کد خبر: ۱۲۹۸
23 خرداد 1403
10:23

بز «عثمان‌آبادی»؛ بز سیاه و غول‌پیکر هندی که از طلا با ارزش‌تر است!

بز «عثمان‌آبادی»؛ بز سیاه و غول‌پیکر هندی که از طلا با ارزش‌تر است!
بز عثمان آبادی یک نژاد بز هندی است که بومی لاتور، تولجاپور و اودگیر تالوکس در ناحیه عثمان آباد ایالت ماهاراشترا است. نام این نژاد از خاستگاه آن «عثمان آباد» گرفته شده است.

راز بقا: بز عثمان آبادی یک نژاد بز هندی است که بومی لاتور، تولجاپور و اودگیر تالوکس در ناحیه عثمان آباد ایالت ماهاراشترا است. نام این نژاد از خاستگاه آن «عثمان آباد» گرفته شده است.

به گزارش راز بقا، بز‌های عثمان آبادی عمدتاً در احمدنگر، لاتور، پربانی، عثمان آباد، سولانپور و بسیاری از مناطق دیگر ایالت ماهاراشترا رشد و پرورش پیدا می‌کنند. امروزه در آندرا پرادش، کارناتاکا، تلانگانا و برخی ایالت‌های دیگر نیز به مقدار کم یافت می‌شوند.

بز عثمان آبادی هم برای تولید گوشت و هم برای تولید شیر مناسب است. اما آن‌ها عمدتاً برای تولید گوشت پرورش داده می‌شوند، زیرا گوشت مرغوب‌ترین بخش آنهاست. از بین نژاد‌های بز ثبت شده در هند، تقاضای زیادی برای بز عثمان آبادی در بازار دارد. این نژاد علاوه بر گوشت مرغوب، پوستی با کیفیت عالی تولید می‌کند که خواهان زیادی در بازار دارد.

بز «عثمان‌آبادی»؛ بز سیاه در قدرتمند هندی که ایده‌آل دامداران است

بز عثمان آبادی را نژاد واقعی کشاورز می‌نامند. زیرا در زمان کمتر و بدون صرف هزینه زیاد تغذیه و مراقبت سود بیشتری به کشاورز و دامدار می‌دهد. این نژاد توسط تولیدکنندگان تجاری بز گوشت در سراسر هند محبوبیت پیدا کرده است.

بز‌های عثمان آبادی از نظر اندازه متوسط تا بزرگ هستند. رنگ پوشش آن‌ها متفاوت است. اما در بیشتر موارد رنگ پوشش بز عثمان آبادی سیاه است. اگرچه رنگ‌های قهوه ای، سفید یا خالدار نیز یافت می‌شود. آن‌ها پا‌های بلند و ظاهری زیبا دارند. گوش‌های آن‌ها نیز متوسط و گا‌ها بلند است. 

بیشتر بز‌های نر شاخدار هستند (حدود ۹۰ درصد) بز‌های ماده ممکن است شاخدار یا بدون شاخ باشند. بز ماده عثمان‌آبادی پستان کوچکی دارد. وزن عثمان آبادی بالغ نر به طور متوسط ۳۶ کیلوگرم و وزن ماده حدود ۳۰ کیلوگرم است.

بز «عثمان‌آبادی»؛ بز سیاه در قدرتمند هندی که ایده‌آل دامداران است

کاربرد بز عثمان‌آبادی

به گرازش راز بقا؛ بز عثمان آبادی عمدتاً به عنوان نژاد بز گوشتی پرورش داده می‌شود. اما برای تولید شیر نیز مناسب هستند. این نژاد در بین کشاورزان بز گوشتی محبوب است.

گوشت بز عثمان آبادی در بین تمامی نژاد‌های بز ثبت شده هندی تقاضا و ارزش بسیار خوبی در بازار دارد. این نژاد همچنین به تولید پوست با کیفیت برتر همراه با تولید گوشت اشاره کرد.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: 

«بز آنگورا»؛ بزی ۲۰۰۰ ساله که سمبل ترکیه است و بهترین نخ دنیا را دارد!

«بز دمشقی»؛ بز ترسناکی که شبیه سگ «بولداگ» است و جایزه زیباترین بز جهان را گرفت!

«بُزفند»؛ حیوان بسیار کمیاب و عقیمی که حاصل جفت‌گیری بز و گوسفند است

بز‌های عثمان آبادی عموماً به مراقبت و مدیریت کمتری نیاز دارند؛ بنابراین پرورش بز عثمان آبادی بسیار آسان و ساده است. حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند بدون تجربه قبلی کسب و کار پرورش بز عثمان آبادی را راه اندازی کنند. ساخت یک خانه خوب و راحت برای حیوانات برای تجارت بز عثمان آبادی بسیار مهم است.

بز «عثمان‌آبادی»؛ بز سیاه در قدرتمند هندی که ایده‌آل دامداران است

بز‌های عثمان آبادی نیز مانند بسیاری دیگر از نژاد‌های بز اهلی زندگی در مکان‌های تمیز و خشک را ترجیح می‌دهند. بنابراین، ساختن پناهگاه بزرگ برای تجارت بز عثمان آبادی کاملا ضروری است. به عنوان یک نژاد متوسط، یک بز بالغ عثمان آبادی به طور متوسط به فضایی در حدود ۱۲ فوت مربع نیاز دارد. 

بز «عثمان‌آبادی»؛ بز سیاه در قدرتمند هندی که ایده‌آل دامداران است

تغذیه

به عنوان یک نژاد بز گوشتی، بز‌های عثمان آبادی به طور کلی برای رشد مناسب و همچنین برای سلامتی نیاز به خوراک غلیظ دارند. بز‌های عثمان آبادی نیز برای رشد مناسب و سلامتی به ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارند. 

تولید مثل 

بز‌های عثمان آبادی به طور طبیعی تولیدمثل کنندگان بسیار خوبی هستند و پرورش طبیعی عموماً برای پرورش بز عثمان آبادی انجام می‌شود. یک بز نر بالغ و سالم می‌تواند به طور متوسط با ۳۰ ماده جفت‌گیری کند. 

بز «عثمان‌آبادی»؛ بز سیاه در قدرتمند هندی که ایده‌آل دامداران است

مراقبت

بز‌های عثمان آبادی حیواناتی بسیار قوی و مقاوم هستند و عموماً نیاز به مراقبت و مدیریت کمتری دارند. اما مراقبت‌های اضافی سلامت و رشد حیوانات را تضمین می‌کند.

برچسب ها :
بز
خواندنی‌ها
ارسال نظر
نظرات بینندگان
غضنفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۸
0
0
ما یه زمانی ازاین بزهاداشتیم که خیلی هاشون قهوه ای بودن نرهاشون خیلی هیکلی بودن نزدیک ۸۰کیلو وزن داشتن ماده ها بزوربه ۴۰تا ۵۰میرسیدن
غضنفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۸
0
0
ما یه زمانی ازاین بزهاداشتیم که خیلی هاشون قهوه ای بودن نرهاشون خیلی هیکلی بودن نزدیک ۸۰کیلو وزن داشتن ماده ها بزوربه ۴۰تا ۵۰میرسیدن همه مردم محله التماس میکردن تا بزهاشون بیارن توگله ما بزنرجفت گیری کنن مخصوصا نرها خیلی نازمیشدن گوشتشون خیلی لذیزوخشمزه بودهمه میگفتن فلانی بزها هندی داره به بزنرها هم میگفتن پازن آقا پازن تومیدی بیاگله ما جفت گیری کنه میدیدی روزی ۲۰تا۳۰ بزهمشون صف میگشیدن جلوپازن هندی هیچ پازنی هم حریفشون نمیشد حتی بزها هم ازپازن هندی خوششون میومدطرف میگفت پازنه شارخ خان وسلمان خانه دخترا هم عاشقشون میشن
ایران وطنم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
0
0
جریان نشان دادن بز و گوسفند و گاو چیه و چه سودی برای ما دارد درباره خیلی چیزهای دیگه هم میشه نوشت که معلومات مردم را بالاتر ببره اینها چیه مگر می‌خواهیم خرید گاو و گوسفند کنیم قیمت معلوم میکنید
علم و کیهان