کد خبر: ۲۸۰
16 اسفند 1402
10:39

کاگ فروت گران‌ترین میوه دنیا؛ قیمت کاگ فروت در ایران چقدر است و از کجا بخریم؟

کاگ فروت گران‌ترین میوه دنیا؛ قیمت کاگ فروت در ایران چقدر است و از کجا بخریم؟
میوه‌های گاک فروت از نظر اندازه کوچک تا متوسط و به طور متوسط ۱۱ تا ۱۳ سانتی‌متر طول و ۸ تا ۱۰ سانتی متر قطر دارند و شکلی گرد تا مستطیلی و منحنی دارند. قیمت کاگ فروت در بازار چقدر است؟

راز بقا: میوه‌های گاک فروت از نظر اندازه کوچک تا متوسط و به طور متوسط ۱۱ تا ۱۳ سانتی‌متر طول و ۸ تا ۱۰ سانتی متر قطر دارند و شکلی گرد تا مستطیلی و منحنی دارند.

به گزارش راز بقا، پوست این میوه نیمه نازک است و با برجستگی‌های کوچک پوشیده شده و بافتی درشت و چرمی ایجاد می‌کند. میوه‌ها وقتی نارس هستند سبز تیره هستند و با بلوغ به رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز- نارنجی تبدیل می‌شوند. در زیر سطح یک لایه متراکم از گوشت نارنجی مایل به زرد وجود دارد که به نام «مزوکارپ» شناخته می‌شود که ضخامت آن بین ۲ تا ۳ سانتی متر است. 

گوشت شامل یک حفره مرکزی پر از ۱۵ تا ۲۰ دانه است که در غشا‌های قرمز تیره پیچیده شده‌اند. آریل‌های زرشکی قسمت خوراکی میوه هستند و بافتی نرم، لغزنده و آب شونده دارند. آریل‌ها نیز اغلب به دلیل داشتن روغن زیاد ظاهری درخشان دارند که بافت چرب و کره‌ای را تشکیل می‌دهند. هنگامی که غشا‌ها برداشته می‌شوند، یک دانه صاف سفید تا قهوه‌ای تیره با لبه‌های دندانه دار آشکار می‌شود. 

میوه‌های گاک در هنگام باز شدن بوی کدو تنبل یا کدو حلوایی می‌دهند و فقط در زمان رسیدن باید به صورت خام مصرف شوند. میوه‌ها به طور طبیعی قبل از بلوغ سفت هستند و با تغییر رنگ و رسیدن، گوشت آن‌ها نرم و لطیف می‌شود. میوه‌های گاک زمانی که رسیده می‌شوند طعمی ملایم و خنثی دارند، اما اگر آریل‌ها پخته شوند کمی خوش طعم‌تر می‌شوند. میوه‌های گاک در درجه اول با سایر مواد برای طعم‌دهی بهتر ترکیب می‌شوند.

+ جزئیات بیشتر درباه میوه کاگ فروت را اینجا بخوانید

کاگ فروت گران‌ترین میوه دنیا با رنگ قرمز

قیمت میوه کاگ فروت چقدر است؟

این میوه به صورت رسیده و قابل خوردن در بازار ایران یافت نمی‌شود. در برخی محل‌های خاص مثل بازار تجریش به در برخی فصول یافت می‌شود به تعداد محدود و البته با قیمت نامشخص. این میوه در تهران به صورت دانه‌ای به فروش می‌رسد و قیمت آن ممکن است با پانصد هزار تومان تا یک میلیون تومان برسد.

آگهی فروش کاگ فروت در ایران

اما جستجو درباره قیمت میوه کاگ فروت در اینترنت، کاربر را به سایت‌های فروش بذر یا قلمه این گیاه می‎‌رساند. که گاهی ممکن است از هشتاد هزار تومان تا سیصد هزار تومان در نوسان باشد. شمال کشور محل مناسبی برای کاشتن این میوه است. و در برخی مناطق جنوبی که رطوبت زیاد اما گرمای کمی دارد مانند میناب نیز ممکن است این میوه به ثمر دهی برسد. 

برچسب ها :
میوه
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان