کد خبر: ۱۶۸۳
29 مرداد 1403
12:20

یافته‌های جدید درباره خودارضایی در حیوانات؛ عجیب‌ترین روش خودارضایی متعلق به کدام حیوان است؟!

یافته‌های جدید درباره خودارضایی در حیوانات؛ عجیب‌ترین روش خودارضایی متعلق به کدام حیوان است؟!
بسیاری از حیوانات، چه نر و چه ماده، خودارضایی می‌کنند، چه زمانی که جفت‌شان در دسترس باشد و چه نباشد. به عنوان مثال، در گربه‌ها، سگ‌ها، سنجاب‌های زمینی کیپ نر، گوزن نر، کرگدن، گراز، میمون‌های نر و سمور‌ها این رفتار خودارضایی تاکنون مشاهده و ثبت شده است.

راز بقا: بسیاری از حیوانات، چه نر و چه ماده، خودارضایی می‌کنند، چه زمانی که جفت‌شان در دسترس باشد و چه نباشد. به عنوان مثال، در گربه‌ها، سگ‌ها، سنجاب‌های زمینی کیپ نر، گوزن نر، کرگدن، گراز، میمون‌های نر و سمور‌ها این رفتار خودارضایی تاکنون مشاهده و ثبت شده است.

کدام حیوانات خودارضایی می‌کنند؟! عجیب‌ترین روش خودارضایی متعلق به کدام حیوان است؟!

به گزارش راز بقا، یک بررسی از دانشکده دامپزشکی دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید: «رفتاری که در صنعت پرورش اسب به عنوان خودارضایی شناخته می‌شود ... شامل نعوظ‌های دوره‌ای و حرکات آلت تناسلی است. این رفتار، هم در مطالعات میدانی توصیفی ذکر شده در بالا و هم در مطالعه گسترده اسب‌های اهلی، اکنون به عنوان رفتار عادی و مکرر اسب‌های نر درک می‌شود. 

تلاش برای جلوگیری یا تنبیه خودارضایی، به عنوان مثال با بستن یک برس به ناحیه‌ای از زیر پهلو که آلت تناسلی در تماس با قسمت زیرین قرار می‌گیرد، که هنوز یک روش معمول پرورش‌دهندگان اسب در سراسر جهان است، اغلب منجر به افزایش خودارضایی و اختلال در رفتار طبیعی پرورشی می‌شود.

نکته جالب در حیوانات این است که عقیم شدن مانع از خودارضایی نمی‌شود، همانطور که در اسب‌های عقیم شده مشاهده می‌شود. خودارضایی در مادیان و اسب نر، قبل و بعد از بلوغ رایج است. 

کدام حیوانات خودارضایی می‌کنند؟! عجیب‌ترین روش خودارضایی متعلق به کدام حیوان است؟!

به گزارش راز بقا «هاولاک الیس»، سکسولوژیست، در مطالعات خود در سال ۱۹۲۷ در زمینه روانشناسی جنسی، گاو نر، بز، گوسفند، شتر و فیل را به عنوان گونه‌هایی معرفی کرد که به خوداروتیسیسم معروف هستند و برخی از گونه‌های دیگر را اضافه کرد. وی زمانی نوشت:

فردی که در مورد بز‌ها یک مرجع شناخته شده است به من اطلاع داده که آن‌ها گاهی آلت تناسلی را به دهان می‌برند و ارگاسم واقعی ایجاد می‌کنند و در نتیجه اتوفلاتیو را تمرین می‌کنند. در مورد موش خرما... «اگر موش‌خرمای ماده در فصل گرما نتواند یک موش‌خرمای نر به دست بیاورد، مریض می‌شود. اگر سنگ صافی پیدا کند، روی آن خودارضایی می‌کند و در نتیجه سلامتی طبیعی‌اش را برای یک فصل حفظ می‌کند. اما اگر این جایگزین مصنوعی برای فصل بعدی گرما تکرار شود، مانند سابق به آن رضایت نخواهد داد.... «بلومنباخ» مشاهده کرد که یک خرس با مشاهده جفت شدن خرس‌های دیگر خودارضایی می‌کند و به گفته پلوس و بارتلز، کفتار‌ها با لیسیدن اندام تناسلی یکدیگر، خودارضایی متقابل را انجام می‌دهند.

