کد خبر: ۱۵۲۹
07 مرداد 1403
19:52

عروس هلندی لوتینو؛ پرنده استرالیایی زیبایی که کله‌اش طاس است!

عروس هلندی لوتینو؛ پرنده استرالیایی زیبایی که کله‌اش طاس است!
«عروس هلندی لوتینو» یکی از محبوب‌ترین جهش‌ها در بین عروس‌های هلندی است که پر‌های سفید تا زرد روشن و گونه نارنجی/ قرمز دارد.

راز بقا: «عروس هلندی لوتینو» یکی از محبوب‌ترین جهش‌ها در بین عروس‌های هلندی است که پر‌های سفید تا زرد روشن و گونه نارنجی/ قرمز دارد. پر و بال‌های عروس هلندی «خاکستری معمولی» یا «وحشی» عمدتاً خاکستری است که در لبه‌های بیرونی هر بال خال‌های سفید برجسته دارد.

به گزارش راز بقا، با این حال، پرورش دهندگان پرندگان می‌توانند بر اساس صفات خاصی عروس‌های هلندی خاصی را پرورش دهند. از دهه ۱۹۴۰ عروس‌های هلندی بر اساس رنگ‌های مختلفی پرورش داده شده‌اند. جهش عروس هلندی لوتینو دومین جهش بود که در ایالات متحده ایجاد شد. اولین جهش عروس هلندی در سال ۱۹۵۱ اتفاق افتاد. لوتینو در سال ۱۹۵۸ در بین پرندگان «کلیف بارینگر» از میامی فلوریدای ایالات متحده ظاهر شد.

عروس هلندی لوتینو؛ پرنده استرالیایی زیبایی که کله‌اش طاس است

عروس هلندی لوتینو اکنون بومی استرالیاست و یک جهش اهلی شده از عروس هلندی خاکستری است که به دلیل رنگ‌بندی منحصربه‌فرد و خلق و خوی جذابش پرورش یافته است. به دلیل هوش، بازیگوشی و توانایی برقراری ارتباط قوی با صاحبان خود شناخته شده اند.

ویژگی‌های ظاهری عروس هلندی 

همه جهش‌های ژنتیکی رنگی عروس هلندی صدای یکسانی دارند. عروس‌های هلندی لوتینوی نر می‌توانند صحبت کنند، آواز بخوانند و برقصند (سر تکان می‌دهند، بال‌ها را به شکل قلب در می‌آورند و غیره) تا عروس‌های هلندی ماده را جذب کنند. عروس هلندی لوتینو به رنگ زرد با دو لکه دایره‌ای نارنجی در اطراف گوش و گونه ظاهر می‌شود.

عروس هلندی لوتینو؛ پرنده استرالیایی زیبایی که کله‌اش طاس است!

برای مطالعه بیشتر بخوانید:

بهترین نژاد عروسی هلندی در ایران؛ از دارچینی تا لوتینو و پلاتین | کدام نژاد دقیقا مثل انسان صحبت می‌کند؟

عروسِ تنها، سوت و آینه؛ راز‌هایی درباره عروس هلندی که پرنده‌فروش‌ها به شما نمی‌گویند!

عروس‌های هلندی لوتینو، گونه‌های پرندگان خانگی محبوب، طیف وسیعی از ویژگی‌های فیزیکی را نشان می‌دهند که آن‌ها را از سایر جهش‌های عروس هلندی متمایز می‌کند.

عروس هلندی لوتینو؛ پرنده استرالیایی زیبایی که کله‌اش طاس است

اندازه و وزن: طول عروس‌های هلندی لوتینو حدود ۳۰ تا ۳۳ سانتی متر است و وزن آن بین ۷۵ تا ۱۲۵ گرم است. این اندازه جمع و جور، آن‌ها را برای خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچکتر مناسب می‌کند.

رنگ: بارزترین ویژگی عروس هلندی لوتینو پر‌های زرد یا مایل به سفید قابل توجه آن است که اغلب به عنوان پرتو‌های ماه یا عروس هلندی زرد شناخته می‌شود. آن‌ها دارای خال‌های نارنجی خیره کننده روی گونه و چشمان قرمز هستند که از ویژگی‌های متمایز این جهش است. رنگ در سراسر بدن آنها، از جمله بال‌ها و دم، یکنواخت است، بدون علامت خاکستری یا سفید.

تاج سر: تاج سر عروس هلندی لوتینو یک ویژگی قابل توجه این نژاد است، زیرا می‌تواند آن را برای بیان احساسات یا پاسخ‌ها بالا یا پایین بیاورد. هنگامی که تاج مستقیماً بالا می‌رود، پرنده ممکن است مبهوت یا بسیار کنجکاو شود. یک تاج آرام یا صاف ممکن است نشان دهنده یک پرنده آرام یا راضی باشد.

عروس هلندی لوتینو؛ پرنده استرالیایی زیبایی که کله‌اش طاس است

پر‌های دم: عروس‌های هلندی لوتینو پر‌های دم بلندی دارند که تقریباً نصف طول کل بدن آن‌ها است. این یک ویژگی متمایز در بین این پرندگان است، زیرا بیشتر عروس‌های هلندی پر‌های دم کوتاه تری دارند.

طول بال: متوسط طول بال آن‌ها ۳۰-۳۵ سانتی متر است که در مقایسه با سایر گونه‌های عروس هلندی نسبتاً کوچک است. با این حال، آن‌ها هنوز به فضای مناسبی نیاز دارند تا بال‌های خود را دراز کنند.

شکل منقار: عروس‌های هلندی لوتینو علیرغم اندازه کوچک‌ترشان، به دلیل شکل منقارشان از خانواده طوطی‌ها محسوب می‌شوند.

عروس هلندی لوتینو؛ پرنده استرالیایی زیبایی که کله‌اش طاس است

تشخیص عروس هلندی نر از ماده: در حالی که عروس‌های هلندی لوتینو دوریختی جنسی مشخصی از خود نشان نمی‌دهند، اما نر‌ها تمایل دارند رنگ‌های روشن‌تر و خال‌های روی گونه بزرگ‌تر و واضح‌تری نسبت به ماده‌ها داشته باشند. ماده‌ها اغلب در قسمت زیرین پر‌های دم خود دارای نشانه‌های راه راه هستند که نر‌ها پس از اولین پوست اندازی فاقد آن هستند.

عروس هلندی لوتینو؛ پرنده استرالیایی زیبایی که کله‌اش طاس است

رابطه لوتینو با عروس هلندی «آلبینو»

عروس هلندی آلبینو که با نام «لوتینوی صورت سفید» نیز شناخته می‌شود، نتیجه آلبینیسم یا فقدان ژنتیکی رنگدانه‌ها نیست. این نژاد ترکیبی از دو ژن صورت سفید و لوتینو است. «ژن صورت سفید» تمام رنگ‌های زرد و نارنجی موجود در لوتینو را از بین می‌برد و «ژن لوتینو» تمام رنگ‌های سیاه و خاکستری را از بین می‌برد؛ بنابراین دارای پر‌های تمام سفید، چشمان قرمز و پا‌های صورتی است. به دلیل پر‌های تمام سفید این عروس هلندی بسیار نادر است. نر و ماده آلبینو را نمی‌توان از روی ظاهر آن‌ها تشخیص داد، اما در رفتار یا صدا از هم متمایز می‌شوند.

عروس هلندی لوتینو؛ پرنده استرالیایی زیبایی که کله‌اش طاس است

عروس هلندی مرواریدی لوتینو محصولی ترکیبی از عروس هلندی لوتینو و عروس هلندی مرواریدسان است. ظاهری شبیه عروس هلندی لوتینو با لکه‌های زرد روی بدنش دارد.

برچسب ها :
عروس هلندی
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان