کد خبر: ۱۱۱۰
12 خرداد 1403
13:43

کبوتر شیپورچی «بخارا»؛ کمیاب‌ترین کبوتر جهان که شبیه «سگ گله» است!

کبوتر شیپورچی «بخارا»؛ کمیاب‌ترین کبوتر جهان که شبیه «سگ گله» است!
کبوتر شیپورچی بخارا از نژاد کبوتر‌های فانتزی اهلی است که به خاطر پا‌های پر بلند و تاج دوتایی خود شناخته شده است و در طی سالیان متمادی جفت‌گیری انتخابی ایجاد شده است.

راز بقا: کبوتر شیپورچی بخارا از نژاد کبوتر‌های فانتزی اهلی است که به خاطر پا‌های پر بلند و تاج دوتایی خود شناخته شده است و در طی سالیان متمادی جفت‌گیری انتخابی ایجاد شده است. این نژاد و انواع دیگر کبوتر‌های اهلی، همگی از نوادگان کبوتر صخره‌ای وحشی یا صخره‌ای هستند. 

به گزارش راز بقا، کبوتر بخارا در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین نژاد‌های ترومپتر در ایالات متحده است. در واقع، نژاد‌های کبوتر شیپورچی عمدتاً به دلیل آواز‌های منحصر به فرد آن‌ها که به طور مبهمی مانند خنده کم صداست، به این نام نامگذاری شده اند.

در آلمان این کبوتر به عنوان «درامر» شناخته می‌شود. در حال حاضر کبوتر بخارای شیپورچی عمدتا به دلیل صدا و برای اهداف زینتی پرورش داده می‌شود. در حال حاضر تعداد کمی از پرورش دهندگان برای توسعه و بهبود صدای این پرندگان تلاش می‌کنند.

کبوتر شیپورچی «بخارا»؛ این کبوتر شبیه «سگ گله» است

ظاهر کبوتر شیپورچی بخارا

کبوتر شیپورچی بخارا پرنده‌ای بسیار زیبا با ظاهری بسیار جذاب است. مشخصه اصلی آن پر‌های طویل روی پا‌ها و تاج دوتایی است که کاملاً چشمان پرنده را پنهان می‌کند و ظاهری شبیه سگ گله قدیمی انگلیسی به آن می‌دهد.

این تاج به نام «گل رز» شناخته می‌شود و خود پرنده اغلب «کبوتر گل رز» نامیده می‌شود. پرنده‌ای با جثه متوسط است که گردنی کوتاه و بدن بلندی دارد. طول سر و منقار این پرنده متوسط است. منقار زیاد نمایان نیست و رنگ آن مانند پر است.

گردن کبوتر شیپورچی بخارا کوتاه، پهن و کمی قوسی شکل است. بال‌های این پرندگان پهن، قوی، ضخیم و دراز است. نوک بال‌ها به دم ختم می‌شود و دم این کبوتر بلند و در انتها کمی باز شده است. هم بال و هم دم به طول و زیبایی این پرنده می‌افزاید. رنگ مشترک این پرندگان سیاه، آبی شطرنجی یا میله ای، سفید، قرمز و زرد است. میانگین وزن بدن زنده کبوتر بالغ بخارا شیپورچی حدود ۳۷۰ گرم است.

کبوتر شیپورچی «بخارا»؛ این کبوتر شبیه «سگ گله» است

موارد استفاده

کبوتر بخارا شیپورچی در اصل برای صدایش پرورش داده شد. اما اکنون برای نمایش و اهداف زینتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

نکات خاص درباره کبوتر بخارا

کبوتر شیپورچی بخارا پرنده‌ای ملایم است و برخی از انواع این نژاد نیز ممکن است تنبل باشند. این پرندگان معمولاً پرواز نمی‌کنند یا به خوبی تولید مثل نمی‌کنند. آن‌ها عمدتا به دلیل ظاهر دوست داشتنی و شخصیت شیرین خود مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها معمولا در اطراف مردم و سایر حیوانات خانگی آرام هستند. طول عمر آن‌ها بین ۵ تا ۷ سال است.

برچسب ها :
کبوتر
خواندنی‌ها
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Finland
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۶
0
0
ازاین کبوترهاتوبندرگناوه زیادهست
حمید
|
Netherlands
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
0
0
چرا سرزمین ایران باستان همه زیبایی ها،معادن،آثارفرهنگی رو در خود جای داده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
0
0
این چه کبوتریه. کبوتر پا پر و کله فرکه بدرد نمیخوره.شما با پیشکسوتان کفتر بازی یه مشورت میکردی دیگه.??
علم و کیهان