کد خبر: ۲۸۲
16 اسفند 1402
11:17

راز تصاویر عجیب؛ نهنگ‌های نر با هم رابطه جنسی برقرار می‌کنند!

راز تصاویر عجیب؛ نهنگ‌های نر با هم رابطه جنسی برقرار می‌کنند!
دو عکاس در آب‌های نزدیک مائوئی-هاوایی همراه با یک زیست‌شناس دریایی، متوجه چیز غیرمنتظره‌ای در مورد عکس‌هایی شدند که از نهنگ‌های عنبر گرفته بودند.

رازبقا: دو عکاس در آب‌های نزدیک مائوئی-هاوایی همراه با یک زیست‌شناس دریایی، متوجه چیز غیرمنتظره‌ای در مورد عکس‌هایی شدند که از نهنگ‌های عنبر (Sperm whale) گرفته بودند.

به گزارش رازبقا؛ این عکاسان برای اولین‌بار تصاویری از نهنگ‌های گوژپشت را ثبت کرده‌اند که در حال فعالیت جنسی بودند و هر دوی این پستانداران نر بودند.

رفتار نهنگ عنبر برای دهه‌ها دانشمندان را مجذوب خود کرده است، اما نویسندگان می‌گویند مطالعه‌ای که این هفته منتشر شد، اولین عکس‌های این گونه را نشان می‌دهد که دارای رابطه جنسی سلطه‌گرایانه هستند.

استفانی استک زیست‌شناس دریایی و دو عکاس به نام‌های لایل کرانیچفلد و برندی رومانو که این برخورد را ثبت کردند، این اطلاعات را منتشر کرده‌اند.

آن‌ها گفتند که کل این کشف «شگفت‌انگیز» بود.

نهنگ‌ها در ژانویه ۲۰۲۲ در حالی‌که در آب‌های غرب جزیره مائوئی هاوایی بودند، به آرامی به قایق عکاسان نزدیک شدند.

بر اساس این مطالعه، عکس‌ها نشان می‌دهند که نهنگ نر سالم و قوی در حال تحمیل خودش به دیگر نهنگی است که به نظر می‌رسد ناسالم یا مجروح و لاغر است.

این پستانداران - که معمولاً بین ۱۲ تا ۱۶ متر طول دارند - چند بار دور کشتی چرخیدند و نهنگ سالم‌تر دیگری را تعقیب کرد.

آن‌ها قبل از لحظه برقراری رابطه چندین بار دور قایق چرخیدند. پس از حدود نیم ساعت، نهنگ سالم، نهنگ دیگر را با باله‌های سینه‌ای خود ثابت نگه داشت و رابطه جنسی برقرار شد.

نویسندگان حدس زده‌اند که نهنگ لاغر احتمالا به قایق نزدیک شده تا از نهنگ سالم پناه بگیرد.

این پژوهشگران گفتند هنوز مشخص نیست که آیا فعالیت جنسی همجنس بین دو مرد سالم هم انجام می‌شود یا خیر.

پس از بازگشت به ساحل و تماشای عکس‌ها، کرانیچفلد گفت که آن‎ها بلافاصله فهمیدند که «برخوردی که یک بار در طول عمرشان اتفاق می‌افتد» را ثبت کرده‌اند.

به گفته این عکاسان جفت‌گیری و تولد دو چیز اصلی هستند که هنوز به نوعی ناشناخته‌اند.

آن‌ها عکس‌ها را با یک متخصص به اشتراک گذاشتند که او نیز هر دو نهنگ را نر معرفی کرد.

این اولین‌بار نیست که رفتار همجنس‌گرایان در دنیای حیوانات مشاهده می‌شود، این مطالعه نشان می‌دهد که قبلاً در ماهی‌های دریایی، دلفین‌های رودخانه آمازون و فوک‌های خاکستری مشاهده شده بود.

برچسب ها :
نهنگ
خواندنی‌ها
ارسال نظر
علم و کیهان