کد خبر: ۱۰۵۶
26 ارديبهشت 1403
10:36

عجیب‌ترین خروس جهان؛ این هیولای ۱۰۰ میلیونی ترکیبی از طوطی، طاووس و توت‌فرنگی است!

عجیب‌ترین خروس جهان؛ این هیولای ۱۰۰ میلیونی ترکیبی از طوطی، طاووس و توت‌فرنگی است!
کشور پاکستان نه فقط در بحث دام بلکه حتی در بحث پرندگان نیز دارای تنوع نژادی گسترده است. یکی از پرندگانی که در این کشور تنوع بالایی دارد «خروس» است و یکی از نژادهای این خروس به نام «خروس نوک طوطی» دارای ویژگی‌های متمایزی است که آن را از سایر خروس‌ها جدا می‌کند. در پاکستان به خروس «اصیل» می‌گویند.

راز بقا: کشور پاکستان علاوه بر تنوع نژادی در انسان‌ها در حیوانات نیز دارای تنوع نژادی گسترده است و یکی از کشور‌های صادرکننده انواع دام به شمار می‌رود. اما قضیه فقط به دام‌ها و حیوانات اهلی و چهارپایان ختم نمی‌شود بلکه پاکستان حتی در پرندگان به ویزه پرندگان خانگی هم سرآمد است. مردم این کشور با حیوانات رابطه خوبی دارند و گا‌ها دیده شده که برخی از حیوانات از جمله میمون‌ها و دام‌ها آزادانه در شهر رفت و آمد می‌کنند. 

به گزارش راز بقا، یکی از پرندگان مهمی که در پاکستان دارای تنوع نژادی است «خروس» است. نژاد‌های مختلفی از خروس‌ها در پاکستان زندگی می‌کنند و مردم آن‌ها را برای اهداف مختلفی پرورش می‌دهند. خروس در کشور پاکستان بیشتر به نام «اصیل» شناخته می‌شود. یکی از نژاد‌های بسیار مشهور خروس پاکستانی یا همان اصیل «خروس نوک طوطی» است که شکل و شمایل آن با خروس‌های سایر نژاد‌ها تفاوات اساسی دارد.  این خروس البته ریشه هندی دارد و به خروس نوک طوطی هندی نیز مشهور است.

خروس «طوطی منقار» پاکستانی؛ هیولای قدبلند ۸ کیلویی

مهمترین ویژگی این خروس همان‌طور که از نام آن پیداست شکل و شمایل منقار و دم آن است. منقار این خروس بسیار کوچک است و بیشتر شبیه منقار طوطی است. البته باید گفت که ساختار کله این خروس نیز شبیه طوطی است. این خروس یا اصیل تحت عنوان «خروس منقار طوطی دم بلند» نیز خوانده می‌شود چرا که یکی دیگر از ویژگی‌های این خروس که آن را از سایر خروس‌های دیگر متمایز می‌کند «دم» بسیار بلند این نژاد است. 

خروس نوک طوطی سفید

جزئیات ویژگی‌های ظاهری «خروس نوک طوطی»

ریشه اصلی این نژاد خروس کشور هند است و دارای ویژگی‌های شگفت‌انگیزی است. از جمله مهمترین خصوصیات ظاهری این خروس وزن آن در سنین بزرگسالی است. وزن این خروس به طور میانگین در سنین بزرگسالی بین ۵ تا ۸ کیلوگرم است که تقریبا می‌توان گفت وزنش بیشتر از یک بره تازه متولد شده است. وزن نر‌ها ببین ۵ تا ۸ کیلوگرم و وزن ماده‌ها یا همان مرغ طوطی منقار بین ۴ تا ۶ کیلوگرم است. 

خروس «طوطی منقار» پاکستانی؛ هیولای قدبلند ۸ کیلویی

به گزارش راز بقا؛ به طور کلی ویژگی‌های ظاهری این خروس را که آن را از سایر خروس‌ها متمایز می‌کند به چهار بخش طبقه‌بندی کرد. اول شکل منقار آن است که شبیه منقار طوطی است. دوم دم بلند آن است که گا‌ها بین ۶۰ سانتیمتر تا ۱ متر است و شکل دم آن نیز کاملا سرراست و بدون انحنا است. ویژگی سوم به «تاج» این خروس بر می‌گردد که شبیه توت‌فرنگی است. تاج این خروس در نوع خود بی‌همتاست و شباهت بسیار زیادی به میوه توت فرنگی دارد. ویژگی چهارم و مهم وزن سنگین این خروس است که در نر‌ها به ۸ کیلوگرم نیز می‌رسد که برای یک خروس وزن بیار بالایی محسوب می‌شود. 

خروس «طوطی منقار» پاکستانی؛ هیولای قدبلند ۸ کیلویی

از جمله ویژگی‌های دیگر این خروس هندی_پاکستانی دورنگ بودن منقار آنهاست. نیمی از منقار آن‌ها قرمز و نیمه جلویی آن زردرنگ است. پا‌های این خروس ضخیم و بلند هستند و چشم‌های این نژاد غول‌پیکر نیز گشاد است؛ بنابراین با توجه به توضیحات بالا می‌توان ویژگی‌های متمایزکننده این خروس غول‌پیکر و گران‌قیمت پاکستانی را به شرح زیر برشمرد: 

خروس «طوطی منقار» پاکستان؛ هیولای سنگین‌پای ۸ کیلویی

  •    دم بلند طوطی‌مانند
    -    کله طوطی‌مانند
    -    پا‌های ضخیم و سنگین 
    -    منقار کوچک 
    -    چندرنگی بودن که شامل رنگ‌هایی در طیف قهوه‌ای، قهوه‌ای و سبز، سیاه و قرمز و ... است.
  •  
  • خروس نوک طوطی سفید

عجیب‌ترین خروس جهان؛ این هیولای ۱۰۰ میلیونی ترکیبی از طوطی، طاووس و توت‌فرنگی است!

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که قیمت خروس لاری یک ساله در ایران در حال حاضر حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است در حالی قیمت متوسط خروس طوطی‌منقار دم بلند هندی یا  خروس نوک طوطی در حال حاضر تا صد میلیون تومان بر اساس ویژگی‌های مختلف است.

خروس نوک طوطی سفید

برچسب ها :
خروس
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان