کد خبر: ۱۹۸۱
20 مهر 1403
16:33

سگ تبتی؛ قوی‌ترین و بزرگترین سگ جهان که ۱۰۰ میلیارد تومان قیمت دارد!

سگ تبتی؛ قوی‌ترین و بزرگترین سگ جهان که ۱۰۰ میلیارد تومان قیمت دارد!
ماستیف تبتی یک نژاد سگ بزرگ تبتی است. مانند تمام سگ‌های نگهبان گله، آن‌ها باهوش و سرسخت در برابر یک اتفاق هستند،نگهداری، آموزش و ترتبیت کردن این سگ بسیار سخت است

راز بقا: ماستیف تبتی یک نژاد سگ بزرگ تبتی است. پوشش دولایه آن متوسط تا بلند است و تابع آب و هوا است و در رنگ‌های متنوعی از جمله مشکی یکدست، مشکی و خرمایی، سایه‌های مختلف قرمز (از طلایی کم رنگ تا قرمز تیره) و خاکستری مایل به آبی (مشکی رقیق) یافت می‌شود. همچنین گاهی با خطوط سفید در اطراف گردن، سینه و پا‌ها نیز یافت می‌شود.

به گزارش راز بقا، اصطلاح «ماستیف» توسط اروپاییانی که برای اولین بار به تبت آمدند به این دلیل به کار رفت که تقریباً به تمام نژاد‌های سگ بزرگ در غرب اشاره می‌کرد. نام بهتر این نژاد می‌تواند سگ کوهستانی تبتی یا سگ کوهستانی هیمالیا باشد به این دلیل که به نژاد بومی در سراسر محدوده اطلاق می‌شود. 

اولین چیزی که در مورد سگ تبتی متوجه خواهید شد یال با شکوه آن است که ظاهری شیر مانند و اندازه ماموت به آن می‌بخشد. قد نر‌های بالغ می‌تواند تا ۲۶ اینچ یا بیشتر تا شانه‌ها رشد کند و ماده‌ها معمولاً روی ۲۴ اینچ می‌ایستند. ماستیف‌های تبتی نر معمولا بین ۴۰ تا ۷۰ کیلوگرم و ماده‌ها حدود ۳۵ تا تا ۵۵ کیلوگرم وزن دارند.

سگ تبتی در میان برف

آن‌ها گوش‌های متوسطی دارند که V شکل است و به سمت جلو می‌افتد. پا‌های گربه‌ای دارند. یال آن‌ها ظاهری باوقار به آن‌ها می‌دهد که در نر‌ها بیشتر به چشم می‌خورد. دم آن‌ها پرپشت است که روی پشت آن‌ها خم می‌شود و متعادل می‌شود.

پوشش دولایه آن بلند است و تابع آب و هواست و در رنگ‌های بسیار متنوعی یافت می‌شود، از جمله مشکی یکدست، سیاه و قهوه‌ای، سایه‌های مختلف قرمز (از طلایی کم رنگ تا قرمز تیره) و خاکستری مایل به آبی (مشکی رقیق) و نشانه‌های سفید. از سال ۲۰۱۴ برخی از پرورش دهندگان شروع به بازاریابی ماستیف‌های سفید تبتی کردند. این سگ‌ها در واقع طلایی بسیار کم رنگ هستند، نه واقعاً سفید. 

سگ تبتی قهوه ای رنگ در میان برف

پوشش سگ تبتی فاقد بوی ناخوشایند سگ‌های بزرگ است که بر بسیاری از نژاد‌های بزرگ تأثیر می‌گذارد. ماستیف‌های تبتی به طور معمول کندتر از سایر نژاد‌ها بالغ می‌شوند، به طوری که نر‌ها در حدود ۴ تا ۵ سالگی و ماده‌ها در حدود ۳ تا ۴ سالگی بالغ می‌شوند. 

ماستیف‌های تبتی تحت یک استاندارد در غرب نشان داده می‌شوند، اما طبق استاندارد نژاد هندی به دو گونه تقسیم می‌شوند: سر شیر (کوچک‌تر؛ مو‌های فوق‌العاده بلند از پیشانی تا کتف، یال) و سر ببر (بزرگ‌تر، مو‌های کوتاه‌تر).

ماستیف تبتی به عنوان یک سگ نگهبان گله در تبت و در غرب، از تمام تاکتیک‌های معمول نگهبانی دام (مانند پارس کردن، پرسه زدن در اطراف) برای هشدار دادن به شکارچیان و اجتناب از درگیری مستقیم استفاده می‌کند. ماستیف‌های تبتی می‌توانند تا سرعت ۲۰ مایل در ساعت (۳۲ کیلومتر در ساعت) در مسافت‌های کوتاه بدوند.

سگ تبتی؛ قوی‌ترین و بزرگترین سگ جهان که ۱۰۰ میلیارد تومان قیمت دارد!

ماستیف تبتی به عنوان یک سگ اجتماعی و اهلی تر، می‌تواند در یک حیاط بزرگ و حصارکشی شده رشد کند، اما سگ مناسبی برای زندگی آپارتمانی نیست. رها کردن ماستیف تبتی در تمام طول شب بیرون از خانه توصیه نمی‌شود. آن‌ها اغلب در طول روز می‌خوابند و شب‌ها فعال تر، هوشیارتر و آگاه‌تر می‌شوند.

مانند تمام نژاد‌های نگهبان گله، آن‌ها باهوش و سرسخت در برابر یک اتفاق هستند،نگهداری، آموزش و ترتبیت کردن این سگ بسیار سخت است و در اصل برای نگهداری توصیه نمی‌شود.

به گزارش راز بقا؛ محافظت از ماستیف‌های تبتی مستلزم هوشیاری و برنامه ریزی توسط صاحب آن است تا از بروز حوادث ناگوار در زمانی که سگ صرفاً به عنوان یک نگهبان واکنش نشان می‌دهد جلوگیری شود. این نژاد برای صاحبان سگ‌های تازه کار توصیه نمی‌شود.

سگ تبتی؛ قوی‌ترین و بزرگترین سگ جهان که ۱۰۰ میلیارد تومان قیمت دارد!

قیمت سگ نژاد تبتی

نکته جالب دیگر در مورد ماستیف تبتی این است که به دلیل کمیاب بودن آن‌ها یک سگ بسیار گران‌قیمت است. میانگین قیمت این سگ بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است، اما ماستیف‌های تبتی چینی وجود دارند که قیمت آن‌ها حدود ۱۲ هزار دلار معادل ۷۰۰ میلیون تومان است. چندی پیش یک ماستیف تبتی چینی به قیمت ۱.۵ میلیون دلار معادل تقریبا ۱۰۰ میلیارد تومان به فروش رفت. 

عوامل زیادی وجود دارند که قیمت یک سگ را اینگونه دستخوش تغییر می‌کنند. عواملی مانند رنگ بدن، سن، جنسیت و حتی شهرت پرورش‌دهنده می‌تواند قیمت سگ را دستخوش تغییرات زیادی بکند. مثلا قیمت ماستیف تبتی قرمز رنگ تا حدود ۱۰ هزار دلار است، اما ماستیف تبتی سیاه معمولا قیمت کمتری دارد.

برچسب ها :
سگ
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان