کد خبر: ۲۸
20 دی 1402
15:59

تصویری وحشتناک از کشف مجسمه مارکوس اورلیوس در ترکیه

تصویری وحشتناک از کشف مجسمه مارکوس اورلیوس در ترکیه
مجسمه مرمری مارکوس اورلیوس در جنوب ترکیه در سال ۲۰۲۱ کشف شد.

راز بقا: در سال ۲۰۲۱، باستان شناسان در ترکیه یک مجسمه مرمر شکسته را کشف کردند. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های مجسمه پا‌ها بود که درست از بالای زانو شکسته بود. کمی حفاری بیشتر منجر به کشف یک بازوی راست به طول ۵ فوت شد که یک کره را در دست داشت.

به گزارش راز بقا، زمانی که سر (مرمری) امپراتور مارکوس اورلیوس در همان منطقه پیدا شد، اندام‌های متصل نشده سرانجام به امپراتور مارکوس اورلیوس متصل شدند.

سر، با ارتفاع ۳ فوت، چشمان و ریش برجسته‌ای دارد. این فرضیه وجود دارد که بالاتنه ممکن است در یک زلزله آسیب دیده باشد. تصور می‌شد که کل مجسمه ۱۵ فوت ارتفاع داشته باشد. مجسمه‌های دیگری از پادشاهان و اساطیر رومی نیز در همین منطقه پیدا شده است.
مارکوس ارلیوس، یکی از پنج فرماندار عادل امپراتوری روم محسوب می‌شود که از تاریخ ۱۶۱ میلادی تا ۱۸۰ میلادی بر روم حکومت می‌کرده است.

این مجسمه عظیم در بنایی که سابقا حمام امپراتوران روم محسوب می‌شد کشف گردید. باستان‌شناسان دلایل تخریب این بنا را وقوع زلزله‌ای دانسته‌اند که بین سال‌های ۵۴۰ و ۶۲۰ میلادی این منطقه را لرزانده بود. امپراتور مارکوس اورلیوس، به دلیل نوشته‌ها و عقاید فیلسوفانه‌اش در متون تاریخی شهرت فراوانی دارد.

منبع: زی‌سان

برچسب ها :
دنیای باستان
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان