کد خبر: ۱۳۳۹
27 خرداد 1403
16:52

دانشگاه هاروارد: فرازمینی‌ها در شکل انسان و در میان ما زندگی کنند!

دانشگاه هاروارد: فرازمینی‌ها در شکل انسان و در میان ما زندگی کنند!
این مقاله هنوز مورد بررسی و داوری قرار نگرفته است و جامعه علمی چنین استدلال‌هایی را، بدون ارائه شواهد، به‌سختی می‌پذیرد

راز بقا: در سال‌های اخیر گزارش‌های مبنی بر مشاهده پدیده‌های ناشناخته فضایی افزایش چشم‌گیری داشته است. برای تبیین و توضیح این پدیده‌ها عموما دو نوع فرضیه‌سازی وجود دارد. برخی فرضیه‌ها می‌کوشند توضیحات مادی و زمینی رایج و مرسوم (برای مثال، فناوری ساخت بشر) برای این پدیده‌ها ارائه کنند. برخی نیز استدلال‌های فرازمینی برای آن طرح می‌کنند و برای نمونه، تمدن‌های پیشرفته‌ای در دیگر نقاط کیهان را دلیل ظهور چنین پدیده‌هایی می‌دانند.

نیویورک‌پست با اشاره به مقاله محققان هاروارد در این زمینه می‌نویسد، با این حال، دسته سومی از فرضیه‌های مرتبط با این موضوع نیز وجود دارد که معمولا کمتر در نظر گرفته می‌شود.

این فرضیه به نوعی یک توضیح زمینی نامرسوم است که با دیدگاه رایج درباره ساختار جهان چندان سازگار نیست. این فرضیه «فراطبیعی»، مجموعه‌ای از فرضیه‌ها به نام فرضیه «نهان‌زمینی» (کریپتوترستریال) را دربر می‌گیرد.

این فرضیه مشخصا می‌گوید که پدیده‌های ناهنجار و ناشناخته مشاهده‌شده ممکن است ناشی از فعالیت‌های موجودات هوشمندی باشد که پنهانی در زمین، مثلا در لایه‌های زیرین زمین، به‌خصوص در زیر مناطق پرمشاهده، مانند دریاچه‌ها و آتشفشان‌ها و یا چه‌بسا در پایگاه‌هایی در ماه، یا حتی «در میان ما به شکل انسان» زندگی می‌کنند.

یک موجود فرازمینی‌ها

این ایده احتمالا با نگاه تردیدآمیز دانشمندان روبه‌رو خواهد شد، اما نویسندگان این مقاله می‌گویند، با توجه به ماهیت برخی از پدیده‌های ناهنجار ناشناخته، استدلال آن‌ها این است که نباید این احتمال به‌سادگی رد شود، بلکه باید با فروتنی علمی و گشودگی روش‌شناختی بررسی و درباره آن بحث شود.

این مقاله همچنین می‌گوید که بشقاب‌پرنده‌ها یا پدیده‌های هوایی ناشناس (UAP) ممکن است درواقع سفینه‌هایی با هوش غیرانسانی (NHI) باشند که از دوستان بیگانه‌شان، که بر زمین ساکن‌اند، بازدید می‌کنند.

محققان به طور کلی چند فرضیه را در این زمینه طرح می‌کنند. نخستین فرضیه می‌گوید ممکن است یک تمدن بشری باستانی از نظر فناوری پیشرفته وجود داشته که در گذشته‌های دور به نوعی نابود شده، اما به شکلی دیگر باقی‌مانده و به حیاتش ادامه داده است.
فرضیه دیگر فرضیه تروپودهاست که به بیان ساده به تمدن غیرانسانی از نظر فناوری پیشرفته متشکل از برخی حیوانات زمینی اطلاق می‌شود که برای زندگی مخفیانه (مثلا در زیر زمین) تکامل یافته‌اند.

سومین فرضیه می‌گوید که این موجودات عجیب شاید فرازمینی‌های پیشینی باشند که از جای دیگری در کیهان یا از آینده بشر به زمین آمده‌اند و خود را در ماه پنهان کرده‌اند.

فرازمینی ها در کنار جو بایدن

نظریه دیگری هم وجود دارد که «سی‌تی‌اچ۴» (CTH ۴) نامیده می‌شود و به موجوداتی اطلاق می‌شود که رابطه آن‌ها با جهان بیشتر جادویی است تا فناورانه.

با این حال این مقاله هنوز مورد بررسی و داوری همتا قرار نگرفته است و جامعه علمی چنین استدلال‌هایی را، بدون ارائه شواهد، به‌سختی می‌پذیرد. نویسندگان مقاله اخیر می‌گویند عجیب بودن فرضیه سی‌تی‌اچ۴ نقطه ضعف آن است و مخاطبانی که به شکلی آموزش دیده‌اند که به شیوه‌های استدلال در محدوده استاندارد فیزیک محدود بمانند، با دیده تردید به آن می‌نگرند.

آن‌ها می‌نویسند باور به وجود موجودات فرازمینی از دید علم دور از ذهن نیست. این در حالی است که، براساس فرضیه سی‌تی‌اچ۴، باور به موجوداتی فراطبیعی مانند پری‌ها، برای بسیاری از دانشمندان حتی قابل بررسی هم به شمار نمی‌آید.

خواندنی‌ها
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
0
1
روی پای من یه ماه گرفتگیه و شبیه جمجمه یک فرازمینی هست!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
0
0
آیا تا کنون عکسی از فضاپیما بیرون از کره زمین داریم یا با وجود این همه ماهواره وتلسکوپ از سفینه یا آدم های فضایی ولی داخل جو زمین گاهی عکسهایی گرفته میشه....روز ثابت بشود که ما رباط های انسانی از جنس سلول هستیم پیشرفترین رباط هاییکه که قادر به تکثیر تولید مثل هستند و...بقیه داستان وقصه...
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
0
0
طبق اتفاقات و رخدادهای عجیب و غیر قابل توضیحی که دست‌کم دهها بار شاهدش بودم ،به یک نتیجه عجیب و شگفتی آور رسیده ام ~☆~
موجودات فرازمینی هوشمندی (با سطح درک و هوش خیلی بالاتر از ما انسانها- که از نظر رفتاری هم خوشبختانه موجوداتی خوش نیت، مثبت و سازنده هستند- دوست داشتنی و احترام برانگیز برای ما آدمها) ساکن سیاره مون ( زمین ) هستند، که حواس پنجگانه ما قادر به درک و مشاهده اونها نیست، منتها اونها کاملا بر ما آگاهی دارن و در مواردی که صلاح میدونن در زندگی و اتفاقات ما زمینی ها دخالت میکنن
اگه بررسی کنیم متوجه میشیم که زندگی تعداد زیادی از آدمها اتفاقات کاملا عجیب و خارج از روال و قوانین طبیعی رخ میده که قوانین فیزیک و منطق رو کاملا نقض میکنه و اصلا قابل توضیح نیست☆ این اتفاقات به دلیل همین دخالتهای موجودات فرازمینی هوشمند هست که انجام میپذیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۳
0
0
این دانشمندان کارتون و فیلم زیاد نگاه می‌کنند. دیوانه شدند. مردم را با تخیل سردرگم میکنند. خرافاتیها
هیوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
0
0
اره
جو بایدن
حتی بعضی حرکاتش مشخصه مثل انسانها نیست
در نشستی جدیدا خشکش میزنه و لبخند رو چهره ش خشک میشه اصلا غیر طبیعیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
0
0
فرازمینی که به آن اندازه از علم وقدرت دست پیداکنه که خودشو از کهکشانه دیگه به زمین برسونه دیگه نیاز نیست خودشه از انسان‌ها پنهان بکنه تمامی علم انسان‌ها بهم جم شده خودشونو به سختی رسوندن به ماه شاید صدسال دیگه تول بکشه بتونه خودشو برسونه یه کره نزدیک زمین اونای که همچین فناوری دارن نیاز ندارن به پنهان کاری اون فرازمینی دیگه ابر علم حساب میشه ینی خوشبینان ۲۰۰۰ سال انسانی از لحاظ علم از ما جلوتره برید دعا کنید این موظوع اشتباه باشه اگه پای همچین موجوداتی به زمین باز بشه معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار انسان‌ها است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
0
0
فکر کنم ناتا وهم دستاش فرا زمینی باشن اگر توهینی به فرا زمینیها نباشه .چون هرکس برا منافعه مردومش زور میزنه ....
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
0
0
این این بیشتر به جن میخورد تا به فرا زمینی شاید در کهکشانهای دیگر دنیایی دیگر وجود داشته باشد واین شکلی نه
تجربه‌گر نزدیک به‌مرگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
0
0
دانشمندان موقعی فرضیه سوم رو قبول میکنند که یا برون فکنی روح انجام بدهند یا تجربه‌نزدیک به مرگ داشته باشند چون من خودم هر دوش رو دارم و میدونم طبق فرمان خدا در قرآن فرازمینی ها یا شیطان جن و انس روی زمین بسیار زیادتر از انسانها هستندحتی روی کرات دیگه و طبق حرف خداوند کافران مسخ میشوند یعنی اگه بخاطر کفر خداوند رهاشون کنه خیلی سریع فرازمینی ها یا شیطان انس و جن درون انسانهای کافر قرار میگیرند اونها همونهایی هستند که در برزخ سقوط میکنند نه صعود پس بهتره دانشمندان به حرف های خدا رجوع‌کنند و از تجربه گرها و برون فکن ها بپرسند تا بفهمند این دنیا چه خبره
علم و کیهان