کد خبر: ۱۶
28 بهمن 1402
17:16

هیچ‌وقت به این حیوان بامزه و شیرین غذا ندهید!

هیچ‌وقت به این حیوان بامزه و شیرین غذا ندهید!
این موجود بسیار بامزه است اما کارشناسان حیوانات هشدار می‌دهند که هرگز به این حیوان غذا ندهید.

در حالی که قابل درک است که شما دوست دارید با حیات وحش محلی ارتباط برقرار کنید، تغذیه حیوانات همیشه بهترین ایده نیست! به خصوص غذا دادن به راکون‌ها. تغذیه راکون‌ها می‌تواند منجر به مشکلات مختلفی از جمله آسیب اموال، خطرات سلامتی و حتی مسائل قانونی شود. این حقیقت در مورد غذا دادن به این حیوانات پشمالو است: ایده بدی است!

راز بقا: راکون‌ها در پارک‌های معروف از جمله پارک گلدن گیت سانفرانسیسکو غذا‌های سگ و گربه‌ها را می‌خورند، اما نکته‌ای وجود دارد آن هم اینکه راکون‌هایی که به غذای انسان وابسته می‌شوند، احتمال بیشتری دارد که بیماری را گسترش دهند، با ماشین‌ها برخورد کنند و بمیرند. 

به گزارش راز بقا؛ اگر شبکه‌های اجتماعی و علاقه‌های مربوط به حیوانات را جستجو کنید، احتمالاً ویدیو‌های وایرال شده از مردم را دیده اید که به راکون‌های وحشی غذا می‌دهند، از مارشمالو و هات داگ گرفته تا پاپ تارت و لازانیای خانگی. اما اگرچه پستانداران با نقاب راهزن، بامزه به نظر می‌رسند، کارشناسان هشدار می‌دهند که چنین ویدئو‌هایی به مسیری تاریک منتهی می‌شوند. 

«جینین فلیگل»، زیست شناس حیات وحش از «کمیسیون حیوانات پنسیلوانیا» می‌گوید: «خیلی خوب است که مردم می‌خواهند با راکون‌ها ارتباط برقرار کنند. من متوجه شده‌ام و این را درک می‌کنم. اما مشکلاتی در این راستا وجود دارد.»

+ پیشنهاد تماشا:

اول اینکه تغذیه حیات وحش می‌تواند به سرعت منجر به عادت شود. دانشمندان می‌گویند زمانی که حیوانات کمی بیش از حد با مردم مهربان می‌شوند و در حالی افرادی که به آن‌ها غذا می‌دهند ممکن است رفتار اهلی حیوان را با محبت تفسیر کنند، اما زفتار آن‌ها می‌تواند به سرعت به خشونت تبدیل شود.

فلیگل می‌گوید: «شاید شما با آن راکون مشکلی نداشته باشید، اما همسایه شما ممکن است با آن خوب نباشد و نکته اینجاست که راکون‌ها تفاوت‌ها را نمی‌دانند. آن‌ها فقط مردم را با غذا مرتبط می‌کنند، و این چیز بدی است. آن‌ها می‌توانند پرخاشگر شوند، به خصوص با کودکان. آن‌ها می‌توانند حتی نسبت به حیوانات خانگی تهاجمی شوند.»

حیوانی که بسیار شیرین است، اما هرگز به او غذا ندهید

این تنها بخشی از دلایلی است که فلیگل عقیده دارد «تغذیه راکون‌های وحشی یکی از ۱۰ بدترین ایده‌ای است که فرد می‌تواند داشته باشد».

گاز گرفتن دست یا انگشت توسط راکون به دلیل نیش قوی و دندان‌های تیز، برای آسیب رساندن به شما کافی است. می‌توان برخی از پیامد‌های نیش راکون‌ها به انسان را در فضای مجازی مشاهده کرد. طبق یک مطالعه، بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴، نیش راکون‌ها بیش از ۱۳۰۰ آمریکایی را روانه اورژانس کرد.

+ کشف یک موجود عجیب!

اما نگرانی بزرگتر، با توجه به نیش هر پستاندار وحشی، پاتوژن‌هایی هستند که می‌توانند در این فرآیند منتقل شوند. فلیگل می‌گوید: «راکون‌ها بیماری‌های زیادی دارند که ما می‌توانیم به آن‌ها مبتلا شویم، و همچنین حیوانات خانگی ما نیز ممکن است مبتلا شوند. البته بزرگ‌ترین مورد هاری است. هاری یک قاتل است. ویروس «پاروویروس»، بیماری‌های، کرم گرد و لپتوسپیروز از جمله دیگر بیماری‌هایی هستند که می‌توانند منتقل شوند». 

مردم و حیوانات خانگی آن‌ها نیز تنها کسانی نیستند که در معرض خطر هستند. وقتی انسان به حیات وحش غذا می‌دهد، حیوانات را تشویق می‌کند تا تعداد بیشتری از آن‌ها در طبیعت جمع شوند و این باعث می‌شود که حیوانات بیماری‌های عفونی را به یکدیگر منتقل کنند.

همه ما می‌دانیم که راکون‌ها بامزه هستند، اما شیطان هستند. آن‌ها از اقدامات حیله‌گرانه خود در محله‌ها شهرت بدی به دست آورده‌اند. اما، آن‌ها همچنین فوق‌العاده باهوش هستند؛ بنابراین این موجودات به اندازه کافی باهوش هستند و از ما و منابع ما به نفع خود استفاده کنند.

در اینجا چند نکته مفید برای غذا ندادن به راکون‌ها وجود دارد:

  • تمام نقاط ورودی خانه خود را ایمن کنید، مانند زیرزمین، اتاق زیر شیروانی، و دودکش ها، که می‌تواند به مکان‌های لانه سازی جذاب برای آن‌ها تبدیل شود.
  • چراغ‌های حسگر حرکتی را در اطراف ملک خود نصب کنید. آن‌ها حیوانات شبگرد هستند و روشنایی ناگهانی می‌تواند آن‌ها را بترساند.
  • از سطل‌های زباله با درب‌های ایمن، ترجیحاً قفل دار استفاده کنید و زباله‌ها را تا روز جمع آوری بیرون نگذارید.
  • اگر باغ دارید، برای جلوگیری از بالا رفتن از آن، از حصاری با برآمدگی بلند استفاده کنید.
  • صاحبان حیوانات خانگی باید اطمینان حاصل کنند که غذا هرگز در طول شب بیرون نگذارد. غذای حیوانات خانگی می‌تواند این حیوانات را جذب کند.
  • بعد از مصرف، باربیکیو خود را تمیز کنید. بوی باقی مانده غذا‌های پخته شده جذابیت زیادی برای حیات وحش از جمله راکون دارد.

اجرای و حفظ این اقدامات می‌تواند به جلوگیری از برخورد ناخواسته با راکون کمک کند.

برچسب ها :
راکون حیات وحش
خواندنی‌ها
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
0
0
آموزش رياضي
علم و کیهان