کد خبر: ۱۵۷۷
10 مرداد 1403
13:44

امپراتور؛ دومین گوسفند گران‌قیمت دنیا که ۷ میلیارد تومان قیمت دارد!

امپراتور؛ دومین گوسفند گران‌قیمت دنیا که ۷ میلیارد تومان قیمت دارد!
جایگاه دوم گران‌قیمت‌ترین گوسفند به یک نوع گوسفند از نژاد مرینوس می‌رسد که با قیمت شگفت‌انگیز ۱۱۵ هزار دلار معادل حدود ۷ میلیارد تومان به فروش رفته است.

راز بقا: برخی از گوسفندان به دلیل برخی ویژگی‌های خاصی که پرورش می‌دهند قیمت‌های گزافی می‌خورند و برخی از آن‌ها حتی به صورت اشتراکی و در قالب چندمالکی نگهداری می‌شوند. این گوسفندان گران‌قیمت به دلیل نسلی که می‌توانند تولید کنند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌شوند. 

به گزارش راز بقا، این حیوانات گران‌قیمت به دلیل اهمیت‌شان و ویژگی‌هایی که دارند هزینه نگهداری نسبتا بالایی دارند چرا که آن‌ها برای اینکه بتوانند طول عمر بیشتری داشته باشند و همچنین برای اینکه بتوانند نسل خود را به نسل‌های بعدی منتقل کنند نیاز به زندگی باکیفیتی دارند. در همین راستا برخی از گوسفندان نیز به دلیل شیر یا گوشت و یا پشم باکیفیتی که دارند با قیمت‌های گزافی خرید و فروش می‌شوند. 

گران‌ترین گوسفند دنیا

امپراتور؛ گوسفند مرینوسی که سالی ۲۰ کیلو پشم می‌دهد و ۷ میلیارد تومان قیمت دارد

قطعا گران‌قیمت‌ترین گوسفندی که تا حالا معامله شده به یک نوع گوسفند تکسل گوشتی به نام «دابل دایموند» تعلق دارد که با قیمت ۴۹۰ هزار دلار معادل حدود ۳۰ میلیارد تومان معامله شده است. این گوسفند گوشتی تا حدود ۱۲۰ کیلوگرم وزن می‌گیرد و در بریتانیا پرورش یافته است. این گوسفند تکسل نر در سال ۲۰۲۱ حدود ۷۵۰ بره تولید کرد که برای یک گوسفند یک عدد شگفت‌انگیز به شمار می‌رود. 

برای مطالعه بیشتر بخوانید:

پرامنکا؛ گوسفند دم دراز و جان‌سختی که بهترین پنیر دنیا را دارد!

باردوکا یا «گوسفند کوه سفید»؛ باارزش‌ترین گوسفند کوزوو که با شاخ آن چاقو می‌سازند و چشم زخم را دفع می‌کند!

امپراتور؛ دومین گوسفند گران‌قیمت دنیا

اما جایگاه دوم گران‌قیمت‌ترین گوسفند به یک نوع گوسفند از نژاد مرینوس می‌رسد که با قیمت شگفت‌انگیز ۱۱۵ هزار دلار معادل حدود ۷ میلیارد تومان به فروش رفته است. این گوسفند بدون شاخ متعلق به شرکت «کالینزویل» و رئیس آن یعنی «تیم دالاس» بود که با این قیمت به «کالین‌دیل» فروخته شد. این گوسفند پشمی که در جنوب استرالیا پرورش داده شد بعد از فروش به غرب استرالیا نقل مکان کرد. 

امپراتور؛ گوسفند مرینوسی که سالی ۲۰ کیلو پشم می‌دهد و ۷ میلیارد تومان قیمت دارد

این گوسفند شگفت‌انگیز دارای پشم ۲۰.۶ میکرونی با انحراف استاندارد ۳.۱ است. این گوسفند بدون شاخ است و سالی حدود ۲۰ کیلوگرم پشم می‌دهد و همین امر باعث شده که این گوسفند به یک گوسفند پشمی استثنایی تبدیل شود. نکته جالب اینکه این گوسفتند حتی یک قاب گوشتی خوبی نیز دارد و لاشه بزرگی ارائه می‌دهد، اما با توجه به اهمیت پشم این گوسفند این گوسفند بیشتر برای اصلاح نژادی به کار گرفته می‌شود.

امپراتور؛ گوسفند مرینوسی که سالی ۲۰ کیلو پشم می‌دهد و ۷ میلیارد تومان قیمت دارد

برچسب ها :
گوسفند
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان