کد خبر: ۸۷۳
08 ارديبهشت 1403
10:30

جنجال یک پری‌دریایی مومیایی‌شده در ژاپن

جنجال یک پری‌دریایی مومیایی‌شده در ژاپن
اسکن‌های جدید نشان می‌دهد که مومیایی «پری دریایی» از ژاپن ترکیبی وحشتناک از میمون و ماهی با «پنجه‌های اژدها» است!

راز بقا: دانشمندان بقایای مومیایی شده یک «پری دریایی» فرضی در ژاپن را اسکن کردند. نتایج اولیه نشان می‌دهد که این ترکیب وحشتناکی از ماهی، میمون و مارمولک است.

به گزارش راز بقا، این مومیایی پری دریایی، در سال ۱۹۰۶ از ژاپن به ایالات متحده آورده شد.

اسکن‌های اولیه نشان می‌دهد که یک مومیایی مرموز که بیش از ۱۰۰ سال پیش از ژاپن به ایالات متحده بازگردانده شد، ترکیبی از ماهی، میمون و قسمت‌هایی از مارمولک است؛ چیزی شبیه به هیولای فرانکنشتاین!

این مومیایی که حدود ۲۹ سانتی‌متر طول دارد، به دلیل شباهت‌هایش با شی‌ای به همین نام که توسط نمایشگر جنجالی پی‌تی بارنوم در دهه ۱۸۴۰ از فیجی به دست آمده بود، به «پری دریایی فیجی» معروف است.

این مومیایی توسط یک افسر نیروی دریایی آمریکایی در ژاپن کشف شد. او آن‌‎را در سال ۱۹۰۶ به انجمن تاریخی شهرستان کلارک در اسپرینگفیلد، اوهایو اهدا کرد.

اکنون، برای اولین‌بار، محققان هویت این پری دریایی را با انجام اسکن اشعه ایکس و سی تی اسکن بر روی بقایای باقی‌مانده‌اش بررسی کرده‌اند.

جنجال یک پری‌دریایی مومیایی‌شده در ژاپن

محققان به طور کامل این پری دریایی را از همه جهات اسکن کردند.

تحقیقات اولیه نشان داد که به نظر می‌رسد این مومیایی از سر و نیم‌تنه میمونی ساخته شده که روی بدن بریده‌شده یک ماهی دوخته شده است! در حالی که دستان پری دریایی پا‌های پنجه دار یک مارمولک است؛ به احتمال زیاد اژد‌های کومودو!

این اسکن‌ها همچنین یک جفت ستون چوبی را داخل بقایای مومیایی نشان داد؛ یکی از سر تا دم و دیگری روی تیغه‌های شانه، که احتمالاً برای دست‌نخورده نگه‌داشتن موجود اضافه شده‌اند.

محققان تصور می‌کنند که پری دریایی ترکیبی از اجزای میمون، ماهی و مارمولک‌سانان است.

محققان در حال حاضر در تلاش برای بازسازی مدل دقیق‌تری از پری دریایی و بخش‌های جداگانه آن از اسکن‌های خود هستند. پس از تکمیل مدل ها، تیم قصد دارد آن‌ها را به باغ وحش‌ها و آکواریوم‌ها بفرستد تا به شناسایی اجزا در سطح گونه کمک کند.

این تنها پری دریایی مومیایی شده نیست که اخیرا تحت اسکن‌های فشرده قرار گرفته است.

در مارس ۲۰۲۲، محققان نمونه مشابهی را که در یک جعبه مخفی در یک معبد ژاپنی کشف شده بود، تجزیه و تحلیل کردند.

محققان ابتدا انتظار داشتند که این پری دریایی که ۳۰.۵ سانتی‌متر طول دارد و قدمت آن به اواسط دهه ۱۷۰۰ می‌رسد، ترکیب میمون و ماهی باشد. اما اسکن‌های بعدی در فوریه امسال نشان داد که این مومیایی عمدتاً از پارچه، کاغذ و پنبه ساخته شده‌اند، با ماسه و زغال رنگ‌آمیزی شده و با پین‌های فلزی در کنار هم نگه داشته شده است. قسمت‌های مختلف حیوانات از جمله مو‌های پستانداران و پوست ماهی به بیرون عروسک چسبانده شده بود.

جنجال یک پری‌دریایی مومیایی‌شده در ژاپن

محققان به بررسی اسکن‌های اولیه می‌پردازند

هر دو پری دریایی کشف‌شده بیشتر شبیه «نینگیو» هستند؛ موجودات افسآن‌های ماهی مانند با سر انسان. در اساطیر ژاپنی، زن پس از خوردن یکی از این جانوران خیالی به مدت ۸۰۰ سال زندگی کرده است و بنابراین این موجودات به نماد طول عمر تبدیل شده‌اند.

لایو ساینس قبلا گزارش داده که احتمالا ماهیگیران این معجون‌های رمزنگاری را ساخته‌اند تا آن‌ها را به افراد ثروتمندی بفروشند که به دنبال افزایش عمر خود هستند.

+ بیشتر بخوانید: نتایج جالب و شگفت از مومیایی مرد یخی (اوتزی) کشف شد

برچسب ها :
ژاپن مومیایی
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان