(ویدئو) تولد جوجه «سیهِک»؛ این پرنده منقرض شده پس از ۳۵ سال دیده شد!

کد خبر: ۱۱۰۲
30 ارديبهشت 1403
14:11

راز بقا: سازمان ملی پرندگان - که در پیتسبورگ آمریکا مستقر است - یک بیانیه مطبوعاتی به رسانه‌ها ارسال کرد و اعلام کرد باغ وحش استان سجویک ایالت کانزاس به یک «جوجه سیهک ماده» خوش آمد گفته است. پرنده «سیهک»، در ماه آوریل تحت یک پروژه مشترک تحت عنوان «پروژه بازیابی سیهک» در فرآیند بازگردانی به طبیعت قرار دارد.

جوجه «سیهِک» منقرض شده، به دنیا آمد

به گزارش راز بقا، این بیانیه مطبوعاتی توضیح می‌دهد که این پرنده که به نام «شاه ماهی گوام» نیز شناخته می‌شود توضیح می‌دهد که چگونه این گونه پرنده «زمانی» در گوام شکوفا بود و آوازش در جنگل‌ها پخش می‌شد. اما متأسفانه، «معرفی اتفاقی مار درختی قهوه‌ای به جزیره در دهه ۱۹۴۰» منجر به انقراض آهسته «سیهک» همراه با سایر گونه‌های بومی شد. در واقع آخرین باری که سیهک در طبیعت مشاهده شد سال ۱۹۸۸ بود.

جوجه «سیهِک» منقرض شده، به دنیا آمد

در این بیانیه آمده است: «در حال حاضر تنها ۱۴۱ سیهک در جهان باقی مانده که همگی تحت مراقبت انسان‌ها هستند. اکنون برنامه بازیابی سیهک قبل از بازگشت آن‌ها به گوام، در حال کار برای ایجاد یک جمعیت موقت در «جزیره پالمیرا آتول» است؛ جایی که هیچ مار مهاجم یا شکارچی دیگری مانند موش‌ها وجود ندارد. 

«پالمیرا آتول»، یک ایستگاه تحقیقاتی و یک منطقه حفاظت‌شده طبیعی واقع در پناهگاه ملی حیات وحش ایالات متحده، یکی از معدود مکان‌ها در جهان است که برای معرفی حیات‌وحش مناسب است، زیرا محافظت شده و عاری از شکارچیان است.

جوجه «سیهِک» منقرض شده، به دنیا آمد

«یولوندا توپاسنا» از بخش منابع آبزی و حیات وحش وزارت کشاورزی گوام گفت: «همه ما از اینکه اولین جوجه سیهک امسال از تخم خارج شده و سالم و سرحال است، هیجان زده هستیم». 

این پرندگان زیبا بیش از ۳۰ سال است که در جنگل‌های گوام آواز نخوانده‌اند، اما این لحظه هیجان‌انگیز ما را یک قدم به رهاسازی سیهک گوام در جزیره پالمیرا آتول نزدیک‌تر می‌کند؛ گامی اساسی برای معرفی مجدد این موجود خیره‌کننده به جزیره گوام».

برچسب ها :
پرندگان
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان