کد خبر: ۱۶۹۹
31 مرداد 1403
09:22

قناری گلاستر؛ خاص‌ترین قناری دنیا که شبیه دونالد ترامپ است!

قناری گلاستر؛ خاص‌ترین قناری دنیا که شبیه دونالد ترامپ است!
قناری‌های گلاستر پرندگان کوچکی هستند که به‌جای رنگ‌ها یا آوازشان به خاطر شکل‌شان پرورش داده می‌شوند. مراقبت از آن‌ها مانند سایر قناری هاست و حیوانات خانگی محبوبی را برای فضا‌های کوچک یا برای کسانی که علاقه‌ای به گونه‌های پر سر و صدای پرندگان خانگی ندارند ایجاد می‌کنند.

راز بقا: قناری‌های گلاستر پرندگان کوچکی هستند که به‌جای رنگ‌ها یا آوازشان به خاطر شکل‌شان پرورش داده می‌شوند. مراقبت از آن‌ها مانند سایر قناری هاست و حیوانات خانگی محبوبی را برای فضا‌های کوچک یا برای کسانی که علاقه‌ای به گونه‌های پر سر و صدای پرندگان خانگی ندارند ایجاد می‌کنند.

به گزارش راز بقا، اندازه این قناری ۴ اینچ است و حدود ۱۲ سال عمر می‌کند. این قناری به رنگ‌های مختلفی وجود دارد و با گونه‌هایی از قبیل فنچ گورخری یا قناری فاکتور قرمز نیز قابل مقایسه است. 

قناری گلاستر؛ قناری زیبایی که تاج سرش شبیه مو‌های گروه «بیتلز» است

خاستگاه و تاریخچه

به گزارش راز بقا نام این پرندگان برگرفته از جزایر قناری است که برای اولین بار در آن کشف شدند و به دلیل توانایی‌های زیبای آواز خواندن به عنوان حیوانات خانگی رایج شدند. قناری گلاستر که از گلوسسترشایر انگلستان منشاء می‌گیرد، اما در طبیعت یافت نمی‌شود، نوع خاصی از قناری اهلی است که در اصل از قناری‌های مختلف دیگر در اوایل دهه ۱۹۲۰ به وجود آمد.

در سال ۱۹۶۰، این پرندگان به ایالات متحده آورده شدند و در دهه بعد یعنی ۱۹۷۰، تولید مثل کردند و نمایش داده شدند. سپس، در سال ۱۹۷۶، یک قناری گلاستر بهترین عنوان بهترین قناری را از آن خود کرد و همین امر سبب محبوبیت بیش از پیش این قناری در سراسر جهان شد. در حال حاضر مشاهده حدود ۲۰۰ قناری گلاستر باهم که در یک نمایش به رقابت می‌پردازند غیرعادی نیست.

قناری گلاستر؛ قناری زیبایی که تاج سرش شبیه مو‌های گروه «بیتلز» است

قناری‌ها از خانواده فنچ‌ها می‌آیند و به همین دلیل شباهت‌های زیادی باهم دارند که به راحتی قابل تشخیص است. هیکل زیبا و چاق، منقار‌های کوچک و پا‌های کوچک نازک آن‌ها می‌تواند معیار تمایز باشد. 

طول بزرگسالان به طور متوسط فقط به ۱۱ سانتی متر می‌رسد. اندازه کلی آن‌ها نیازی به قفس‌های بزرگ ندارد. البته تا زمانی که آن‌ها فضای زیادی برای حرکت داشته باشند چرا که پرندگان پر جنب و جوشی هستند. علاوه بر این، دو نوع گلاستر قناری وجود دارد، کرونا و مونسورت. 

قناری‌های تاج‌دار دارای یک تاج پرپشت و گرد هستند که معمولاً «موی بیتلزی» نامیده می‌شود. به همین ترتیب، انواع قناری بدون هیچ تاج، «کونسورت» نامیده می‌شوند. 

قناری گلاستر؛ قناری زیبایی که تاج سرش شبیه مو‌های گروه «بیتلز» است

اگر به ریشه‌های این نژاد برگردیم، به جزایر ماکارونزی خواهیم رسید - جزایر آزور، مادیرا و قناری. اما قناری‌های مدرن گلاستر، دور از وطن خود متولد شدند. 

آن‌ها در انگلستان از چندین نژاد قناری پرورش داده شدند که این پرنده منحصر به فرد و خاص را به جهان هدیه داد. از زمان معرفی آن‌ها در روستا‌های انگلیسی در دهه ۱۹۲۰، آن‌ها با بسیاری از نقاط جهان سازگار شده اند و به راحتی در هر محیط خانه‌ای رشد می‌کنند. امروزه قناری گلاستر یکی از محبوب‌ترین حیوانات خانگی است و در همه جا یافت می‌شود.

Gloucester Canary

برای مطالعه بیشتر بخوانید:

قناری سائوتومه؛ قناری سیاهی که بزرگترین و کمیاب‌ترین قناری دنیاست

قناری مارمولکی؛ یک عتیقه زنده شبیه مارمولک که قدیمی‌ترین قناری جهان است

خلق و خوی قناری گلاستر 

قناری‌های گلاستر پرندگان کوچک پر جنب و جوشی هستند، اما برای نگهداری طراحی نشده اند، حتی اگر مستعد نوک زدن نباشند. اگرچه آن‌ها یک گونه فعال هستند، اما ظریف هستند و بهتر است آن‌ها را تماشا و به صدایشان گوش دهید. آن‌ها عاشق بازی با اسباب بازی‌های کوچک پرندگان مانند زنگ و پستانک هستند و ساعت‌ها سرگرم خواهند شد.

قناری گلاستر؛ قناری زیبایی که تاج سرش شبیه مو‌های گروه «بیتلز» است

آواز

قناری‌ها عمدتاً به خاطر آواز خواندنشان شناخته می‌شوند. پرندگان عموما صدای جیر جیر، بوق و صدا‌های دیگر می‌دهند، اما قناری گلاستر آواز زیبایی دارد که بیشتر شبیه سوت است. ماده‌ها معمولاً آواز نمی‌خوانند، بنابراین اگر می‌خواهید از صدای آن‌ها لذت ببرید، باید یک قناری گلاستر نر بالای شش ماه تهیه شود. 

قناری گلاستر؛ خاص‌ترین قناری دنیا که شبیه دونالد ترامپ است!

رنگ‌ها و نشانه‌های قناری گلاستر

دو نوع قناری گلاستر وجود دارد - کورونا و کونسورت. قناری‌های گلاستر کرونا ظاهری فلت و پر‌هایی کاسه‌ای بالای سر خود دارند، در حالی که قناری‌های گلاستر کونسورت این تاج منحصر به فرد و چشم نواز را ندارند. این پرندگان می‌توانند در ترکیبات رنگ زرد، قهوه ای، سفید، مات، دارچینی، خاکستری و سبز به دلیل تنوع در پرورش یافت شوند.

قناری گلاستر؛ قناری زیبایی که تاج سرش شبیه مو‌های گروه «بیتلز» است

مراقبت از قناری گلاستر

مانند سایر پرندگان خانگی، قناری‌های گلاستر یک گونه اجتماعی هستند، بنابراین آن‌ها توجه و تحریک را از صاحب خود می‌خواهند. قناری گلاستر اگر در محوطه بسیار کوچکی نگهداری می‌شود رشد نمی‌کند، اما این پرندگان اگر در کنار قناری‌های دیگر قرار بگیرند می‌توانند منطقه‌ای شوند، بنابراین بهتر است آن‌ها را جدا نگه دارید.

مشکلات رایج سلامتی

قناری‌های گلاستر باید دور از هر گونه تغییرات شدید دمایی نگهداری شوند تا از ایجاد مشکلات تنفسی برای آن‌ها جلوگیری شود. گذشته از آن، آن‌ها می‌توانند مستعد ابتلا به بیماری کیسه هوا و کنه قرمز باشند. پوسته پوسته شدن صورت نیز می‌تواند مشکل ساز باشد و اگر در فضای باز نگهداری شوند، آبله قناری از طریق پشه‌ها منتقل می‌شود.

قناری گلاستر؛ قناری زیبایی که تاج سرش شبیه مو‌های گروه «بیتلز» است

رژیم غذایی و تغذیه

رژیم غذایی قناری با کیفیت بالا و پلت شده برای قناری‌های گلاستر بهترین است، زیرا دانه‌ها به تنهایی یک وعده غذایی کامل و متعادل را ارائه نمی‌دهند. میوه ها، سبزیجات و ارزن باید علاوه بر جیره پایه می‌بایست برای آن‌ها تهیه شوند.

ورزش

قفس باید به قناری اجازه دهد تا با خیال راحت ورزش و پرواز کند، اما اگر محوطه بزرگی در دسترس نباشد، باید اجازه پرواز در داخل خانه و در یک محیط امن داده شود.

حداقل، یک قناری باید در قفسی قرار گیرد که به اندازه کافی بزرگ باشد که امکان پرواز را فراهم کند و در عین حال میله‌های کوچک قفس از هم فاصله داشته باشند. تعداد زیادی نشیمن با قطر‌های مختلف همراه با اسباب بازی‌ها باید تهیه شود.

قناری گلاستر؛ قناری زیبا با مدل موی کاسه‌ای که خاص‌ترین قناری دنیاست

بسیاری مدل موی قناری گلاستر را با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا و همچنین گروه بیتلز مقایسه می‌کنند.

قناری گلاستر؛ قناری زیبا با مدل موی کاسه‌ای که خاص‌ترین قناری دنیاست

برچسب ها :
قناری پرندگان
خواندنی‌ها
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸
0
0
مثل ترامپ خودشه
علم و کیهان