کد خبر: ۱۶۱۲
16 مرداد 1403
14:31

آیا ماهی‌ زبان دارد؟ ماهی چگونه ادرار می‌کند؟

آیا ماهی‌ زبان دارد؟ ماهی چگونه ادرار می‌کند؟
زبان بسیار مهم است و عملکرد زیادی دارد - ایجاد صدا، چشیدن و بلعیدن و ...، اما سؤال این است که آیا همه حیوانات زبان دارند؟ به طور تخصصی‌تر آیا ماهی زبان دارد؟ برای فهم این موضوع ادامه مطلب را بخوانید.

راز بقا: زبان بسیار مهم است و عملکرد زیادی دارد - ایجاد صدا، چشیدن و بلعیدن و ...، اما سؤال این است که آیا همه حیوانات زبان دارند؟

به گزارش راز بقا، ماهی‌ها از نظر فنی زبان ندارند، اما بیشتر ماهی‌ها ساختار استخوانی به نام «باسیهیال» در کف دهان دارند که ظاهراً شبیه زبان است. اما قدرت چشایی ندارد، عضلانی نیست و حرکت بسیار کمی دارد، بنابراین مستقیماً معادل زبان محسوب نمی‌شود و همه کارکرد‌های آن را ندارد. 

این ساختار احتمالاً برای محافظت از آئورت شکمی (رگ خونی اصلی قلب)، که بسیار نزدیک به دهان قرار دارد، در برابر غذای بزرگ و متلاطم تکامل یافته است.

پس چگونه ماهی‌ها بدون زبان غذا را می‌بلعند؟ پاسخ یک سیستم نسبتاً پیچیده است که حرکات فک و انقباضات عضلات بدن را ترکیب می‌کند.  تصور بر این است که کوسه‌ها با استفاده از ماهیچه‌های کمربند سینه‌ای خود - معادل شانه‌های ما - که NS قدامی را در طول شنا پشتیبانی می‌کند و به آن نیرو می‌دهد، کمبود زبان را جبران می‌کنند.

آیا ماهی زبان دارد؟؛ ماهی چگونه ادرار می‌کند؟

آیا ماهی ادرار می‌کنند؟

چگونه ماهی‌ها از شر مواد زائد خلاص می‌شوند؟ آیا ماهی ادرار می‌کند؟ نگاهی به سیستم ادراری ماهی می‌اندازیم. ادرار مایع است که شامل هدررفت متابولیک قابل توجه آب و مواد زائد نیتروژنی محلول می‌شود. این در کلیه حیوانات مهره دار تولید می‌شود و ماهی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، بنابراین بله، ماهی‌ها ادرار می‌کنند.

ماهی چگونه ادرار می‌کند؟

برخلاف مهره داران در خشکی، ماهی‌ها نیز می‌توانند ترکیبات ناخواسته را از طریق غشای بسیار ریز آبشش خود دفع کنند – نمک‌ها و آمونیاک حاوی نیتروژن از این طریق با انتشار ساده در آب عبوری دفع می‌شوند.

آیا ماهی زبان دارد؟؛ ماهی چگونه ادرار می‌کند؟

برای ماهی‌های آب شیرین، شستن کلیه‌ها با مقادیر زیادی آب آسان است و به‌شدت ادار می‌کنند، در حالی که ماهی‌های دریا به آبی که از غذای خود به دست می‌آورند و همچنین مقدار محدودی آب دریا و دفع نمک اضافی به دست می‌آیند، محدود می‌شوند؛ بنابراین آب بدن یک منبع گرانبها برای ماهیان دریاست و ادرار آن‌ها بسیار غلیظ است. این بدان معناست که ادرار ماهی بیشتر از آب سالم دریاچه یا آب رودخانه در مقایسه با آب دریا تشکیل شده است.

برچسب ها :
ماهی
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان