کد خبر: ۹۰۹
10 ارديبهشت 1403
17:07

آیا هیولای دریاچه نس واقعی است؟

آیا هیولای دریاچه نس واقعی است؟
مردم محله‌ای در اسکاتلند باور دارند که یک هیولا در دریاچه معروف نس وجود دارد که بسیار بزرگ و ترسناک و ماقبل‌تاریخی است.

راز بقا: تصویر زیر «دریاچه نس» (Ness) است، بدنه‌ای از آب شیرین در اسکاتلند. هیولایی دیده نمی‌شود!

آیا هیولای دریاچه نس واقعی است؟

به گزارش راز بقا، ذهن انسان انواع چیز‌هایی را تصور می‌کند که واقعی نیستند: دیوها، پری‌ها، ترول‌ها، پری‌دریایی‌ها، زامبی‌ها و خون‌آشام‌ها. این تصورات همچنین شامل حیوانات خیالی مانند اژدها، تک شاخ، گرگینه، مار‌های دریایی و قنطورس می‌شود.

این موجودات اسطوره‌ای از طریق داستان‌هایی که صد‌ها یا حتی هزاران سال از نسلی به نسل دیگر منتقل شدند، به افسانه تبدیل شده‌اند. در دوران مدرن، فیلم‌ها، تلویزیون و کتاب‌ها این داستان‌ها را به میلیون‌ها یا حتی میلیارد‌ها نفر منتقل کرده‌اند.

با این حال روشن است که چرا این موجودات ما را مجذوب خود می‌کنند. آن‌ها جذاب، جادویی و گاهی ترسناک هستند. با این حال همه آن‌ها یک چیز مشترک دارند؛ برای تخیل جذاب‌اند. مردم آرزوی وجود داشتن‌شان را دارند.

آیا هیولای دریاچه نس واقعی است؟
نقاشی یک هنرمند از هیولای دریاچه در غروب آفتاب

هیولای دریای نس، یکی از افسانه‌ها مربوط به شمال اسکاتلند در انگلستان است، جایی که دریاچه آب شیرین سرد، کدر و مرموز به نام دریاچه نس واقع شده است.

دریاچه نس بسیار بزرگ است – تقریباً ۳۷ کیلومترطول، ۱۶۰۰ متر عرض و ۲۴۰ متر عمیق دارد. افسانه‌های مربوط به این دریاچه به حدود ۱۵۰۰ سال قبل بازمی‌گردد؛ زمانی که یک راهب ایرلندی به نام سنت کلمبا، در رودخانه‌ای که به دریاچه نس می‌ریزد، با جانوری روبه‌رو شد. روایت‌های خودش گفته‌اند که وقتی او صلیب مسیحی را به این هیولا نشان داده، این موجود را از خود دور کرده است.

در دوران مدرن هم بیش از ۱۰۰۰ نفر ادعا می‌کنند که «نسی» را دیده‌اند؛ نامی که مردم محلی ده‌ها سال پیش به این موجود داده بودند.

توضیحات درباره ظاهر نسی متفاوت است. برخی می‌گویند این موجود شبیه سمندر است. دیگران می‌گویند نهنگ، یا یک فوک.

به طور معمول، دید در طول این مشاهدات خوب نبود. در بیشتر این موارد، شاهدان با افسانه دریاچه نس آشنا بودند.

تاکنون هیچ کس هیچ مدرک فیزیکی از زندگی یک موجود غیرعادی یا ماقبل تاریخ در دریاچه پیدا نکرده است.

در طول سال‌ها، برخی از افراد شواهد جعلی، مانند رد پا، عکس‌ها یا اشیاء شناور ساختگی، برای فریب دیگران و «اثبات» وجود هیولا به دست آورده‌اند. شناخته‌شده‌ترین آن‌ها عکسی است که در سال ۱۹۳۴ از موجودی با گردن بلند و سر کوچک به نظر می‌رسد.

آیا هیولای دریاچه نس واقعی است؟

تصویر موجود در عکس شبیه یک دایناسور دریایی گردن‌دراز و منقرض شده است که شبیه توصیفات نسی است.

عکس ساختگی واقعاً یک شکل خام از یک موجود عجیب بود که بالای یک زیردریایی اسباب‌بازی شناور بود.

با این حال بسیاری از مردم باور داشتند - و هنوز هم باور دارند - این عکس واقعی است.

چرا نسی واقعی نیست؟

در اینجا چهار دلیل وجود دارد که هیولای دریاچه، مانند یک مومیایی در حال راه رفتن، موجودی خیالی است.

اول، یک حیوان بزرگ که هوا تنفس می‌کند باید مرتباً به سطح زمین بیاید. این بدان معناست که اگر واقعی بود افراد بیشتری آن را می‌دیدند.

دوم، بسیاری از مردم با غواصان این دریاچه را به دنبال نسی جست‌وجو کرده‌اند، اما همه آن‌ها موفق نبودند. مطالعه سال ۲۰۱۹ روی نمونه‌های DNA جمع‌آوری‌شده از دریاچه وجود دایناسور یا خزنده بزرگ را تایید نکرد.

سوم، توده آبی دریاچه نس تنها برای ۱۰۰۰۰ سال، از پایان آخرین دوره یخبندان روی زمین، وجود داشته است. اما دایناسور‌ها ۶۵ میلیون سال پیش از بین رفتند؛ بنابراین یک دایناسور ماقبل تاریخ هرگز نمی‌توانست در این دریاچه زندگی کند.

در نهایت، و شاید مهم‌ترین دلیل این است که برای اینکه هیولای دریاچه دریاچه وجود داشته باشد و در طول زمان باقی بماند، جمعیتی از این حیوانات باید تولید مثل کنند. حیوانات مجرد فقط به اندازه طول عمر خود زندگی می‌کنند و نه برای صد‌ها سال، آن‌طور که افسانه این هیولا نشان می‌دهد.

شواهد علمی بیش از حد کافی وجود دارد که نشان دهد هیولای دریاچه دریاچه تنها به عنوان موجودی از تخیل ما زندگی می‌کند.

برچسب ها :
دایناسور
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان