترین قهوه دنیا تولید می‌شود، هر کیلو ۸۰ میلیون تومان!

نژاد بنگال در دهه ۱۹۸۰ به طور کامل توسعه یافت. در سال ۱۹۹۲ انجمن بین المللی گربه ۱۲۵ پرورش دهنده بنگال را ثبت کرده بود. در سال ۲۰۱۹، نزدیک به ۲۵۰۰ پرورش دهنده بنگال در TICA در سراسر جهان ثبت شده بودند.

گربه بنگال؛ گربه خانگی شبیه پلنگ که جدیدترین ترند حیوانات خانگی است

رنگ‌های مختلف گربه بنگال

بنگال‌ها در رنگ‌های متنوعی وجود دارند. انجمن بین المللی گربه TICA چندین رنگ بنگال را به رسمیت می‌شناسد: قهوه‌ای خالدار، سیاهگوش مهر و موم (برف)، قهوه‌ای مایل به سرخ تیره، نقره ای، و تبی خال راسویی. گربه بنگال تنها نژاد گربه اهلی است که دارای نشانه‌های گل رز است. 

مردم اغلب رنگ گربه بنگال را با محبوب‌ترین رنگ مرتبط می‌دانند: بنگال قهوه‌ای خالدار/ گل رز. با این وجود، بنگال‌ها دارای طیف گسترده‌ای از نشانه‌ها و رنگ‌ها هستند. حتی در دسته قهوه‌ای خال‌دار/ گل رز، بنگال می‌تواند قرمز، قهوه‌ای، سیاه، تیک‌دار، خاکستری، خال‌دار، گل رز، ابری باشد.

بسیاری از مردم از شباهت گربه بنگال به پلنگ شگفت زده شده اند. در میان گربه‌های خانگی، نشانه‌های بنگال شاید متنوع‌ترین و منحصر به فرد باشد. کریستوفر کایلین، متخصص ژنتیک دانشگاه استنفورد، تحقیقاتی را انجام داده است که برای شناسایی ژن خالدار و ژن مرمر در گربه‌های اهلی بنگال استفاده شده است. کایلین تغییرات رنگ و الگوی گربه‌های وحشی را در کالیفرنیای شمالی مطالعه کرد و توانست ژن مسئول الگوی مرمر را در گربه‌های بنگال شناسایی کند.

گربه بنگال؛ گربه خانگی شبیه پلنگ که جدیدترین ترند حیوانات خانگی است

بنگال مو بلند

 برخی از بنگال‌های مو بلند (به طور صحیح تر، نیمه مو بلند) همیشه در پرورش گربه بنگال وجود داشته اند. بسیاری از گربه‌های اهلی مختلف برای ایجاد نژاد بنگال مورد استفاده قرار گرفتند، و این نظریه وجود دارد که ژن مو‌های بلند از یکی از این تلاقی‌ها ناشی شده است.

برخی از گربه‌های بنگالی که در پرورش استفاده می‌شوند می‌توانند حامل ژن مغلوب برای مو‌های بلند باشند. هنگامی که یک بنگال نر و ماده هر کدام یک نسخه از ژن موی بلند مغلوب را حمل می‌کنند و آن دو بنگال با یکدیگر جفت می‌شوند، می‌توانند بنگال‌های مو بلند تولید کنند. در گذشته، بچه گربه‌های مو بلند ناشی از جفت‌گیری بنگال‌ها عقیم می‌شدند تا اینکه برخی از پرورش دهندگان بنگال مو بلند را توسعه دادند. 

گربه بنگال؛ گربه خانگی شبیه پلنگ که جدیدترین ترند حیوانات خانگی است

بنگال‌های مو بلند در برخی از ثبت نژاد‌های گربه به رسمیت شناخته می‌شوند، اما به طور گسترده پذیرفته نشده اند. از سال ۲۰۱۳، آن‌ها در نیوزیلند وضعیت نژاد «ابتدایی» تحت نام نژاد «بنگال کشمیری» دارند. از سال ۲۰۱۷ انجمن بین المللی گربه بنگال مو بلند را در مسابقات پذیرفته است.

برچسب ها :
گربه
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان