کد خبر: ۴۵۸
01 فروردين 1403
17:25

عجیب‌ترین موجود جهان؛ جانوری که ۷۲۰ عضو جنسی دارد!

عجیب‌ترین موجود جهان؛ جانوری که ۷۲۰ عضو جنسی دارد!
باغ وحشی در پاریس اطلاعاتی درباره سلول‌هایی منتشر کرده که نه حیوان هستند و نه قارچ، اما از آن به عنوان یک جاندار رازآلود نام برده است.

راز بقا: یکی از باغ‌وحش‌های پاریس ۱۶ اکتبر سال گذشته موجودی مرموز به نام «بلاب» را به نمایش گذاشت، مجموعه‌ای زرد رنگ از موجودات تک سلولی به نام «کپک مخاطی» که شبیه قارچ است، اما مانند یک حیوان عمل می‌کند.

به گزارش راز بقا، این موجود نه دهان دارد، نه معده، نه چشم، اما می‌تواند غذا را تشخیص دهد و آن را هضم کند.

«بلاب» تقریباً ۷۲۰ عضو جنسی دارد، می‌تواند بدون پا یا بال حرکت کند و اگر شود نصف شود در عرض دو دقیقه خود را بهبود می‌بخشد و ترمیم می‌کند.

«برونو دیوید»، مدیر موزه تاریخ طبیعی پاریس، که پارک جانورشناسی بخشی از آن است، می‌گوید: «این کپک مخاطی موجود زنده‌ای است که به نوعی از اسرار طبیعت است». وی در ادامه گفت: «این موجود هر انسانی را شگفت‌زده می‌کند، زیرا مغز ندارد، اما می‌تواند یاد بگیرد. اگر دو کپک را در کنار هم قرار دهید، یکی که یاد گرفته دانش خود را به دیگری منتقل می‌کند.»

عجیب‌ترین موجود جهان؛ جانوری که ۷۲۰ عضو جنسی دارد!

نام این موجود برگرفته از یک فیلم ترسناک علمی - تخیلی در سال ۱۹۵۸ با بازی استیو مک کوئین جوان بود که در آن یک شکل زندگی بیگانه همه چیز را در مسیر خود در یک شهر کوچک پنسیلوانیا مصرف می‌کند».

دیوید گفت: «ما مطمئناً می‌دانیم که این گیاه نیست، اما واقعا نمی‌دانیم که حیوان است یا قارچ. این موجود رفتار بسیار شگفت انگیزی دارد و بسیار فراتر از چیزی شبیه قارچ است ... این جاندار رفتار حیوانی دارد و قادر به یادگیری است.»

اگر نمی‌دانید که چگونه «بلاب» دارای ۷۲۰ ارگان جنسی است، نحوه عملکرد آن به این صورت است: در حالی که سلول‌های جنسی انسان در دو نوع (اسپرم و تخمک) وجود دارند، این کپک‌های مخاطی دارای سلول‌های جنسی با ژن‌های متعدد هستند که می‌توانند در ترکیب‌های مختلف وجود داشته باشند. این ترکیب‌ها تعیین می‌کنند که آیا دو فرد می‌توانند با یکدیگر جفت شوند یا خیر.

خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان