کد خبر: ۱۵۸۱
10 مرداد 1403
15:31

قورباغه‌ای که سر و ته جفت‌گیری می‌کند!

قورباغه‌ای که سر و ته جفت‌گیری می‌کند!
یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که قورباغه داروین٬ در جزایر آندامان در سواحل شرقی هند، وارونه جفت‌گیری و تخم‌گذاری می‌کند.

راز بقا: یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که قورباغه‌ داروین٬ در جزایر آندامان در سواحل شرقی هند، وارونه جفت‌گیری و تخم‌گذاری می‌کند.

به گفته دانشمندان، قورباغه نر و ماده داروین وارونه از حفره درختان آویزان شده و بدن‌شان کاملا بیرون از آب قرار می‌گیرد. پس از بیرون آمدن از تخم نوزادان به آب می‌افتند و به مراحل بعدی رشد خود ادامه می‌دهند.

این رفتار جالب که دانشمندان هندی و آمریکایی شناسایی کردند، اولین مورد تخم‌گذاری وارونه در قورباغه‌ها است. تیم تحقیقاتی شامل زیست‌شناسانی از دانشگاه دهلی، دانشگاه هاروارد و دانشگاه مینه‌سوتا سه سال متوالی در فصل باران‌های موسمی به مطالعه این رفتار تولیدمثلی پرداختند.

قورباغه‌ای که سر و ته جفت‌گیری می‌کند!

قورباغه‌ داروین همچنین از نظر نوع صدای جفت‌گیری متفاوت هستند و سه نوع صدا برای جلب توجه ماده‌ها تولید می‌کنند. در مواقعی که این صداها نتوانند نرهای رقیب را دور کنند، مبارزه شدیدی بین نرها در می‌گیرد که شامل مشت و لگد زدن و حتی گاز گرفتن است.

این مطالعه نشان می‌دهد که تخم‌گذاری وارونه احتمالا برای جلوگیری از مزاحمت نرهای رقیب تکامل یافته است.

قورباغه‌ای که سر و ته جفت‌گیری می‌کند!

این قورباغه‌ها در ظروف کیسه‌های پلاستیکی که دور ریخته می‌شوند نیز تخم‌گذاری می‌کنند که نگرانی‌هایی را در مورد از بین رفتن زیستگاه‌های طبیعی این گونه برانگیخته است.

قورباغه‌های داروین به دلیل پراکندگی جمعیت و کاهش زیستگاه گونه‌ای آسیب‌پذیر شناخته می‌شوند و تنها در جزایر آندامان یافت می‌شوند. محققان بر اهمیت حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی این گونه برای بقا تأکید دارند.

برچسب ها :
قورباغه
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان