کد خبر: ۸۹۷
10 ارديبهشت 1403
10:34

عنکبوت‌های عجیب‌و‌غریب مهمانان جدیدِ بریتانیا

عنکبوت‌های عجیب‌و‌غریب مهمانان جدیدِ بریتانیا
محققان انگلیسی این روزها یک گونه جدید دیگر از عنکبوت‌های مهمان را در این کشور ضبط کرده‌اند که شکل متفاوت و جمعیت زیادی دارند.

راز بقا: برخی کوچک و پرنده هستند. بقیه بزرگ و ترسناک. سروکله عنکبوت‌های عجیبیدر بریتانیا شده، چراکه تجارت بین‌المللی فرصت‌های فراوانی را برای سفر عنکبوت‌ها فراهم می‌کند و گرمایش جهانی آب‌و‌هوای مهمان‌نوازانه‌ای را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

به گزارش راز بقا، یک عنکبوت جهنده در دانشگاه‌های بریتانیا شناسایی شده است. آن‌ها نزدیک‌ترین خویشاوند شناخته‌شده “Anasaitis Milesae” هستند که طول ۳ تا ۴ میلی متری دارند و در دریای کارائیب یافت می‌شوند. 
این خویشاوندان نزدیک این فرضیه را که عنکبوت‌های عجیب‌وغریب راه‌شان را از اقلیم‌های دور به بریتانیا پیدا کرده باشند، زیاد می‌کند.

تازه‌واردان بسیار بزرگتر و قابل توجه‌تر از گونه‌های قبلی واردشده به بریتانیا هستند. مانندِ گونه‌ای به نامِ «عنکبوت گرگ کاذب» که به عنوانِ گونه‌ای مدیترانه‌ای در خانه‌های سراسر لندن رشد می‌کند.

تا امروز، حدود ۵۰ عنکبوت غیر بومی در میان ۳۵۰۰ گونه غیر بومی، در بریتانیا تثبیت شده است که اکثرشان به طور ناخواسته توسط جابه‌جایی کالا‌ها و مردم جهانی به این کشور آمده‌اند.

تنها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از گونه‌های غیربومی به عنوان «مهاجم» در نظر گرفته می‌شوند؛ مانند عنکبوت خاکستری، گره‌های ژاپنی و هورنت آسیایی، که باعث تأثیر منفی محیطی یا انسانی می‌شوند.

هلن اسمیت، افسر حفاظت از انجمن آراکنولوژی بریتانیا، گفت: «جانوران عنکبوتی بریتانیا، همراه با بقیه حیات وحش ما، با سرعت بیشتری نسبت به قبل در حال تغییر هستند. با گسترش گونه‌های جدید و عجیب‌وغریب، به‌ویژه فراتر از مناطق شهری، احتمال تأثیر آن‌ها بر گونه‌های بومیِ کمتر رایج، افزایش می‌یابد.»

این عنکبوت‌ها علاوه بر رقابت برای طعمه و فضا‌های زندگی، ممکن است انگل‌ها و بیماری‌های جدیدی را به همراه داشته باشند.

شهر‌های دوون (Devon) و کورن‌وال (Cornwall) در انگلیس، به لطف بنادر و آب و هوای معتدل‌شان، به گونه‌های عجیب‌وغریب اجازه می‌دهند تا در زمستان بریتانیا زنده بمانند که یکی از این کونه‌ها همین عنکبوت‌ها هستند.

برچسب ها :
عنکبوت
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان