کد خبر: ۱۳۸۹
06 تير 1403
13:19

«شاه کبوتر»؛ کبوتری که شبیه مرغ است و در جنگ جهانی دوم پادشاهی می‌کرد!

«شاه کبوتر»؛ کبوتری که شبیه مرغ است و در جنگ جهانی دوم پادشاهی می‌کرد!
کبوتر پادشاه (King Pigeon) یا شاه کبوتر یک نژاد کبوتر اهلی ست که عمدتاً برای اهداف کاربردی و نه نمایشی پرورش داده می‌شود.

راز بقا: کبوتر پادشاه (King Pigeon) یا شاه کبوتر یک نژاد کبوتر اهلیست که عمدتاً برای اهداف کاربردی و نه نمایشی پرورش داده می‌شود. ریشه احتمالی این کفتر از ایالات متحده است و در طی سال‌ها پرورش انتخابی توسعه یافته است. 

به گزارش راز بقا، شاه کبوتر همراه با انواع دیگر کبوتر‌های اهلی، همگی از نوادگان کبوتر کوهی وحشی هستند. این نژاد در واقع در طول دهه ۱۸۹۰ با تلاقی چهار نژاد کبوتر مسن‌تر توسعه یافت. این چهار گونه دوشس، هومر، مالتیز و رانت بودند. دوشس برای ظرافت، هومر برای هوشیاری، رانت برای جثه و مالتیز برای تراکم و استایل انتخاب شدند. در حال حاضر کبوتر پادشاه یک نژاد محبوب در منطقه بومی خود و همچنین در برخی از کشور‌های دیگر در سراسر جهان است. 

«کبوتر پادشاه»؛ کبوتری که در جنگ جهانی دوم پادشاهی می‌کرد

ریشه و اصل و نسب

منشاء دقیق کبوتر پادشاه مشخص نیست، اما اعتقاد بر این است که در اوایل دهه ۱۸۰۰ در بلژیک به وجود آمده است. کبوتر پادشاه از کبوتر چاهی، یک گونه وحشی که در سراسر اروپا، آسیا و شمال آفریقا یافت می‌شود، ایجاد شد. در اوایل دهه ۱۸۰۰، کبوتر پرانی به یک ورزش محبوب در بلژیک تبدیل شد و علاقه‌مندان شروع به پرورش انتخابی کبوتر‌ها برای سرعت و استقامت کردند.

به گزارش راز بقا؛ کبوتر پادشاه از طریق یک فرآیند پرورش انتخابی ایجاد شد که شامل تلاقی نژاد‌های مختلف کبوتر مسابقه برای ایجاد پرنده‌ای سریع و انعطاف پذیر بود. با گذشت زمان، کبوتر پادشاه به دلیل سرعت استثنایی، استقامت و توانایی‌های پروازی خود شناخته شد و آن را به یک کبوتر مسابقه‌ای بسیار ارزشمند تبدیل کرد.

امروزه کبوتر پادشاه یکی از محبوب‌ترین نژاد‌های کبوتر مسابقه‌ای در جهان است که طرفداران زیادی در بین کفتربازان و علاقه‌مندان دارد. اگرچه منشأ دقیق آن نامشخص است، اما میراث کبوتر پادشاه به عنوان یک پرنده مسابقه‌ای سریع و سرسخت جایگاه آن را در تاریخ کفتربازی تضمین کرده است.

«کبوتر پادشاه»؛ کبوتری که در جنگ جهانی دوم پادشاهی می‌کرد

ویژگی‌های شاه کبوتر

کبوتر پادشاه یا شاه کبوتر یک نژاد بزرگ از کبوتر‌های اهلی است و بسیاری آن را یکی از زیباترین نژاد‌های کبوتر می‌دانند. بدنی کاملا گرد دارد و این نژاد در رنگ‌ها و طرح‌های زیادی موجود است. کفتر پادشاه «چاق» به نظر می‌رسد، اما اندازه آن در واقع از نظر ارتفاع بیشتر از عرض است و به همین دلیل احتمالا کفتر پادشاه نام گرفته است. 

«کبوتر پادشاه»؛ کبوتری که در جنگ جهانی دوم پادشاهی می‌کرد

تشخیص جنسیت این پرندگان چندان آسان نیست. زیرا هر دو نر و ماده تقریبا شبیه به هم هستند. اگرچه، مشاهده دقیق تعاملات آن‌ها معمولاً امکان شناسایی جنسیت نسبتاً دقیق را فراهم می‌کند. دو نوع از کبوتر پادشاه وجود دارد: کاربردی و نمایشی. فرم نمایشی و زینتی بسیار فشرده‌تر و صاف‌تر از پرنده‌های کاربردی است. کبوتر پادشاه نمایشی به عنوان «پادشاه نمایشی» شناخته می‌شود و یکی از محبوب‌ترین پرندگان نمایشی در ایالات متحده و در سایر نقاط جهان است. میانگین وزن بدن زنده کبوتر پادشاه بالغ حدود ۵۷۰ گرم است، اما برخی از پرندگان می‌توانند تا ۹۰۰ گرم نیز برسند.

«شاه کبوتر»؛ کبوتری که در جنگ جهانی دوم پادشاهی می‌کرد

ظاهر

پر‌های شاه کبوتر کاملاً متمایز است. آن‌ها هنگام لمس ابریشمی و نرم هستند و درخشندگی خاصی دارند که نور را جذب می‌کند. پر‌ها معمولا یک رنگ ثابت هستند و سایه‌های آبی، نقره ای، سیاه، سفید یا قرمز رایج‌ترین آن‌ها هستند. سر پرنده با یک تاج کوچک و گرد از پر‌ها تزئین شده که ظاهری سلطنتی به آن‌ها می‌دهد. بال‌های کوتاهی دارد و دم آن مانند یک مرغ سربالاست.

«کبوتر پادشاه»؛ کبوتری که در جنگ جهانی دوم پادشاهی می‌کرد

اندازه شاه کبوتر

یکی از بارزترین ویژگی‌های کبوتر پادشاه اندازه آن است. این پرندگان به طور قابل توجهی بزرگتر از سایر نژاد‌های کبوتر اهلی هستند و نر‌ها تا ۱.۵ کیلوگرم و ماده‌ها تا ۱.۲ کیلوگرم وزن دارند. بدن آن‌ها عضلانی و متناسب، با سینه‌های پهن و گرد و بال‌های بلند و قدرتمند است.

رفتار و خلق و خو شاه کبوتر

با وجود جثه بزرگ و ظاهر چشمگیر، شاه کبوتر عموما پرندگانی ملایم و راحت هستند. آن‌ها به طبیعت مطیع و دوستانه خود معروف هستند و برای کسانی که علاقه‌مند به نگهداری از کبوتر هستند حیوانات خانگی بسیار خوبی هستند.

کبوتر‌های پادشاه نیز پرندگان کاملا باهوشی هستند، با حس جهت گیری عالی و توانایی جهت یابی در مسافت‌های طولانی. آن‌ها در طول تاریخ به عنوان پرندگان پیام رسان مورد استفاده قرار گرفته اند و حتی در طول دو جنگ جهانی برای انتقال پیام‌های مهم در خطوط دشمن مورد استفاده قرار گرفتند.

«کبوتر پادشاه»؛ کبوتری که در جنگ جهانی دوم پادشاهی می‌کرد

پناهگاه کفتر پادشاه

مسکن مناسب برای سلامت و تندرستی کبوتر پادشاه ضروری است. گنجه باید طوری طراحی شود که فضای کافی را فراهم کند، از مواد بادوام و راحت قابل تمیز کردن ساخته شود، تهویه و روشنایی مناسب داشته باشد و برای اطمینان از سلامت پرندگان دائما تمیز نگه داشته شود. با پناهگاه مناسب، کبوتر‌های پادشاه می‌توانند رشد کنند و بهترین عملکرد خود را در مسابقه و پرورش دهند.

هنگام طراحی و ساخت گنجه برای کبوتر پادشاه عوامل زیادی باید در نظر گرفته شود. این موارد شامل اندازه مسکن، مواد مورد استفاده، تهویه و روشنایی و تمیزی فضاست. این کبوتر به فضای کافی برای حرکت راحت و کشش بال‌های خود نیاز دارند. حداقل ۲ فوت مربع فضای کف برای هر کفتر پادشاه با اندازه استاندارد توصیه می‌شود.

«کبوتر پادشاه»؛ کبوتری که در جنگ جهانی دوم پادشاهی می‌کرد

با این حال، اگر یک جفت تولیدمثل کننده را در خود جای داده اید، باید یک جعبه تودرتو تهیه کنید که حداقل ابعاد آن ۱۸ اینچ طول، ۱۲ اینچ عرض و ۱۲ اینچ ارتفاع باشد. جعبه تودرتو باید در یک گوشه از گنجه قرار گیرد تا از حفظ حریم خصوصی جفت مولد اطمینان حاصل شود.

همچنین کبوتر‌های پادشاه برای حفظ سلامتی خود به هوای تازه و نور خورشید نیاز دارند. محفظه باید دارای تهویه مناسب برای گردش هوا و جلوگیری از تجمع آمونیاک ناشی از فضولات آن‌ها باشد. علاوه بر این، نور طبیعی برای سلامتی و رفتار کبوتر‌ها مهم است. 

«کبوتر پادشاه»؛ کبوتری که در جنگ جهانی دوم پادشاهی می‌کرد

تغذیه شاه کبوتر

غذا دادن به کبوتر پادشاه کار سختی نیست، اما نیاز به دانش و توجه دارد. با ارائه یک رژیم غذایی متعادل از خوراک‌های تجاری، غلات، دانه ها، میوه‌ها و سبزیجات، می‌توان از سلامت و تندرستی آن‌ها اطمینان حاصل کرد. دو بار در روز به غذا نیاز دارند و همیشه به آب شیرین دسترسی داشته باشند. با مراقبت و تغذیه مناسب، کبوتر‌های پادشاه می‌توانند عمر طولانی و سالمی داشته باشند.

کبوتر‌های پادشاه همه چیزخوار هستند، به این معنی که آن‌ها مواد گیاهی و حیوانی را می‌خورند. در طبیعت، رژیم غذایی آن‌ها شامل غلات، دانه ها، میوه‌ها و حشرات است. به عنوان حیوانات خانگی، آن‌ها می‌توانند با غذا‌های مختلفی از جمله خوراک تجاری، غلات، دانه ها، میوه‌ها و سبزیجات تغذیه شوند.

«کبوتر پادشاه»؛ کبوتری که در جنگ جهانی دوم پادشاهی می‌کرد

برای مطالعه بیشتر بخوانید:

کبوتر «ارمنی»؛ کبوتر پشتک‌زن گران‌قیمتی که ایرانی‌ها عاشق آن هستند!

«کبوتر سبز گردن صورتی»؛ زیباترین کبوتر جهان که فقط انجیر می‌خورد!

کبوتر «تیپلر»؛ بهترین نژاد کبوتر مسابقه که رکورد ۲۲ ساعت پرواز را در اختیار دارد!

خوراک‌های تجاری راحت‌ترین و کامل‌ترین غذا برای کبوتر پادشاه است. این غذا به طوری فرموله شده تا تمام مواد مغذی مورد نیاز کبوتر‌ها را برای سلامتی و رشد فراهم کند. کبوتر‌های پادشاه غلاتی مانند گندم، ذرت و جو را دوست دارند. می‌توان آن‌ها را با خوراک‌های تجاری مخلوط کرد. غلات منبع عالی کربوهیدرات‌ها و فیبر هستند که به سلامت و فعال نگه داشتن کبوتر‌ها کمک می‌کند.

این کبوتر‌ها همچنین از دانه‌هایی مانند آفتابگردان، گلرنگ و ارزن لذت می‌برند. دانه‌ها سرشار از چربی هستند که به خصوص در هوای سرد انرژی لازم را برای کبوتر فراهم می‌کنند. با این حال، خوردن بیش از حد دانه‌ها می‌تواند باعث چاقی شود. کبوتر‌ها عاشق میوه‌هایی مانند سیب، انگور و توت هستند. آن‌ها همچنین از سبزیجاتی مانند نخود، هویج و کاهو لذت می‌برند. میوه‌ها و سبزیجات منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که به حفظ سلامت کبوتر‌ها کمک می‌کنند. 

به کبوتر‌های پادشاه باید دو بار در روز صبح و عصر غذا داد. آن‌ها باید همیشه به آب شیرین دسترسی داشته باشند. مقدار غذایی که به آن‌ها می‌خورند به سن، اندازه و سطح فعالیت آن‌ها بستگی دارد. کبوتر‌های جوان و جفت‌های مولد ممکن است به غذای بیشتری نسبت به کبوتر‌های بالغ نیاز داشته باشند.

«کبوتر پادشاه»؛ کبوتری که در جنگ جهانی دوم پادشاهی می‌کرد

تولید مثل

به گزارش راز بقا؛ شاه کبوتر در حدود ۶ ماهگی به بلوغ جنسی می‌رسند، اما بهتر است فرآیند جفت‌گیری آن‌ها در سن یک سالگی انجام شود.. این امر به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به اندازه و قدرت کامل خود برسند و از بلوغ جسمی و ذهنی کافی برای پرورش اطمینان حاصل کنند. کبوتر‌های پادشاه تک همسر هستند، به این معنی که آن‌ها مادام العمر جفت می‌شوند. بنابراین، انتخاب یک جفت پرورشی با دقت ضروری است. این جفت باید سالم و هم اندازه و هم نژاد باشند. 

کبوتر‌های پادشاه می‌توانند در طول سال جفت‌گیری کنند، اما توصیه می‌شود در فصل تولید مثل که از فوریه تا سپتامبر است باهم جفت‌گیری کنند. در این دوره، روز‌ها طولانی تر، هوا گرم‌تر و کبوتر‌ها فعال‌تر و سالم‌تر هستند. همچنین در این فصل یافتن غذا و مواد لانه سازی آسان‌تر است.

جفت‌گیری کبوتر پادشاه یک فرآیند طبیعی است که نیاز به حداقل مداخله از سوی پرورش دهنده دارد. کبوتر نر با غر زدن، پف کردن قفسه سینه و خم کردن سر از ماده خواستگاری می‌کند. ماده با پذیرش پیشروی‌های نر و تعظیم پاسخ خواهد داد. 

ماده یک یا دو تخم می‌گذارد که جوجه‌ها پس از ۱۸ تا ۲۱ روز از تخم خارج می‌شود. نر و ماده به نوبت تخم‌ها را جوجه کشی می‌کنند و جوجه‌ها را تغذیه می‌کنند تا زمانی که بعد از حدود ۴ هفته آماده خروج از لانه شوند.

«کبوتر پادشاه»؛ کبوتری که در جنگ جهانی دوم پادشاهی می‌کرد

اجتماعی شدن

کبوتر‌های پادشاه حیواناتی اجتماعی هستند و از همراهی کبوتر‌های دیگر لذت می‌برند. در صورت امکان، نگهداری حداقل دو کبوتر در کنار هم توصیه می‌شود.

کاربرد شاه کبوتر

شاه کبوتر در ابتدا برای تولید گوشت پرورش داده می‌شدند، این پرندگان نیز در طول سال‌ها برای اهداف مختلف دیگری مورد استفاده قرار می‌گرفتند. آن‌ها کاربرد‌های مختلفی دارند، از تولید گوشت گرفته تا مسابقه، نمایش، درمان و تحقیق. علیرغم کاربرد‌های فراوان، یادآوری این نکته ضروری است که این پرندگان برای اطمینان از سلامت و رفاه خود به مراقبت و توجه مناسب نیاز دارند.

«شاه کبوتر»؛ کبوتری که شبیه مرغ است و در جنگ جهانی دوم پادشاهی می‌کرد!

کبوتر پادشاه در ابتدا برای گوشت خود پرورش داده می‌شد و امروزه نیز برای این منظور استفاده می‌شود. اندازه بزرگ و گوشت لطیف‌شان آن‌ها را به گزینه‌ای محبوب برای تولید گوشت در برخی از نقاط جهان تبدیل کرده است.

کبوتر‌های پادشاه به دلیل سرعت و استقامت اغلب در مسابقات استفاده می‌شوند. اما به دلیل جثه بزرگ و وزن زیاد به عنوان نژاد مسابقه‌ای محبوبیت کمتری دارند.

از کبوتر پادشاه به عنوان پرنده نمایشی در مسابقات و نمایشگاه‌های مختلف نیز استفاده می‌شود. آن‌ها بر اساس ظاهر فیزیکی، از جمله اندازه، رنگ و کیفیت پرشان قضاوت می‌شوند. پرورش و نشان دادن کبوتر پادشاه یک سرگرمی محبوب برای بسیاری از علاقه‌مندان به پرندگان است.

«کبوتر پادشاه»؛ کبوتری که در جنگ جهانی دوم پادشاهی می‌کرد

چند واقعیت جالب در مورد کبوتر‌های پادشاه

به گزارش راز بقا؛ کبوتر پادشاه یا شاه کبوتر یکی از بزرگترین نژاد‌های کبوتر اهلی است که وزن نر‌ها تا ۱.۵ کیلوگرم و ماده‌ها تا ۱.۲ کیلوگرم است. آن‌ها در اصل در بلژیک پرورش داده شدند و اولین بار در اوایل دهه ۱۹۰۰ به ایالات متحده معرفی شدند.

آن‌ها در طول تاریخ به عنوان پرندگان پیام رسان مورد استفاده قرار گرفته اند و حتی در طول دو جنگ جهانی برای انتقال پیام‌های مهم در خطوط دشمن مورد استفاده قرار گرفتند. این کبوتر‌ها به دلیل طبیعت مطیع و دوستانه خود شناخته می‌شوند و آن‌ها را به حیوانات خانگی عالی برای کسانی که علاقه‌مند به نگهداری از کبوتر هستند تبدیل می‌کند.

«کبوتر پادشاه»؛ کبوتری که در جنگ جهانی دوم پادشاهی می‌کرد

کبوتر‌های پادشاه پرندگان باهوشی هستند که حس جهت گیری عالی دارند و می‌توانند به راحتی در مسافت‌های طولانی حرکت کنند. آن‌ها همچنین برای تولید گوشت در برخی از نقاط جهان استفاده می‌شوند، زیرا اندازه بزرگ آن‌ها باعث می‌شود منبع خوبی از پروتئین باشند.

این کبوتر‌ها گاهی اوقات به عنوان «کبوتر‌های نمایشی» شناخته می‌شوند، زیرا آن‌ها اغلب پرورش داده می‌شوند و در نمایشگاه‌های کبوتر در سراسر جهان به نمایش گذاشته می‌شوند. کبوتر‌های پادشاه در رنگ‌های مختلفی از جمله آبی، نقره‌ای، سیاه، سفید و قرمز وجود دارند و می‌توانند پر‌های جامد، خال‌دار یا رنگارنگ داشته باشند. آن‌ها پدران و مادران بسیار خوبی هستند و به مراقبت دقیق از فرزندان خود مشهور هستند. کبوتر‌های پادشاه به تغییرات دما حساس هستند و برای رشد به محیطی گرم و خشک نیاز دارند.

برچسب ها :
کبوتر
خواندنی‌ها
ارسال نظر
نظرات بینندگان
م.م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶
0
0
خوب بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
0
0
سلام
علم و کیهان