کد خبر: ۱۴۱۴
28 تير 1403
15:16

کبوتر «آرشینگل»؛ کفتر براق روسی‌الاصل که عاشق رقصیدن است

کبوتر «آرشینگل»؛ کفتر براق روسی‌الاصل که عاشق رقصیدن است
کبوتر آرشینگل یک نژاد کبوتر فانتزی اهلی است که به دلیل درخشش فلزمانند پر‌های خود قابل توجه است. این کبوتر همچنین با نام‌های دیگری مانند «گیمپل بال سیاه مسی» نیز خوانده می‌شود. این نژاد و سایر انواع کبوتر‌های اهلی، همگی از نوادگان کبوتر کوهی وحشی هستند.

راز بقا: کبوتر آرشینگل یک نژاد کبوتر فانتزی اهلی است که به دلیل درخشش فلزمانند پر‌های خود قابل توجه است. این کبوتر همچنین با نام‌های دیگری مانند «گیمپل بال سیاه مسی» نیز خوانده می‌شود. این نژاد و سایر انواع کبوتر‌های اهلی، همگی از نوادگان کبوتر کوهی وحشی هستند. 

به گزارش راز بقا، کبوتر «آرشینگل» به دلیل ظاهر غیرمعمول آن ارزشمند است و عمدتاً به عنوان یک نژاد کبوتر زینتی یا فانتزی نگهداری می‌شود. این نژاد بسیار قدیمی است و به احتمال زیاد محل اصلی آن «دالماسیا» یا «ایلیریا» است، اما در حال حاضر در آلمان، انگلستان، ایالات متحده و برخی کشور‌های دیگر در سراسر جهان یافت می‌شود.

کبوتر «آرشینگل»؛ کفتر براق روسی‌الاصل که عاشق رقصیدن است

ویژگی‌های ظاهری کبوتر آرشینگل

کبوتر «آرشینگل» یک نژاد بسیار زیبا با ظاهری غیر معمول است. پرنده‌ای است با جثه کوچک تا متوسط با سر کمی خمیده است. این پرندگان ممکن است کاکل دار باشند یا نباشند. چشمان آن‌ها بسیار زنده است، عنبیه به رنگ نارنجی تیره است و توسط یک نوکپایه احاطه شده است. نوکپایه یا پایه منقار این پرنده به رنگ صورتی روشن تا سرخ مایل به زرد است. منقار آن‌ها بلند، نازک و صاف است و گردن آن‌ها نسبتاً بلند و نسبتاً نازک است.

کبوتر «آرشینگل»؛ کفتر براق روسی‌الاصل که عاشق رقصیدن است

سینه کبوتر آرشینگل نسبتاً پهن و کمی برجسته است و پشت آن به سمت پایین متمایل است. بال‌ها نسبتاً بلند، محکم پَک شده و به خوبی روی دم قرار دارند و از دم عبور نمی‌کنند. دم بلند و باریک، محکم بسته و کمی بلندتر از پر‌های بال‌هاست. دم نباید پایین باشد که زمین را لمس کند. پاها‌ی این پرنده زیبا بدون پر است و دارای طول متوسط هستند.

بدن کبوتر آرشینگل برنزی یا طلایی با بال‌هایی سیاه، سفید یا آبی است. میانگین ارتفاع بدن این پرنده در حدود ۱۳-۱۳.۴ اینچ است و وزن بالغ آن‌ها بین ۲۸۰ تا ۴۵۰ گرم است.

کبوتر «آرشینگل»؛ کفتر براق روسی‌الاصل که عاشق رقصیدن است

به گزارش راز بقا؛ یکی از بارزترین خصوصیات کبوتر آرشینگل، فرم بدن باریک و کشیده آن است. کبوتر‌ها گردن دراز و سر کوچکی دارند که ظاهری سلطنتی و اشرافی به آن‌ها می‌بخشد. بال‌های آن‌ها نوک تیز و باریک است و اندازه آن‌ها حدود ۱۲ اینچ است. دم نیز بلند و نوک تیز است و ظاهری ظریف و برازنده به آن‌ها می‌دهد.

کبوتر آرشینگل در رنگ‌های مختلفی از جمله سیاه، آبی، قرمز، نقره ای، سفید و زرد عرضه می‌شود. با این حال، صرف نظر از رنگ، همه آن‌ها براقیت فلزی روی پر‌های خود دارند که زیبایی آن‌ها را بیشتر می‌کند. آن‌ها همچنین دارای چشم‌های خیره کننده‌ای هستند که بسته به ژنتیک هر پرنده می‌تواند قرمز یا قهوه‌ای باشد.

کبوتر «آرشینگل»؛ کفتر براق روسی‌الاصل که عاشق رقصیدن است

رفتارشناسی کبوتر آرشینگل

جدا از ویژگی‌های فیزیکی، کبوتر‌های آرشینگل به دلیل ویژگی‌های رفتاری منحصر به فرد خود نیز شناخته می‌شوند. به عنوان مثال، آن‌ها پرندگان بسیار فعالی هستند که عاشق پرواز و انجام حرکات آکروباتیک هوایی هستند. آن‌ها همچنین پرندگانی اجتماعی هستند که از تعامل با سایر پرندگان و انسان‌ها لذت می‌برند. در واقع، آن‌ها به دلیل ماهیت دوستانه و صمیمی خود اغلب به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می‌شوند.

برای مطالعه بیشتر بخوانید:

«شاه کبوتر»؛ کبوتری که شبیه مرغ است و در جنگ جهانی دوم پادشاهی می‌کرد!

کبوتر «ارمنی»؛ کبوتر پشتک‌زن گران‌قیمتی که ایرانی‌ها عاشق آن هستند!

«کبوتر سبز گردن صورتی»؛ زیباترین کبوتر جهان که فقط انجیر می‌خورد!

یکی دیگر از رفتار‌های جالب کبوتر آرشینگل، تمایل آن‌ها به «رقصیدن» در هنگام هیجان یا خوشحالی است. این رقص به این شکل است که کبوتر آرشینگل به سرعت بال‌های خود را تکان می‌دهد و سر خود را بالا و پایین می‌کند. تماشای این صحنه رقص کبوتر آرشینگل بسیار لذت بخش است. آن‌ها صدا‌های آهسته آرام و غان و غون‌مانندی تولید می‌کنند که برای گوش تسکین دهنده و آرام بخش است.

کبوتر «آرشینگل»؛ کفتر براق روسی‌الاصل که عاشق رقصیدن است

از نظر خلق و خو، کبوتر‌های آرشینگل به طور کلی پرندگانی آرام و راحت هستند. آن‌ها نسبت به سایر پرندگان تهاجمی نیستند و به راحتی قابل آموزش هستند. به دلیل هوش و ماهیت مطیع خود، این کبوتر‌ها اغلب در مسابقات کفتربازی و سایر رویداد‌های رقابتی استفاده می‌شوند.

مراقبت از کبوتر آرشینگل

وقتی صحبت از مراقبت از کبوتر آرشینگل می‌شود، آن‌ها پرندگان نسبتاً کم زحمت و کم خرجی هستند چرا که مستقل هستند و رسیدگی زیادی نمی‌خواهند. آن‌ها به فضای زیادی نیاز ندارند و تا زمانی که به آب و غذای تازه دسترسی داشته باشند می‌توان آن‌ها را در داخل یا خارج از خانه قرار داد.

کبوتر «آرشینگل»؛ کفتر براق روسی‌الاصل که عاشق رقصیدن است

این کفتر‌ها همچنین به ورزش منظم نیاز دارند تا سالم و شاد باشند. تغذیه آن‌ها با یک رژیم غذایی متعادل شامل غلات، دانه‌ها و سبزیجات است که برای سلامتی آن‌ها ضروری است.

کاربرد کبوتر آرشینگل

کبوتر آرشینگل یک نژاد کبوتر فانتزی اهلی است. عمدتاً برای اهداف نمایشی یا تزئینی پرورش داده می‌شود. این پرندگان می‌توانند پرواز روی دست را یاد بگیرند و به راحتی رام شوند. میانگین طول عمر آن‌ها حدود ۷ تا ۱۰ سال است.

نکات جالب در مورد کبوتر آرشینگل

کبوتر‌های آرشینگل در اصل در ترکیه پرورش داده می‌شدند و در زمان امپراتوری عثمانی به عنوان پرندگان پیام رسان مورد استفاده قرار می‌گرفتند. نام «آرشینگل» به این کبوتر‌ها داده شد، زیرا اعتقاد بر این بود که آن‌ها از شهر «آرشینگل» در روسیه سرچشمه می‌گیرند. آرشینگل شهری در روسیه در مرکز اداری استان آرشینگلسک است که حدود ۱۲۰۰ کیلومتر از شهر مسکو فاصله دارد. این شهر در قرون وسطی و تا اوایل دوره مدرن بندر اصلی روسیه بود، اما بعدتر سن‌پترزبورگ که در همان زمان تاسیس شد جایگزین آن شد. گفته می‌شود که کبوتر آرشینگل در این شهر پرورش داده می‌شده است. 

کبوتر «آرشینگل»؛ کفتر براق روسی‌الاصل که عاشق رقصیدن است

این پرندگان دارای پر‌های منحصربفردی بر روی سر خود هستند که به آن‌ها ظاهری متمایز می‌دهد. کبوتر‌های آرشینگل به توانایی‌های برازنده خود در پرواز معروف هستند و می‌توانند تا ۸۰ کیلومتر در ساعت پرواز کنند. بسیار اجتماعی هستند و از بودن در کنار کبوتر‌های دیگر لذت می‌برند. از طرف دیگر کبوتر‌های آرشینگل بینایی عالی دارند و می‌توانند چیز‌ها را از فواصل دور ببینند.

این پرندگان غریزه بازگشت به خانه قوی دارند و حتی اگر کیلومتر‌ها دورتر رها شوند، می‌توانند راه خود را به خانه پیدا کنند. این پرندگان بسیار باهوش هستند و می‌توان آن‌ها را برای انجام کار‌های مختلف مانند حمل پیام و انجام ترفند آموزش داد. این کبوتر‌ها به صاحبان خود بسیار وفادار هستند و اغلب مثل سگ صاحبان خود را دنبال می‌کنند. 

کبوتر «آرشینگل»؛ کفتر براق روسی‌الاصل که عاشق رقصیدن است

این پرندگان بسیار مقاوم هستند و می‌توانند هوای سرد را به خوبی تحمل کنند. کبوتر‌های آرشینگل والدینی عالی هستند و از بچه‌های خود بسیار مراقبت می‌کنند. خلق و خوی ملایمی دارند و در کنار انسان‌ها بسیار آرام هستند.

کبوتر آرشینگل در گذشته برای مسابقه استفاده می‌شد، اما در حال حاضر آن‌ها عمدتا به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می‌شوند. این پرندگان تهاجمی نیستند و با حیوانات دیگر مانند گربه و سگ به خوبی کنار می‌آیند. آن‌ها به طور متوسط بین ۵ تا ۱۰ سال عمر می‌کنند. بسیار خوش صدا هستند و اغلب برای برقراری ارتباط با صاحبانشان صدا‌های دیگری را تولید می‌کنند. 

کبوتر «آرشینگل»؛ کفتر براق روسی‌الاصل که عاشق رقصیدن است

آن‌ها کبوتر‌های بسیار سازگاری هستند و می‌توانند در محیط‌های مختلف از جمله مناطق شهری رشد کنند. این پرندگان تاریخچه‌ای غنی دارند و قرن‌ها به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شدند.

برچسب ها :
کبوتر
خواندنی‌ها
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
0
2
خوب به جای این همه داستان سرایی تکراری در مورداین کبوتر،یک فیلم از رقصش میزاشتین،ترسیدن دلمون شاد بشه؟
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
0
1
خوب به جای این همه داستان سرایی تکراری در مورداین کبوتر،یک فیلم از رقصش میزاشتین،ترسیدن دلمون شاد بشه؟یا نه باعقایدبعضی ها منافادداره؟
آرمیتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۴
0
0
نه نه چه نازههههههههههههههه????
علم و کیهان