کدام حیوانات خودارضایی می‌کنند؟! عجیب‌ترین روش خودارضایی متعلق به کدام حیوان است؟!

«بروس باگمیل» در کتاب سال ۱۹۹۹ خود، «نشاط زیستی»، مستند می‌کند که:

خوداروتیسم نیز به طور گسترده در میان حیوانات، اعم از نر و ماده، رخ می‌دهد. انواع تکنیک‌های خلاقانه از جمله تحریک دستگاه تناسلی با استفاده از دست یا پنجه جلو (نخستی‌ها، شیرها)، پا (خفاش خون آشام، نخستی ها)، باله (والروس ها)، یا دم (بابون‌های ساوانا) که گاهی با تحریک نوک سینه‌ها همراه است (ماکائوی رسوس و بونوبوها)، به کار گرفته می‌شود. 

لیسیدن آلت تناسلی در حیوانات و مکیدن آلت تناسلی نر‌ها در حیوانات (شامپانزه ها، بونوبو‌هایی ساوانا، میمون‌های وروت، میمون‌های سنجابی، گوسفند شاخ نازک، گوسفند بهارال، گوسفند بربری، خوک‌های کوتوله)؛ تحریک آلت تناسلی با چرخاندن یا مالیدن آن به شکم (آهوی دم سفید و استر آهو، گورخر و اسب تاخی)، انزال خود به خود (گوسفند کوهستان، گربه، کفتار خالدار)؛ و تحریک اندام تناسلی با استفاده از اجسام بی جان (که در چند پستاندار و سیتاس یافت می‌شود) از جمله رفتار‌های دیگر خودارضایی توسط حیوانات است. این موضوع نشان می‌دهد که تنوع خودارضایی حیوانات بسیار زیاد است. 

بسیاری از پرندگان با سوار شدن روی توده‌های علف، برگ یا تپه‌های زمینی خودارضایی می‌کنند و برخی از پستانداران مانند نخستی‌سانان و دلفین‌ها نیز اندام تناسلی خود را به زمین یا سطوح دیگر می‌مالند تا خود را تحریک کنند.

خوداروتیسم در پستانداران ماده، و همچنین آمیزش دگرجنس گرایانه و همجنس گرایانه (به ویژه در پستانداران)، اغلب شامل تحریک مستقیم یا غیرمستقیم کلیتوریس است... این اندام در ماده‌های همه گونه‌های پستانداران و چندین گروه جانوری دیگر وجود دارد.

نکته دیگر اینکه میمون‌ها و بوزینه‌ها از اشیاء مختلفی برای خودارضایی استفاده می‌کنند و حتی به طور عمدی وسایلی برای تحریک جنسی ایجاد می‌کنند و این کار را اغلب به روش‌های بسیار خلاقانه‌ای انجام می‌دهند.

دلفین در آب

«دیوید لیندن»، استاد علوم اعصاب در دانشگاه جانز هاپکینز، می‌گوید: ... شاید خلاقانه‌ترین شکل خودارضایی حیوانات، «دلفین پوزه بطری» نر است که مشاهده شده یک مارماهی زنده و در حال چرخش را به دور آلت تناسلی خود می‌پیچد.

در میان فیل ها، رفتار‌های همجنس‌گرایانه ماده فقط در اسارت ثبت شده، جایی که آن‌ها از طریق خرطوم و با یکدیگر خودارضایی می‌کنند.

خواندنی‌ها
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
0
0
در مورد شانپانزه کوتوله مادر سالاری خیلی جالب بود.ولی من خانمی می شناسم که اندازه اون شامپانزه هم شعور نداره و مانع ازدواج ۳ تا از فرزندانش شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶
0
0
پشمامم??
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
0
0
با نظر این دوستمون موافقم ...بعضی از زنان که انگار سوکاندار زندگی مشترکشان هستند باعث بانی ازدواج فرزندانشان هستند آیا خداوند ازدواج را یک سنت حسنه قرار نداده ،به کجا چنین شتابان
علم و کیهان