کد خبر: ۱۶۶۸
25 مرداد 1403
21:46

مهره مار چیست و در کجای بدن مار قرار داد و چطور می‌شود آن را درآورد؟

مهره مار چیست و در کجای بدن مار قرار داد و چطور می‌شود آن را درآورد؟
مهره مار به قسمتی از بدن مار اطلاق می‌شود که بر اساس اعتقادات سنتی، دارای خواص مغناطیسی و انرژی بالاست و از ترشحات سخت شده‌ی مارها در فصل بهار به دست می‌آید. اما مهره مار و قدرت جادویی نهفته در مهره مار این واقعیت دارد؟ با راز بقا همراه باشید.

راز بقا: مهره‌ مار چیست و داشتن مهره مار چه کاری برای انسان انجام می‌دهد. می‌گویند «مهره مار به دلیل داشتن خاصیت مغناطیسی، قادر است بیماری‌های مختلف جسمانی را از بدن دور کرده و در تسکین آن‌ها مؤثر باشد. این مهره علاوه بر کمک به درمان بیماری‌ها، در بهبود وضعیت پوست و خصوصاً در درمان جوش‌های صورت نیز کاربرد دارد.» اما آیا این واقعیت دارد؟ همین ابتدا بگوییم که مار قطعا مهره ندارد، پس این همه داستان از کجا آمده است؟ با راز بقا همراه باشید:

مهره مار چیست و در کجای بدن مار قرار داد و چطور می‌شود آن را درآورد؟

مهره مار واقعیت دارد؟

به گزارش راز بقا؛ در طول تاریخ و در دوران مختلف همیشه سوال‌های بسیاری در رابطه با اینکه مهره مار حقیقت دارد یا نه مطرح می‌شده است.

مهره مار داشتن یعنی چه؟ مطمئنا تا به حال شنیده اید که وقتی کسی محبوبیت و جذابیت بسیاری دارد و طرفدار‌ان زیادی جمع کرده است می‌گویند «طرف مهره مار دارد» که این ضرب المثل بیشتر در افسانه های قدیمی یافت می‌شود. در واقع، مهره مار می‌تواند نمادی از کاریزما باشد. کاریزما یک ویژگی شخصیتی است که باعث می‌شود فرد از نظر دیگران جذاب و گیرا به نظر برسد. افراد کاریزماتیک اغلب دارای ویژگی‌هایی مانند اعتماد به نفس، جذابیت فیزیکی، مهارت‌های ارتباطی و هوش اجتماعی بالا هستند.

سوال دیگر این است که، مهره مار برای چه چیزی خوب است؟ همه‌ی ما در برخی از این داستان‌ها درباره خواص مهره مار شنیده ایم. داستان هایی درباره مهره مار و ثروت ، جذب افراد و محبوبیت با مهره مار، خواص مهره مار برای ازدواج و رفع انواع گرفتاری ها توسط مهره مار .

اعتقادات و افسانه‌های متفاوتی از خواص مهره مار از سالیان دور در بین مردم رواج داشته است که جرئی از فرهنگ ما محسوب می‌شود اما از نظر علمی قابل تایید نیست. این فرهنگ بیشتر در هند، پاکستان، افغانستان، ایرانی و برخی کشورهای عربی بیشتر رواج دارد.

مهره مار چیست و در کجای بدن مار قرار داد و چطور می‌شود آن را درآورد؟

بیشتر بخوانید: خرافات عجیب درباره اندام تناسلی کفتار؛ ناموس کفتار چیست و چرا در ایران خرید و فروش می‌شود؟

برخی از مردم هم دقیقا بر خلاف داستان‌ها و افسانه‌های تاریخی، بر این باورند که مهره مار خرافات بوده و چیزی جز داستان های دروغین نیست.

در عین حال داستان‌های تاریخی و قدیمی زیادی از زمان‌های دور درباره مهره مار اصلی بازگو شده است که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت و از طرفی منبع موثقی برای اثبات وجود مهره مار هم نیستند.

عده ای نیز اعتقاد دارند که مهره مار در واقع همان مهر مار یا مهر مهره است که در زمان جفت‌گیری مارها اتفاق می‌افتد و هر کس این مهره را در اختیار داشته باشد از خواص مهره مار بهره‌مند می‌گردد.

مهره مار چیست و در کجای بدن مار قرار داد و چطور می‌شود آن را درآورد؟

مهره مار در کجای بدن مار قرار داد؟

شاید کمتر به این موضوع اشاره شده باشد که مهره مار در کجای بدن مار قرار دارد و راه های یافتن مهره مار چیست؟ این‌ها سوالاتی هستند که بسیاری از مردم درباره آن کنجکاوی کرده و احتمالا با پاسخ های ضد و نقیضی رو به رو شده‌اند.

در برخی داستان‌ها و افسانه‌های قدیمی برای بدست آوردن مهره مار این موارد ذکر شده است که: این مهره در زمان جفت گیری مارها ایجاد می‌شود. می‌گویند مارها در مکانی خاص و به دور از چشم دیگران این برنامه را انجام می‌دهد و بعد از آن، تکه‌ای استخوان مانند را آنجا رها می‌کنند که به عنوان مهره مار و یا مهره شانس شناخته می‌شود.

قیمت مهره مار چقدر است؟!

مهره مار چیست و در کجای بدن مار قرار داد و چطور می‌شود آن را درآورد؟

نمونه‌هایی از آگهی‌های فروش و قیمت مهره مار اصلی! (فریب نخورید مهره مار وجود ندارد و کاری برای انسان نمی‌کند!

این مهره بر اساس داستان و افسانه‌های قدیمی موجب ایجاد محبوبیت، مهر و محبت بین افراد، خوش شانسی، ایجاد جاذبه برای آنها می گردد. اما صحت این موضوع که مهره مار واقعیت دارد یا نه، چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ دینی هنوز اثبات نشده و همچنین از پیامبران و یا معصومین (علیهم السلام) نیز حدیث در مورد مهره مار و تایید خواص ماورائی مهره مار بیان نشده است.

همچنین در هیچ کتاب معتبر و یا مقالات علمی و پژوهشی نیز مطلبی دال بر صحت افسانه‌ها ذکر نشده است.

مهره مار چیست

پس واقعیت مهره مار چیست و آیا بدن مار چنین مهره‌ای را تولید می‌کند؟

برخی از اجزای حیات وحش همچون «مهره مار» در آناتومی بدن مار وجود ندارد و اجزایی که به عنوان «مهره مار» به فروش می‌رسد، کاملاً تقلبی است.

جمعیت حیات وحش در دنیا همواره با خطرات زیادی مواجه بوده است، خرافات نیز همواره یکی از عواملی است که گونه‌های جانوری وحشی را تهدید می‌کند.

خرافات مربوط به حیوانات و حیات وحش در سراسر جهان وجود دارد، البته این باورهای غلط در منطقه آسیای شرقی بیشتر رواج دارد.

مهره مار چیست و در کجای بدن مار قرار داد و چطور می‌شود آن را درآورد؟

«مهره مار»، «ناموس کفتار»، «صفرای روباه»، «قلم گور»، «چشم آهو»، لاک‌پشت و غیره از جمله اجزایی است که به علت وجود باورهای غلط میان افراد ناآگاه خرید و فروش می‌شوند و نتیجه‌ای جز نابودی محیط زیست به دنبال ندارند.

برخی از این موارد همچون «مهره مار» در حقیقت وجود خارجی نداشته و در آناتومی بدن مار چنین چیزی وجود ندارد، افراد گاهی به جای اجزای نام برده از حیوانات مذکور، دست به فروش اجرای دیگر حیوانات نیز می‌زنند.

بسیاری از اجزای حیات وحش که به علت وجود خرافات استفاده می‌شود، قلابی بوده و صرفاً جهت کسب درآمد غیر قانونی و فریب عوام، فروخته می‌شوند.

پس دوباره تکرار می‌کنیم: آیا مهره مار واقعیت دارد؟ خیر.

آیا مهره مار واقعی است؟

پاسخ به این سوال این است که: مهره مار به شکل سنگی در دم مار وجود ندارد. اما ویژگی‌هایی مانند اعتماد به نفس، جذابیت فیزیکی، مهارت‌های ارتباطی و هوش اجتماعی، می‌توانند باعث جذب دیگران شوند. بنابراین، می‌توان گفت که مهره مار در واقع یک ویژگی شخصیتی است که می‌تواند در افراد وجود داشته باشد.

به گزارش راز بقا راه مقابله با خرافات را افزایش آگاهی و اطلاع رسانی است و آموزش و اطلاع رسانی پیرامون محیط زیست به خصوص در جوامع محلی در راستای از بین بردن خرافات تاثیر بسزایی دارد.

برچسب ها :
مار
خواندنی‌ها
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۵
0
0
بابا این مهره مار و اینا الکی من یه عمری داشتم همش بد بیاری و تصادف و بدبختی :)
مهره مار واقعی، خوش برخوردی، خوش قولی و مدیریت نیرو و انرژی برای رسیدن به موفقیته نه دوتا تیکه سنگ الکی که تازه مهره مار هم نیست و معلوم نیست چی هست
دقیقا این فیلم هایی هم که هست توی اینترنت از درآوردن مهره مار افعی و شاه مهره مار و فلان مهره فلان مار هم الکیه. اونا یه برجستکی هست روی سر برخی افعی ها پس مهره شاه مار یا مهره شاه کبری هم وجود ندارد. آگاهی تون رو ببرید بالا و به فکر این چیرها نباشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۶
1
0
من مهره مار دارم مهره مار اصلی به قیمت خوب میفروشمش. خواستید مهره مار اصلی خوب داشتیدتماس بگیرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۷
0
0
آقا مهره مار اصلی چنده قیمتش؟ مال کجای ماره؟ مار مگه مهره داره؟ راسته میگن موقع جفت گیری مهره مار ازش میاد بیرون
ای کیو جان مطلب رو خوندی؟ میگه مهره مار اصلا وجود نداره حالا بعدش برسیم به مهره مار اصلی و تقلبی .خخخخخ بعد تو میای میگی مهره مار از کجای مار به دست میاد؟ دیوانه. نری پول بدی این آشغال ها رو بخری. مطلب رو برای تو نوشتن که نری کلی پول بدی دنبال مهره مار. مار اگر مهره داشت خودش روزگارش اینطور سیاه نبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۳
0
0
در فرهنگ عامه ایران، مهره مار به سنگی گفته می‌شود که در دم مار یافت می‌شود و به صاحب خود قدرت جذب دیگران را می‌دهد. این سنگ در باور برخی افراد، باعث افزایش محبوبیت، جذابیت و خوش‌شانسی می‌شود. اما آیا مهره مار واقعی وجود دارد؟ یا این فقط یک باور خرافی است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که هیچ مدرک علمی برای اثبات وجود مهره مار وجود ندارد. دقیقا درسته. من کلی مار به چشم دیدم. مدت ها از مار نگهداری کردم اما مهره مار ندیدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
0
0
مهره مار مهره شانس نیست دوستان نازنین. شانس اگر داشته باشید که نیازی به مهره مار پیدا نمی کنید. شانس به لحظا علمی به موقعیت هایی می گن که به تو رو می کنه و تو قدرت ریسک داری و یه اتفاق خوب می افته برات. پس این که مهره مار مهره شانس هست الکیه به خدا گول نخورید. مهره شانس وجود ندارد. مطلب رو کامل بخونید تا بدونید مهره مار چیه داستانش و دارید پول خرج چه چیزی می کنید.
علم و کیهان